تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

نماینده دورود و ازنا: محیط زیست ملک شخصی کسی نیست!

  • کد خبر : 97948
  • 22 خرداد 1396 - 9:05

به گزارش میرملاس مجید کیان پور در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت منطقه حفاظت شده اشترانکوه در استان لرستان گفت: محیط زیست ملک شخصی نیست که هر کسی بنا به خواست و سلیقه خود در آن دخل تصرف کند زیرا طبیعت بکر استان از جمله منطقه زیبای اشترانکوه در غفلت مسئولان در حال نابودی […]

به گزارش میرملاس مجید کیان پور در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت منطقه حفاظت شده اشترانکوه در استان لرستان گفت: محیط زیست ملک شخصی نیست که هر کسی بنا به خواست و سلیقه خود در آن دخل تصرف کند زیرا طبیعت بکر استان از جمله منطقه زیبای اشترانکوه در غفلت مسئولان در حال نابودی است و کسی نیز پاسخگوی این مسئله نیست.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بارها این موضوع را به استاندار و مدیران محیط زیست استان یادآوری کرده‌ایم اما به نظر می‌رسد که اراده‌ای برای مقابله با چنین تخلفاتی وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: در استان لرستان منطقه اشترانکوه به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده محیط زیست شناخته می‌شود که در قلب آن نیز دریاچه گَهر قرار گرفته است.
کیان پور ادامه داد: این منطقه، منطقه بکری است که سال‌های سال دست‌نخورده باقی مانده است و کوهنوردان، طبیعت گردان و گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست باید از هرگونه تخریب این منطقه جلوگیری کند، تصریح کرد: در این میان وظیفه سازمان محیط زیست وظیفه‌ای کاملاً حساس و ویژه‌ای است که نباید اجازه دهد هر راهی که باعث از بین رفتن این طبیعت بکر می‌شود، ایجاد شود؛ چراکه این میراث متعلق به آیندگان است و باید به بکر باقی بماند.
وی افزود: سازمان حفاظت از محیط زیست باید یگان ویژه خود را در این منطقه تقویت کرده و به‌هیچ‌وجه اجازه ندهد که بخش خصوصی و یا دولتی بخواهند در این منطقه حفاظت شده راه دسترسی جدیدی ایجاد کند.
عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس تصریح کرد: بار دیگر بر این موضوع تأکید می‌کنیم که دخل و تصرف در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه از جانب هر فرد یا نهادی که باشد، اقدامی غیرقانونی است و در صورت عدم رسیدگی از سوی مسئولان استان، نسبت به پیگیری آن از طریق مراجع ذی‌صلاح اقدام خواهد شد.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=97948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.