- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آیت الله مبلغی: «امنیت برای همه عالم» شعاری اسلامی است

به گزارش میرملاس آیت‌الله احمد مبلغی حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام راحل و شهادت و زخمی شدن جمعی از هم‌وطنان توسط گروه‌های تروریستی را محکوم کرد و گفت: گروه‌های تروریستی و داعشی اولویت و رویکرد جدی خود را بر ایجاد و گسترش ناامنی، رعب و وحشت، در هر کجا -چه جوامع اسلامی و چه غیر اسلامی- گذاشته‌اند.
وی در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده‌های بازماندگان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان این حادثه غم‌انگیز خاطرنشان کرد: هنگامی که قرآن -بر اساس آیه «ابلغه مأمنه»- برای مشرک، نه‌تنها وجود مأمن را به رسمیت شناخته که فراتر حتی استقرار او را در مآمن خود، خواهان شده است، طبیعی و قطعی می‌نماید که قرآن با این منطق برای امنیت اهل کتاب، حسابی مهم‌تر باز کرده و از آن جدی‌تر، برای امنیت مسلمانان جایگاه ویژه، محوری و اغماض‌ناپذیر را در نظر گرفته است.
آیت‌الله مبلغی اظهار داشت: از اینجا می‌توان دریافت که شعار «امنیت برای همه عالم» شعاری اسلامی است؛ و عمق این نگاه وقتی ظاهر می‌شود که پیوستگی و درهم تنیدگی امنیت نقاط عالم به یکدیگر به‌مثابه یک واقعیت محل توجه قرار گیرد؛ واقعیتی که وجه سلبی آن این است که اگر امنیت در نقطه‌ای به خطر افتاد به نقاط دیگر نیز سرایت می‌یابد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از این خاستگاه می‌توان گفت؛ این‌که قدرت‌های استکباری راه دستیابی به منافع خود را در تضعیف امنیت در جوامع اسلامی می‌بینند، بدانند، ناامنی مقوله‌ای سرایت‌پذیر به همه نقاط عالم است و گریبان کشورهای آنان را هم خواهد گرفت.
آیت‌الله مبلغی اظهار داشت: در چارچوب منطق یادشده می‌توان تصدیق نمود که، تعامل در سطح بین‌الملل برای تحقق امنیت، مصداقی از مصادیق «تعاون بر بِرّ» است که آیه به آن امر کرده است.
وی یادآور شد: گروه‌های تکفیری و داعشی بر خلاف این منطق قرآنی واضح، امنیت را نه برای مسلمانان و نه برای غیرمسلمانان نمی‌خواهند؛ بلکه فراتر نه‌تنها خواهان امنیت برای هیچ‌کس نیستند که اولویت و رویکرد جدی خود را بر ایجاد و گسترش ناامنی و رعب خواه در هرکجا چه جوامع اسلامی و چه در غیر اسلامی گذاشته‌اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اکنون که امت اسلامی در جای‌جای مناطق خود شاهد کوشش‌های برهم زننده امنیت است، نیاز آن به وحدت اسلامی عمق، فوریت و جدیت بیشتری به خود گرفته است.
 وی با اشاره به این که وحدت اسلامی در صورت بازسازی مفهومی، مصداقی و عملیاتی آن، چهارچوبی ابتکاری است، گفت: وحدت اسلامی ظرفیت و قابلیت آن را دارد که در صورت فعال شدن از حیث نظری و عملیاتی، راهی جدی برای کنترل اوضاعی باشد که امت اینک با آن مواجه شده است.
وی گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره فرمودند: ارده ملت ایران بزرگ‌تر از آن است که این حوادث خللی در آن وارد کند.
شایان ذکر است در جریان حادثه تروریستی در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی ۱۷ نفر از هم‌وطنان شهید و بیش از ۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.