- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرمانده انتظامی لرستان: پلیس با قاچاقچیان برخورد قاطع می کند/ بیکاری از علل افزایش قاچاق کالا است

به گزارش میرملاس سردار محمد قنبری ظهر شنبه در جلسه اندیشه ورزی با موضوع  پیشگیری اجتماعی از قاچاق کالا اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال راهبرد اساسی است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان شعار سال ارائه شده و با توجه به حساسیت های زمانی به عنوان یک راهبرد در تمام ابعاد مدیریتی، فردی و اجتماعی کشور مد نظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به پیامد های قاچاق کالا باید راهکارهای مقابله با قاچاق را با وحدت تمام دستگاه های دولتی و مردم و به تبع آن با فرهنگ سازی در بین مردم ارائه کرد.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه با بیان اینکه پدیده قاچاق کالا با فرهنگ و باور ها مرتبط است و هر گونه راهکاری باید در راستای تقویت فرهنگ عمومی باشد تصریح کرد: بسیاری از کالاهای قاچاق جزء کالاهای اساسی مصرف کننده ها نیست و برای تشویق مردم به مصرف کالای تولید داخل، باید فرهنگ سازی شود.

سردار قنبری ادامه داد: توجه به منویات مقام معظم رهبری در تقویت اقتصاد مقاومتی و توانمند سازی اقتصاد داخلی، یکی از راه های مبارزه باقاچاق کالا است.

وی افزود: قاچاق کالا از نظر ورود و خروج انواعی دارد که بابت هر نوع آن باید تدبیر خاص خود را به کار گرفت اما باید علل و عوامل عمومی قاچاق کالا در کشور را شناخت سپس به ارائه راه حل های متناسب با آن پرداخت.

فرمانده انتظامی لرستان گفت: قاچاق کالا که از آن به عنوان یک پدیده شوم یاد می شود اثرات منفی و زیانباری بر اقتصاد، فرهنگ و امنیت کشور دارد که می توان از اختلال در توازن تجاری و سیاست های بازرگانی دولت، موانع رشد تولید ناخالص داخلی و تشدید کننده بیکاری در جامعه یاد کرد.

سردار قنبری از بیکاری به عنوان یکی از نتایج اصلی قاچاق کالا در جامعه و شاهراه اصلی شکل گیری نا هنجاری ها و آسیب های اجتماعی نام برد.

وی با تاکید بر اینکه قاچاق بی رویه کالا و ارز موجب بی رونقی بازار داخلی می شود و مبارزه با این پدیده شوم امری ضروری و نیازمند همت و اراده همگانی است تصریح کرد: طرح مبارزه با کالای قاچاق امسال نیز مثل سال های گذشته از اولویت های کاری پلیس است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه پلیس استان با آمادگی کامل با قاچاقچیان و متخلفان برابر قانون برخورد خواهد کرد گفت: تمام دستگاه های مرتبط با همیاری پلیس در یک طرح جهادی، مبارزه بی امان با قاچاقچیان را بیش از پیش، در دستور کار خود قرار دهند.

سردار قنبری گفت: پلیس لرستان، اقدامات خود را در سال جدید همچون سال های قبل انجام می دهد و  در این زمینه از ظرفیت های رسانه و آحاد جامعه به نحو مطلوب استفاده خواهد کرد.