- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

غضنفری: دستورالعمل تسهیلات رونق تولید ابلاغ شد/ برای سهم لرستان تلاش شود

به گزارش میرملاس به نقل از مهر مهرداد غضنفری شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان در سخنانی با تاکید بر ضرورت برگزاری مستمر جلسات این ستاد در استان اظهار داشت: در این راستا جلسات این ستاد طی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته باید در استان برای پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی برگزار شود.

وی با اشاره به ابلاغ دستور العمل تسهیلات رونق تولید در تاریخ ۳۰ ام اردیبهشت ماه امسال عنوان کرد: در این زمینه کارگروه استانی باید تشکیل شود و در زیر مجموعه آن نیز کمیته ای متشکل از استانداری، صنعت، معدن و تجارت، بانک های عامل و شهرک های صنعتی راه اندازی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت بررسی طرح های رونق تولید در استان و همچنین هدفگذاری لازم برای ارتقای ظرفیت واحدهای کوچک، متوسط و طرح های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد گفت: در این رابطه طرح های کوچک دارای پیشرفت فیزیکی زیر ۵۰ درصد، ۵۰ تا ۷۰ درصد و طرح های بالای ۶۰ درصد باید برای پرداخت تسهیلات لازم به بانک ها معرفی شوند.

غضنفری با بیان اینکه بانک ها باید بعد از تصویب طرح ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۱۵ روز مهلت دارند که این طرح ها را به نتیجه برسانند و و در نهایت ظرف یک هفته نتیجه بررسی های خود را در رابطه با موافقت یا عدم موافقت با طرح ها اعلام کنند افزود: در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان در کشور برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده باید برنامه ریزی لازم برای گرفتن سهم لرستان از این میزان تسهیلات و اعتبار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته خروجی کار در رابطه با پرداخت تسهیلات رونق تولید به هزار و ۵۲ طرح بوده است ادامه داد: این میزان تسهیلات از طریق ستاد تسهیل و رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و همچنین کارگروه اشتغال استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان با اشاره به رتبه برتر لرستان در زمینه بهره مندی از سرمایه گذاری صورت گرفته در این حوزه بیان داشت: همچنین در بحث تعداد واحدهای بهره مند از این تسهیلات نیز لرستان رتبه سوم را طی سال گذشته کسب کرده است.

غضنفری با تاکید بر اینکه در این راستا امسال نیز باید اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای به سرانجام رسیدن طرح های سال گذشته در استان صورت گیرد تصریح کرد: این اقدام باید از سوی بانک ها و همچنین دبیرخانه ستاد تسهیل استان عملیاتی شود.