تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

نماینده پلدختر: قانون انتخابات نیازمند اصلاح جدی است

  • کد خبر : 98073
  • 30 خرداد 1396 - 8:20

به گزارش میرملاس سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص لزوم اصلاح قانون انتخابات پیش از ورود به فضای انتخاباتی، اظهار داشت: قانون انتخابات نیازمند اصلاح جدی است و ما منتظر لایحه جامع انتخابات از سوی وزارت کشور هستیم، این در حالی است که قرار بود پیش از برگزاری انتخابات این لایحه […]

به گزارش میرملاس سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص لزوم اصلاح قانون انتخابات پیش از ورود به فضای انتخاباتی، اظهار داشت: قانون انتخابات نیازمند اصلاح جدی است و ما منتظر لایحه جامع انتخابات از سوی وزارت کشور هستیم، این در حالی است که قرار بود پیش از برگزاری انتخابات این لایحه به مجلس ارائه شود که این چنین نشد.
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید در روز انتخابات به فکر اصلاح قانون انتخابات باشیم، بیان کرد: در حال حاضر برای اصلاح قانون انتخابات نیازمند همکاری دولت و مجلس هستیم که امیدواریم به صورت کارشناسی، اصلاحات قانون انتخابات انجام شود.
کاظمی با بیان اینکه ثبت مشخصات سجلی در روز اخذ رأی بسیار زمان‌بر بود، متذکر شد: یکی از عوامل ایجاد صف‌های طولانی در روز رأی‌گیری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری مربوط به همین امر بود.
وی افزود: باید تمهیدات اساسی در این موضوع اندیشیده شود که افزایش تعداد دستگاه‌های اخذ رأی از جمله راه‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.
نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهت ایجاد سهولت برای شرکت حدود ۵۰ میلیون نفر در انتخابات، آن هم در فاصله زمانی ۸ ساعته باید تعداد شعب اخذ رأی افزایش یابد یا اینکه تعداد دستگاه‌ها افزایش داده شود، زیرا ثبت مشخصات سجلی افراد، ضروری است.
کاظمی با بیان اینکه پیشنهاداتی که در این زمینه وجود دارد نیاز به بررسی بیشتر در کمیسیون شوراها دارد، گفت: موضوع کاهش زمان فرایند اخذ رای باید موردتوجه جدی قرار گیرد.
نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع آموزش افراد رای دهنده و افراد حاضر در پای صندوق نیز بسیار مهم است، صدا و سیما می‌تواند با آموزش صحیح به مردم، به افزایش سرعت فرایند انتخابات الکترونیکی کمک کند.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=98073

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.