تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

نماینده نورآباد و الشتر: دولت امکانات و تجهیزات نهادهای حمایتی را افزایش دهد

  • کد خبر : 97861
  • 17 خرداد 1396 - 9:38

به گزارش میرملاس به نقل از خانه ملت، علی رستمیان با اشاره به اینکه افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نقش بسزایی دررفع مشکلات معیشتی این قشراز جامعه دارد، گفت: خوشبختانه مجلس سال گذشته اقدام قابل قبولی درافزایش ۳ برابری مستمری مددجویان نهادهای حمایتی انجام داد، زیرا تا پیش ازاین مددجویان کمیته امداد و سازمان […]

به گزارش میرملاس به نقل از خانه ملت، علی رستمیان با اشاره به اینکه افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نقش بسزایی دررفع مشکلات معیشتی این قشراز جامعه دارد، گفت: خوشبختانه مجلس سال گذشته اقدام قابل قبولی درافزایش ۳ برابری مستمری مددجویان نهادهای حمایتی انجام داد، زیرا تا پیش ازاین مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی با مستمری های ۴۰ تا ۵۰ هزارتومانی زندگی می کردند که به طورحتم کمک های این چنینی تاثیری دررفع مشکلات آنها ندارد.

نماینده مردم سلسله و دلفان درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش مستمری ها درزندگی مددجویان تحول ایجاد می کند، افزود: البته افزایش کمک های مالی و حمایت های پولی تنها بخشی از مشکلات مددجویان را رفع می کند و باید مددجویان را  به خودکفایی رساند؛ ضمن اینکه درنهادهای حمایتی بایدمددجویان را مورد پالایش قرارداد؛ تا کمک ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی با تاکید براینکه  پرداخت مستمری ها به برخی افراد عاقلانه نیست، تصریح کرد: مسئولان نهادهای حمایتی باید مددجویان خود را پالایش کنند، تا مشخص شود که چه فردی نیازمند واقعی است، درغیراین صورت پرداخت مستمری به تمامی افراد شرایط یارانه ها را فراهم می کند که متاسفانه پرداخت آن به همه مردم پس از گذشت چند سال مشکلاتی را برای بخش اقتصادی کشور به وجودآورده است؛ بنابراین نباید شرایطی را برای سوء استفاده افراد با پرداخت مستمری به مددجویان فراهم کرد.

رستمیان با بیان اینکه دولت باید تجهیزات و امکانات کمیته امداد و سازمان بهزیستی را افزایش دهد، گفت: شناسایی نیازمندان باید به طوردقیق صورت گرفته وپالایش ها از سوی کمیته امداد درحال انجام است، به طوری که نیازمندان خودکفا پس ازچندی ازپوشش کمیته امداد خارج می شوند؛ بنابراین شناسایی دقیق نیازمندان و افزایش خودکفایی افراد درکاهش مشکلات مددجویان موثراست.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه اشتغالزایی برای مددجویان به ویژه درنقاط محروم ازاهمیت بسزایی برخورداراست، افزود: نیارمندان ومستمری بگیران نهادهای حمایتی باید خودکفا شده تا بتوان طی یک پروسه زمانی مشخص فقررا نه به طورکامل حداقل تا حدودی درکشور کاهش داد، درغیراین صورت پرداخت تنها مستمری نمی تواند افراد را ازتحت پوشش سازمان های حمایتی خارج کند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: کمیته امداد و بهزیستی ظرفیت پذیرش تعداد زیادی ازنیازمندان را نداشته و باید امکانات این سازمان ها را افزایش داد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=97861

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. نماینده محترم چندین سال است موسیرهای کوه های الشتر را سودجویان می کنند ومی فروشند وکوه های الشتر کویری شده اند واکنون به سراغ بریدن درختان بلوط می روند و …….شماها هیچ واکنشی نشان نمی دهید ….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.