تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

بلاتکلیفی بخشداری کوهدشت/ سرگردانی روستاییان

  • کد خبر : 97932
  • 21 خرداد 1396 - 8:55

بخشداری مرکزی شهرستان کوهدشت با ۱۳۰ روستا و ۵۸ دهیاری همواره با تغییرات قطعی و جدی همراه است تا تداوم خانه‌تکانی در این نهاد مورد توجه رسانه‌ها و فضای مجازی لرستان قرار بگیرد. به گزارش میرملاس به نقل از  آسوبان، از زمان روی کار آمدن دولت های مختلف در استان لرستان، شهرستان های استان نیز همگام […]

بخشداری مرکزی شهرستان کوهدشت با ۱۳۰ روستا و ۵۸ دهیاری همواره با تغییرات قطعی و جدی همراه است تا تداوم خانه‌تکانی در این نهاد مورد توجه رسانه‌ها و فضای مجازی لرستان قرار بگیرد. به گزارش میرملاس به نقل از  آسوبان، از زمان روی کار آمدن دولت های مختلف در استان لرستان، شهرستان های استان نیز همگام با تغییر دولت ها دستخوش تغییرات شده، به طوری که گاهی این افراد از چرخه سیاست کنار گذاشته شده و  جای خود را به گزینه های جدید دیگری داده اند.

در شهرستان کوهدشت آن چیزی که بیش از سایر شهرستان های لرستان نمود دارد، تغییرات وسیع در فرمانداری و بخشداری این شهرستان است، به طوری که همزمان با فضاهای سیاسی حاکم، هر روز نام یک نفر برای فرماندار و بخشدار در محافل و رسانه ها مطرح شده است.

فرمانداران در شهرستان کوهدشت از دهه ۷۰ تاکنون محمدکرم محمدی، علی‌رضا آشناگر، محمدرضا ملکی‌راد، سید اسدالله محمدی‌نیا، اسد عبدالهی، عبدالسعید حقیقی‌مقدم، سیروس ابراهیمی، غلام‌رضا حمزه‌پور، محمدکرم محمدی و احسان جهانیان بوده اند.

در سال ۹۵ نورمحمد فردی بیرانوند، فرماندار کنونی این شهرستان با حکم صادره از سوی استاندار لرستان و پس از کش و قوسهای فراوان به عنوان فرماندار جدید شهرستان کوهدشت معرفی و منصوب شد.

در این بین بخشداری مرکزی شهرستان کوهدشت با ۱۳۰ روستا و ۵۸ دهیاری همواره با تغییرات قطعی و جدی همراه است تا همواره خانه تکانی در این نهاد مورد توجه رسانه ها و فضای مجازی قرار بگیرد.در هر دوره ای شنیده ها و اخباری غیررسمی است که از چابک سازی در فرمانداری کوهدشت و پیش از مطرح شدن اخبار رسمی از سوی رسانه ها پرده برمی دارد، گویا که قرار است پرونده تغییر بخشدارها در شهرستان کوهدشت همواره باز باشد و در صدر اخبار سیاسی این شهرستان قرار بگیرد.

پس از بلاتکیلفی در بخشداری مرکزی حجت الله رویین تن، در شنبه ۸ فروردین ۹۴ به عنوان بخشدار جدید مرکزی معرفی شد و هنوز یک سالی از سمت او نگذشته بود که وی در مرداد ۹۵ و در سکوت رسانه ها با بخشداری خداحافظی کرد و جای خود را به ایوب کوشکی داد.

مراسم تودیع و معارفه این بخشدار جدید که پیش از آن اطلاع رسانی شده بود به دلایل نامعلومی در ۱۷ آذر ۹۵ برگزار نشد تا خبرنگاران این شهرستان که برای پوشش مراسم به فرمانداری کوهدشت رفته بودند، با لغو این برنامه از سوی مسئولان روبرو شوند.

کش و قوس ها برای تصدی کرسی بخشداری مرکزی و بلاتکلیفی مراجعه کنندگان به این نهاد هم چنان ادامه داشت تا بألاخره در ۱۸ آذر ۹۵ و با حضور ناهید پرویزپور، مدیرکل سیاسی، انتخابات استانداری لرستان، ایوب کوشکی به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان کوهدشت معرفی شد.

این در حالی بود که پس از خداحافظی حجت الله رویین تن از سمت بخشدار مرکزی کوهدشت از یکم شهریور ۹۵ تا آن زمان، صندلی این ارگان بلاتکلیف مانده بود.

هنوز از روی کارآمدن ایوب کوشکی و شروع فعالیت وی با بازدید از روستاها چند ماهی نگذشته بود که بار دیگر از سوی فضای مجازی شهرستان، زمزمه هایی برای تغییر چرخه مدیریتی بخشداری مرکزی در کانون توجه قرار گرفت.

در اردیبهشت ۹۶ انتخابات دوره ی دوازدهم ریاست جمهوری و دوره ی پنجم شورای اسلامی شهر و روستا در حال برگزاری بود که زمزمه هایی مبنی بر استعفای بخشدار برخلاف میل باطنی خود اوج گرفت و بار دیگر یک بخشدار در سکوت رسانه ای شهرستان کوهدشت و آن هم در بحبوحه ی انتخابات با این ارگان سراسر تغییر خداحافظی کرد.

از رفتن ایوب کوشکی از بخشداری کوهدشت نزدیک ۳ ماه گذشته است، اما از آن زمان تاکنون بخشداری مرکزی شهرستان بدون صندلی مانده و در این بین آن چه که مشهود است، سرگردانی روستاییان و مراجعه کنندگانی است که نمی دانند در جای خالی بخشدار، چه کسی باید وظایف آن را انجام دهد و پاسخگوی آنها باشد؟

شهرستان کوهدشت، با ۲۳۰ هزار نفر جمعیت هنوز راه ارتباطی مناسبی ندارد و به لحاظ راه‌های مواصلاتی جزو محروم‌ترین شهرهای کشور است؛ به طوری که تصادفات جاده‌ای در این شهرستان بیداد می کند.

علاوه بر این استمرار آتش سوزی در جنگل های شهرستان کوهدشت، خسارات بیشماری را در این شهرستان به دنبال داشته است، به طوری که تنها مطابق برآورد اولیه صورت گرفته در جریان آتش سوزی سه روزه در سال ۹۴ ، ۸۰۸ هکتار از جنگلها و مراتع منطقه شهرستان کوهدشت دچار خسارت شدند، هر چند فعالان محیط زیست میزان رقم خسارت را بیشتر عنوان می کردند و هم چنان نیز مرثیه سوختن بلوطهای این شهرستان در گوش باد تکرار می شود.

تا چه زمانی باید چوب تغییرات پی در پی کرسی ها و تصدی ها در شهرستان کوهدشت بر تن رنجور این شهر نواخته شود تا هم چنان محرومیت، این شهرستان را در صدر آمار بالای بیکاری بنشاند؟

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=97932

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. آقای الهیار ملکشاهی نماینده محترم کوهدشت پاسخگو باشد که چرا با رئیس ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی مخالفت کرده است؟
    الان چه کسی پاسخگوی بی آب روستاهای بخش مرکزی کوهدشت است؟

  2. اقای …………………….واقعا با برداشتن ایوب کوشکی ظلم زیادی به مردم کرد الانم پیشنهاد میدهم از بین سیاسیون جوان اصلاح طلب حامی روحانی چون اقایان ………………………. و ……………….. یکی رو بخشدار مرکزی کوهدشت کند

  3. خلایق انجه لایق…

  4. مکاشین بخشداری که خودرو شخصی شده و در اختیار خانواده یکی از کارمندان فرمانداری می باشد …………؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. من حاضرم این مسئولیت و قبول کنم فقز به خاطر مردم روستاهای اطراف

  6. مگر تا الان بخشدار متولی تامین آب روستاییان بوده آب روستایی خود متولی دارد یا بخشدار با دبه آب براروستاهامی برد

  7. برا بار چندمه که مینویسم ولی منعکس نمیکنبد
    شما مسئولید که همه نظرها و انتقادها را منعکس کنید
    آقای …………. و امثال ایشون صلاحیت و توانایی بخشداری مرکزی را نداشته و ندارند. حالا میخواد تو هر طیف و جناحی که باشند.
    ولله بلله
    مسئولین محترم لطفا خواهشا انصافا شمارا به همین ایام قدر قسم میدیم به دور از تعصبات سیاسی یه شخص عالم و آگاه و مدبر و مدیر برا بخشداری انتخاب کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.