- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

هشدار سایبری پلیس فتا کوهدشت/نمایش عکس های خصوصی در فضای مجازی؛زمینه ساز سودجویی شیادان

[1]
به گزارش میرملاس، با عنایت به اینکه نمایش عکس و فیلم های خصوصی در شبکه های اجتماعی و سایبری زمینه ساز سود جویی شیادان را فراهم می کند ، حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی نیازمند هوشیاری کاربران است
با توجه به مرسوم شدن نمایش عکس های خصوص توسط برخی از افراد در شبکه های اجتماعی ،برخی از سود جویان، از عکس های شخصی کاربران سوء استفاده می کنند.
حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای سایبر، بیش از آن که به نرم افزارها و قابلیت های شبکه های اجتماعی بستگی داشته باشد به خود کاربران بستگی دارد که چگونه از حریم خصوصی خود در این فضا مراقبت کنند.

متاسفانه کاربران زیادی فقط برای سرگرمی و یا در واکنش و پاسخ به برخی فراخوان های اعلام شده از سوی سایت های خاص اقدام به بارگذاری تصویر شخصی و خصوصی خود در فضای سایبر می کنند، در حالی که هیچ کدام از این سایت ها در قبال فراخوان های خود برای حفظ امنیت عکس های کاربران تضمین و ضمانتی نداده اند.

بسیاری از عکس های بارگذاری شده کاربران در فضای سایبر مورد سوء استفاده افراد مجرم قرار می گیرد، پرونده های اخاذی بسیاری در پلیس فتا تشکیل شده است که متاسفانه ناشی از اهمال و عدم توجه به حریم خصوصی توسط خود کاربران است.
پلیس فتا از خانواده ها توصیه می نماید :
تا با نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان خود مانع سوء استفاده مجرمان از عزیزانشان شوند.
در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه فرزندانشان نهایت دقت و تلاش را داشته باشند و مانع انتشار آنها در فضای سایبر از سوی فرزندانشان شوند.
هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه کرده همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری، گزینه ثبت گزارش مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.