- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

توسعه فردای لرستان در گرو تامین اعتبار امروز طرح‎های مطالعات آب است

دکتر رضا میرزایی درباره مشکلات اساسی حوزه آب استان اظهار کرد: مهمترین مشکل حوزه آب لرستان، نبود نقشه راه و طرح‌های مطالعاتی تمام شده آبی است و به همین جهت نمی‎توان پروژه جدیدی را شروع کرد.

وی ادامه داد: اگر طرح‌‏های مطالعاتی جدید را هم اکنون شروع نکنیم، توسعه آب در بخش‌های مختلف در سال‌های آینده عقیم خواهد ماند و امکان شروع هیچ پروژه جدید آبی را نخواهیم داشت.

میرزایی گفت: از مدیریت ارشد استان و سازمان برنامه بودجه درخواست داریم نسبت به تامین اعتبار طرح‌های مطالعاتی و پیشنهادی آب توجه ویژه داشته باشند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان با بیان اینکه تخصیص آب در همه بخش‌های کشاورزی، صنعتی، شرب و خدمات در آینده منوط به انجام طرح‌های مطالعاتی و توجیه اقتصادی و فنی است، اضافه کرد: توسعه فردای لرستان در گرو تامین اعتبار طرح‎های مطالعات آب است و اگر قرار است این استان در همه بخش‌ها توسعه یابد باید به طرح‌های زیربنایی و ریشه‎ای آب اعتبار تخصیص داده شود  و گرنه استان در آینده با بن بست مواجه خواهد شد.

وی افزود: طرح‌های مطالعاتی جدید در حوزه آب شامل طرح جامعه تامین آب شرب و صنعت استان تا افق ۱۴۲۵، طرح مهندسی رودخانه، آبگردشگری، طرح تعیین آب قابل برنامه‌ریزی شده و پروژه تشکیل بانک اطلاعاتی آب را به عنوان طرح‌های زیربنایی به سازمان برنامه و بودجه استان ارائه داده‌ایم و در جلسات مشترک توجیه کرده‌ایم.

میرزایی تصریح کرد: با صحبت‎هایی که با فرمانداران شهرستان‌ها داشتیم انتظار داریم که در جلسات آینده کمیته برنامه‌ریزی و توزیع اعتبارات شهرستانی، به طرح‎های مطالعاتی آبی توجه ویژه‌ای داشته و برای آنها اعتبار لحاظ کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان با تاکید براینکه توسعه و امکان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی در آینده مشروط به تامین آب کافی است، یادآورشد: اگر طرح‌های مطالعاتی پیشنهادی حوزه آب، امروز تامین اعتبار نشود، فردا پاسخگوی تامین نیاز آبی استان نخواهیم بود، لذا بهتر است تا اندک فرصتی هست به آینده آبی استانمان بیندیشیم.

منبا: ایسنا