تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

استاندار لرستان: بزرگترین مشکل صنایع استان لرستان سود بالای تسهیلات بانکی است

  • کد خبر : 96876
  • 06 اردیبهشت 1396 - 11:05

به گزارش میرملاس هوشنگ بازوند در نشست با فعالان صنعت سنگ استان لرستان بخشی از مشکلات این صنعت را ناشی از ارزش‌افزوده دانست و اظهار داشت: عمده مشکلات فعالان صنعت سنگ استان لرستان در حوزه بانک‌هاست چراکه سود تسهیلات اعطایی از سوی بانک‌ها بسیار زیاد است و باید برای این مشکل راهکاری لحاظ شود. وی […]

به گزارش میرملاس هوشنگ بازوند در نشست با فعالان صنعت سنگ استان لرستان بخشی از مشکلات این صنعت را ناشی از ارزش‌افزوده دانست و اظهار داشت: عمده مشکلات فعالان صنعت سنگ استان لرستان در حوزه بانک‌هاست چراکه سود تسهیلات اعطایی از سوی بانک‌ها بسیار زیاد است و باید برای این مشکل راهکاری لحاظ شود.

وی سود واقعی اخذشده از سوی بانک‌ها را به‌جای ۱۸ درصد نرخ مصوب ۲۳ درصد اعلام کرد و افزود: به‌رغم همکاری بانک‌ها در توسعه تولید در صنایع استان اما دریافت سود بالای تسهیلات سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای صنایع استان شده است.

استاندار لرستان با اشاره به نرخ بالای بیکاری در شهرستان الیگودرز خواستار توجه ویژه نسبت به سرمایه‌گذاری در این شهرستان شد و عنوان کرد: در حال حاضر فولاد ازنا نیاز به ترخیص هزار تن کالای این شرکت در گمرک بندرعباس دارد و این امر نیاز به هماهنگی با رئیس‌کل گمرک کشور است.

وی خواستار رفع مشکلات کارخانجات بایر افلاک، زاگرس پوش و لاستیک خرم‌آباد درزمینهٔ دریافت تسهیلات از بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی شد و بیان کرد: در حال حاضر ۳۸ درصد مجموع صنایع استان لرستان در شهرستان بروجرد است که باید نسبت به رفع مشکلات کارخانه‌هایی همچون سامان کاشی، کاشی جم و نساجی که عمده مشکلات آن‌ها با بانک‌هاست، اقدام کرد.

بازوند تسریع درروند رفع این مشکلات در جلسه‌ای که قرار است هفته آینده با حضور بانک‌ها و صندوق توسعه ملی در تهران برگزار شود را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: این اقدام کمک می‌کند تا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام بلندی در این زمینه برداشته شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=96876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.