- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شناسایی مناطق ۱۶ گانه بحرانی در شهرستان کوهدشت

فرماندار کوهدشت گفت: مناطق ۱۶ گانه بحرانی در شهرستان شناسایی شد. به گزارش میرملاس فردی بیرانوند در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهدشت با محوریت پیشگیری از وقوع واطفاء حریق از جنگل‌ها و مراتع، با تاکید بر لزوم آمادگی همه دستگاه‌ها از ظرفیت‌های خود در مواقع بحران و آتش‌سوزی در جنگل‌ها، اظهار کرد: با توجه به شناسایی مناطق ۱۶گانه بحرانی در شهرستان کوهدشت به نظر می‌رسد باید دیده‌بان داشته باشد تا در اسرع وقت به مدیریت بحران اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود دهیاری‌ها و بخشداری‌ها نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی اقدام و اکیپ‌های مردمی جهت هرگونه مقابله احتمالی با حریق تشکیل کنند.

فرماندار کوهدشت تصریح کرد: با توجه به پراکندگی‌های شهرستان کوهدشت از منابع طبیعی و ستاد بحران استان، خواستار اختصاص یک فروند بالگرد به این شهرستان شد.

همچنین حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه شهرستان کوهدشت در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت جنگل‌ها و مراتع به عنوان  سرمایه و امانت الهی در دست بشر، اضافه کرد: این سرمایه‌های طبیعی موهبتی بزرگ است که خداوند متعال به بشر ارزانی داشته تا در تمامی ادوار تاریخ با عمران و آبادانی زمین، همه انسان‌ها و موجودات از آن بهره‌مند باشند.

وی گفت: قرآن کریم در آموزه‌های خود ضمن یادآوری این مطلب، بر مصونیت طبیعت و منابع طبیعی و تعادل زیست محیطی از هرگونه تجاوز و تعدی تأکید ورزیده است و بر این اساس، تجاوز و تعدی به طبیعت را فساد در زمین دانسته که عذاب اخروی و مسئولیت دنیوی را در پی خواهد داشت.

منبع: ایسنا