تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

چون خَمُشان بی گُنَه، روی بر آسمان مکن!

  • کد خبر : 96637
  • 29 فروردین 1396 - 13:42

مرتضی ادیب/ میرملاس: چندی است سیاست ورزی اخلاق مدارانه در این دیار به ” تعطیلات تاریخی ” رفته است و گویی هر که هر چه هتاکانه تر و بی مداراتر قلم بچرخاند؛ چرخ روزگار هم بیش به مرادش می چرخد…. به قول بیهقی بزرگ؛ باید لختی قلم را بر منش و روش اهالی سیاستِ فرصت […]

مرتضی ادیب/ میرملاس: چندی است سیاست ورزی اخلاق مدارانه در این دیار به ” تعطیلات تاریخی ” رفته است و گویی هر که هر چه هتاکانه تر و بی مداراتر قلم بچرخاند؛ چرخ روزگار هم بیش به مرادش می چرخد….
به قول بیهقی بزرگ؛ باید لختی قلم را بر منش و روش اهالی سیاستِ فرصت طلبانه و روشنفکریِ بی درد و ناروادارانه این دیار گریاند.

اینان به احتمال زیاد تفاوت بین نقد و هتاکی را از هم تشخیص نمی دهند و در این خیالِ باطل اند که هر سخنِ ناسنجیده و هر نکتهِ ناپخته و هر فکرِ تهمت محور را که بر زبان می آورند ” راهی به رهایی ” است غافل از اینکه حتا به ترکستان هم راه نمی برد.

نقد البته علاوه بر حق، وظیفه همگان است؛ اما با معیارهایی چون انصاف و عدالت و آگاهی نسبت به مسئله و احترام؛ نه آنکه گمان بریم این دهن دریدگی ها؛ نقد است و کارگشا؛ بل جز افزدون به تاریکی و زدودن مدارا و اخلاق و رفو کردن جهل نیست.

کارنامه جناب دوستی، البته قابل نقد است؛ نقدی بنیادی و مبتنی بر مشهودات و مستندات اما در دایره انصاف و احترام و همچنین است کارنامه عملکرد دیگر مسئولان و فعالان عرصه سیاست و جامعه این شهر بخصوص عزیزی چون جناب ” دکتر ” امامی که ۱۲ سال نماینده بود و در مجموع این ۱۲ سال؛ ۱۲ دقیقه در صحن مجلس با صدای غرا و با عزمی راسخ دردِ مردمانِ دردمند این دیار را فریاد نکشید؛ کارخانه پیشکش جنابشان، حتا یک کارگاه تاسیس نشد که ۱۲ جوانِ بیکار این شهر مشغول شوند و چه فرصت سوزی های دیگر که در زمان سکان داری ایشان اتفاق نیفتاد؛ اکنون همین جناب امامی عزیز که ” هیچ ” تلاشی برای رفع محرومیت این شهر فلاکت زده نکرد جز سیاست بازی و بده بستان کاری؛ منتقد سر سخت عملکرد جناب دوستی است!!

خودِ جناب دوستی هم که عناوینی چون نمایندگی و استانداری و شهرداری و …. را در کارنامه خود دارد کدام گام سازنده را برای رفع محرومیت این شهر برداشت؟؟
آقایان دوستی و امامی به کنار، کدام نماینده یا کدام مسئول دیگر نسبت به مردم رنج دیده این شهر پاسخگو بود؟؟ کدامیک کار مثبتی انجام دادند؟ جز اینکه هر کدام از این عزیزان قبل از به دست آوردن قدرت؛ چه وعده ها که ندادند و چه برنامه ها که نداشتند اما همینکه بر اریکه قدرت سوار شدند کردند آنچه کردند؛ کمی اغراق است اما ” آمدند و خوردند و بردند و رفتند!!! ”

جناب ملکشاهی را هم بی نصیب نگذاریم که برای تغییر دادن یک بخشدار؛ ۱۲ هزار رابطه را هر روز ۱۲ ساعت به کار گرفت اما برای آوردن یک کارخانه ۱۲ ثانیه تلاش نکرد و فریادی نکشید….

می دانم این نقد ها کلی اند و بیشتر شبیه نق زدنند تا نقد کردن؛ اما برای نقد باید کاری صورت گرفته باشد تا با نقد اصلاح شود، وقتی فقط سیاست بازی و باند بازی و رفیق بازی است چه را نقد کنیم؟؟

یک سوال مهم؛ کدامیک از مسئولان گذشته و حال این شهرِ دردمند؛ ” رویِ ” دفاع از عملکرد خود را دارد؟
و چرا وقتی همه مسئولان این شهر غیر پاسخگو هستند، ما مردمان همین شهر باز هم سنگشان را به سینه می زنیم؟
و چرا های بسیار دیگری……

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=96637

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۴
  1. احسنت به قلمت جوان
    خط خط مطالبت حرف دل ماست

  2. با سلام خدمت جناب شکری.چرا اسمی از آقای اسفندیاری پدر خوانده اصلاحات نمیبری؟؟؟میشه لطف کنی بی چه کاری برا کوهدشت کرده؟؟؟؟مومنی هم هتلشوخرم آباد زده.دوستی عزیز با اینکه هبچ سمتی در کوهدشت نداده بیش از سه میلیارد
    ماشین آلات به شهرداری داده ۸۰۰ سطل زباله بزرگ و احداث چهار مدرسه. شروع عملیات ۲ باب کتابخانه واستخدام بیش از ۱۰۰ها نفر در ادارات و شرکت های تهران.نمک نشناس نباشید

  3. اقای به اصطلاح ادیب .چرا اسفندیاری را بی نصیب گذاشتی چون…

  4. درقدیم می گفتن شب دزدی وارد خانه ای شد دید قابلمه ای بالای اجاق است با خود گفت اول سیر غذا بخورم بعد دز دی کنم وقتی درقابلمه را باز کرد دید درقابلمه چیزی نیست جز مقداری سنگ که ماد ر بچه‌ها برای اینکه بچه‌ها به امید غذا بخوابن بار گذاشته دزد رفت گوسفند ی دزدید گوشتش را داخل قابلمه به جای ستگ ها ریخت تا بچه ها صبح بیدار شن وگوشت پخته بخورن بعد از ماجرا خودش راشریم خدا وداستان عوامانه الله واکبر را ساختن ماجرا دوستی هم خود بقیه را بخوان ازکجا این پول های بادآورده رابذل بخشش میکنه همه مردم از ارث پد ریش همخبر دارن نه تجارتی نه ارثی این همه سرمایه از کجا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.