تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

تحول در اقتصاد کوهدشت

  • کد خبر : 96942
  • 08 اردیبهشت 1396 - 23:41

  به گزارش میرملاس،به نقل از همشهری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه طرح ایجاد پتروشیمی کوهدشت را باید یکی از طرح‌های مهم اقتصادی در لرستان و مخصوصاً این شهرستان دانست، عنوان می‌کند: مجوز تأسیس این واحد بزرگ تولیدی در سال ۹۲ از سوی این سازمان صادر شده و سرمایه‌گذاران […]

 

به گزارش میرملاس،به نقل از همشهری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه طرح ایجاد پتروشیمی کوهدشت را باید یکی از طرح‌های مهم اقتصادی در لرستان و مخصوصاً این شهرستان دانست، عنوان می‌کند: مجوز تأسیس این واحد بزرگ تولیدی در سال ۹۲ از سوی این سازمان صادر شده و سرمایه‌گذاران طرح نیز فعالان بخش خصوصی هستند.
محمدرضا صفی خانی ادامه می‌دهد: با احداث این مجموعه شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار مناسب در لرستان خواهیم بود و می‌توان کمک مناسبی به بهبود وضعیت بیکاری این دیار کرد. به هر حال طی دو سال گذشته موانعی بر سر راه احداث این واحد بزرگ تولیدی وجود داشته و مدیریت ارشد استان نیز برای برطرف کردن این چالش‌ها اقدامات مناسبی را انجام داده است.
صفی خانی اظهار می‌کند: در روزهای گذشته جلسه ویژه‌ای برای رسیدگی به وضعیت پتروشیمی کوهدشت با حضور تمامی مدیران استانی، استاندار لرستان و نماینده مجلس و سرمایه‌گذار طرح برگزار شده است. بر همین اساس چندین مصوبه به تصویب رسید و قرار بر این شد ظرف مدت‌زمان بسیار کوتاهی بخش زیادی از موانع موجود بر سر راه احداث این طرح برطرف شود.
وی تاکید می‌کند: بی‌گمان در سال ۹۶ آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی کوهدشت جزو اولویت‌های اول ما قرار خواهد داشت. معتقدیم با وجود اینکه صنایع کوچک و متوسط می‌توانند در جهت توسعه بسیار تأثیرگذار باشند اما یکی از راهکارهای اساسی جبران کم‌کاری‌های گذشته در لرستان را باید استقرار واحدهای تولیدی بزرگ در این دیار دانست.
این مسئول می‌افزاید: البته اقدامات اولیه و مورد نیاز این طرح بزرگ همچون نقشه‌برداری و انعقاد قراردادها صورت گرفته و امیدوارم در ماه‌های آینده شرایط برای آغاز عملیات اجرایی این مجموعه مهیا شود.
صفی خانی در ادامه با اشاره به مزیت‌های بسیار زیاد صنعت پتروشیمی، می‌گوید: با احداث واحدهای پتروشیمی شرایط برای استقرار صنایع متعدد و مختلف پایین‌دستی مهیا می‌شود که تحقق آن به عنوان یکی از اهداف بلندمدت به شمار می‌رود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=96942

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام حاجی آب مورد نیاز صنعت پتروشیمی از کجا تامین میشود لابد باز هم از سیمره یا کشکان که شدنی نیست زیرا ۳۰ سال است که شعار این دو رودخانه را شنیده ایم

  2. این حرفها همش کشکه

  3. عجب رویی دارید .باز نزدیک انتخاباته

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.