- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رئیس اداره منابع طبیعی پلدختر: جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات «ریکا» در لرستان در آتش سوخت

به گزارش میرملاس شهرام میررضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت:  ساعت ۱۴  روز جمعه ۱۹ خردادماه جاری حوالی چشمه بی ثمرمنطقه لکی کوهدشت مرزبین منطقه بن لار و گلم کبود از توابع شهرستان پلدخترآتش سوزی رخ داد و با اطلاع از موضوع و گسترش آتش به محدوده جغرافیایی شهرستان پلدختر بلافاصله  نیروهای اداره منابع طبیعی این  شهرستان به محل اعزام شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی پلدختر عنوان کرد:با توجه به کمبود امکانات وتجهیزات لازم جهت اطفای حریق ، کوهستانی و سخت گذربودن منطقه و گرمای زیاد و طاقت توان که موجب تحلیل کار نیروهای امدادی می‌شد اما در نهایت این نیروها  پس از گذشت  حدود ۴۰ ساعت بامداد یکشنبه (امروز) موفق به مهارآتش شدند .

وی گفت:به دلیل وزش باد شدید هر لحظه این آتش شعله ورتر و به منطقه شهرستان پلدختر بیشتر سرایت می کرد اما  با تلاش  نیروهای اداره منابع طبیعی و همکاری  مردم محل  و سایر دوستداران طبیعت از پیشروی بیشتر آن به محدوده  جنگل‌های شهرستان شهرستان جلوگیری شد.

 میررضایی تصریح کرد: هم اکنون با وجود مهار آتش اما به دلیل جلوگیری از شعله ور شدن احتمالی آن نیروهای امدادی  در منطقه برای اطفای حریق به حالت آماده باش کامل در محل مستقر هستند؛ عامل بروز این آتش سوزی‌ها منشا انسانی دارد و حتی المقدور مردم و کشاورزان برای جلوگیری از این گونه حوادث از آتش زدن  درجوار عرصه های طبیعی در این فصل گرما و خشک بودن مراتع خودداری کنند .

وی اظهار داشت: اداره منابع طبیعی به جد پیگیری شناسایی عامل یا عاملان این آتش سوزی است و برای میزان خسارات وارده اکیپی از کارشناسان را به منطقه اعزام کرده است .

رئیس اداره منابع طبیعی ضمن تقدیر از عوامل کمک رسان در مهار این آتش گفت: یکی از عوامل موثر در مهار آتش سوزی ها نیروهای مردمی هستند که در این راستا نیاز به آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتر است