تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

‌استاندار لرستان: عسل لرستان باید به عنوان یک برند ملی به کشور معرفی شود

  • کد خبر : 98117
  • 31 خرداد 1396 - 19:40

به گزارش میرملاس مهندس هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اقتصادی و تولیدی استان که با دو دستور کار؛ بیمه محصولات کشاورزی و تولید عسل در استان تشکیل گردید، اظهار داشت: در حوزه بیمه محصولات کشاورزی یک برش استانی از برنامه ششم توسعه کشور تهیه شود. وی تأکید کرد: برای بیمه محصولات کشاورزی نیاز به پیوست […]

به گزارش میرملاس مهندس هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اقتصادی و تولیدی استان که با دو دستور کار؛ بیمه محصولات کشاورزی و تولید عسل در استان تشکیل گردید، اظهار داشت: در حوزه بیمه محصولات کشاورزی یک برش استانی از برنامه ششم توسعه کشور تهیه شود.
وی تأکید کرد: برای بیمه محصولات کشاورزی نیاز به پیوست فرهنگی است و ترغیب مردم و اعتمادسازی به تعهدات صندوق بیمه، مستلزم کار فرهنگی است.
 بازوند بیان داشت: در پرداخت خسارت‌های بیمه به کشاورزان باید به نحوی عمل شود که اعتماد مردم به صندوق بیمه از بین نرود چرا که مردم و به‌ویژه کشاورزان سرمایه‌های اصلی نظام هستند.
استاندار لرستان ادامه داد: مسئولین باید به‌طور جد پیگیر پرداخت خسارت‌های بیمه به کشاورزان، باغداران و دامداران باشند، خسارت‌ها باید بر اساس درآمدها تعیین تکلیف شوند.
 وی با تاکید بر این که عسل لرستان باید به‌عنوان یک برند ملی به کشور معرفی شود، افزود: در راستای برند سازی و معرفی عسل لرستان به کشور می‌توان در کنار محورهای مواصلاتی استان دکه‌های عرضه و فروش عسل ایجاد نمود.
 بازوند تشریح کرد: ‌کمیته‌ای متشکل از اداره کل استاندارد، تعاون، اداره امور اقتصادی استانداری با محوریت جهاد کشاورزی تشکیل و موانع تولید عسل در استان را معرفی نمایند.
 وی افزود: با اختصاص درصد قابل‌توجهی یارانه به تسهیلات تولیدکنندگان عسل در سال جاری می‌توان با اعطای تسهیلات کم‌بهره از تولیدکنندگان عسل حمایت کرد.
استاندار لرستان تأکید کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی ملزم به تهیه خوشه عسل در راستای توسعه این ظرفیت استانی تا یک ماه آینده شده و باید در این خوشه چگونگی تولید، برند سازی، عرضه و صادرات این محصول لحاظ گردد
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=98117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.