- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده کوهدشت: باید در آموزش و پرورش مدیران لایق و دلسوز خدمت کنند

[1]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ الهیار ملکشاهی امروز ظهر در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش لرستان افزود: هدف اصلی آموزش و پرورش انسان‎سازی است و اهمیت آن بیشتر ازهر سازمان و نهادی است.

 نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: باید مدیرانی لایق و دلسوز در آموزش و پرورش خدمت کنند.

 رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لرستان ۵.۲ درصد جمعیت کل کشور را در دارد باید مستثنی از اصل ۴۴ باشد، خاطر نشان کرد: ۴.۱ درصد بودجه کشور به استان اختصاص یافته که ۳۰۰ میلیارد تومان کمتر از سهم خودمان نصیب استان شده لذا یادآور می‌شوم که برای اعتلا و تعالی استان باید بودجه‎ها عادلانه توزیع شوند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت فضاهای آموزشی در روستاهای لرستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر کلاسهای درس خیلی از مدارس روستایی لرستان  مخصوصا در شهرستان کوهدشت در “کانکس” برگزار می شود و این امر در زمستان سرد و ماههای گرم سال برای دانش آموزان قابل تحمل نیست.

ملکشاهی تصریح کرد: باید به مدارس روستاههای لرستان در این زمینه به شکل ویژه تری توجه شود.

 وی با بیان اینکه در دولت زحمات زیادی برای نوسازی و ساخت مدارس متقبل شده است، یادآور شد:  باید برای فرهنگیان نیز آرامش روانی و روحی توسط مسئولان ایجاد شود، بیان داشت: باید شرایط به گونه ای باشد که معلمان با آرامش سرکلاس حضور یابند چرا که در غیر اینصورت نتیجه لازم در زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان به دست نخواهد آمد.

 ملکشاهی گفت: مسوولین استان طرح‏‎های بلندپروازانه و غیرقابل اجرا ارائه ندهند بلکه طرح‎هایی که اجرایی و عملیاتی می‎شوند ترسیم کنند.