- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان: با تمام قدرت، ۴ سال است کار می‌کنم و با قدرت هم به کارم در استانداری ادامه خواهم داد/ مدیران به شایعه انتصابات توجه نکنند

به گزارش میرملاس هوشنگ بازوند عصر شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: همان‌طور که حکم انتصابم را سال ۹۲ گرفته‌ام، با قدرت به کارم در استانداری ادامه خواهم داد.
وی با ‌بیان این که شایعاتی در فضای مجازی در خصوص انتصاب مدیران دست به دست می‌چرخد و هر کسی تحلیلی خاص می‌کند، افزود: بعد از انتخابات، طبیعی که عده‌ای گمانه‌زنی کنند و ایرادی هم ندارد که بگویند استاندار یا فلان مدیر می‌رود، وزیر می‌شود و… زیرا همیشه همین‌طور بوده است.
استاندار لرستان تصریح کرد: به مدیران تأکید می‌کنم با قدرت کارشان را ادامه دهند و به این شایعات توجه نکنند.
بازوند در بخشی از سخنان خود با بیان این که صادرات امسال در لرستان را روی افزایش ۲۸ درصدی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، خاطرنشان ساخت: از مدیران دستگاه‌ها به‌ویژه اتاق بازرگانی انتظار داریم در این راه کمک کنند.
وی گفت: سال قبل نیز افزایش خوبی داشته‌ایم لذا افزایش ۲۸ درصدی صادرات، دور از ذهن نیست.
استاندار لرستان با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال و تولید داخلی، گفت: بانک‌ها موظف هستند که تا پایان خردادماه سال جاری گزارش پرداخت تسهیلات سه ماه اول سال در خصوص بخشودگی سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان را ارائه کنند تا نتایج اقدامات سه ماه نخست سال جمع‌بندی شود‌.
وی ادامه داد: بانک‌ها همچنین موظف هستند، طبق دستورالعمل طرح رونق تولید ظرف ۱۵ روز برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اقدامات لازم را انجام دهند.
بازوند به برخی مشکلات تولید کنندگان بخصوص تمدید وام سرمایه در گردش اشاره و اظهار کرد: بانک‌ها قبلاً اعلام کرده بودند که اگر کسی مایل به تمدید سرمایه در گردش است باید اقدام به تهیه پیش فاکتور مجدد نماید که این موضوع موجب پرداخت هزینه از سوی متقاضی می‌شد لذا در این نشست مصوب شد که با همان فاکتورهای قبل٬ این مبالغ پرداخت شوند.
بازوند همچنین در خصوص توزیع اعتبارات فنی و اعتباری اظهار داشت: امسال ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار ارتقا شاخص‌های اقتصادی در اختیار داریم و می‌توانیم مبلغ ۵۰ درصد را برای کمک‌های فنی و اعتباری اختصاص دهیم.
وی خاطرنشان کرد: توزیع این اعتبار توسط معاونت امور اقتصادی استانداری و سازمان صنعت و معدن صورت می‌گیرد و بایستی این‌ها برنامه‌ریزی توزیع را از سازمان برنامه‌ریزی اخذ کنند.