تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

کدام مردم؟

  • کد خبر : 98343
  • 10 تیر 1396 - 10:19

سیدسلمان موسوی/ میرملاس: یکی از اصطلاحات پر کاربرد امروز جامعه ی ما بخصوص در قشر  فرادستان واژه ی مردم است ، به نحوی که گاهی همین واژه بهانه ایست برای اقدامات ضد مردمی . اما در کشورهای کمتر توسعه یافته که از نقش مردم و دموکراسی تعریف درستی ارائه نشده استفاده ابزاری از این واژه […]

سیدسلمان موسوی/ میرملاس: یکی از اصطلاحات پر کاربرد امروز جامعه ی ما بخصوص در قشر  فرادستان واژه ی مردم است ، به نحوی که گاهی همین واژه بهانه ایست برای اقدامات ضد مردمی .
اما در کشورهای کمتر توسعه یافته که از نقش مردم و دموکراسی تعریف درستی ارائه نشده استفاده ابزاری از این واژه وکاربرد های سلیقه ای از آن بیش از پیش به چشم میخورد، بی شک هر یک از اعضای جامعه به عنوان یک شهروند دارای حقوق و امتیازاتی میباشند که مطابق قانون برایشان تعریف شده ست و بدیهی ترین حقی که برایشان (حداقل روی کاغذ) در نظر گرفته شده حق انتخاب است و این که بتوانند آزادانه بر تعیین سرنوشت خود نقش کلیدی را ایفا کنند.
اما آنچه این واژه را پر اهمیت تر می کند خواست و مطالبات برآمده از خواستگاه اکثریت میباشد. بدین معنی که وقتی از مردم و خواست شان سخن به میان می آیدمنظور همان انتخاب اکثریت و میل و گرایشی است که قاطبه ی مردم برای آینده و سرنوشت خود رقم میزنند.
اما آنچه امروز درفضای جامعه ی ایران مشاهده میشود این است که واژه ی مردم کاربردی سلیقه ای و میلی دارد، تصویری که صدا وسیما، رسانه ها، تریبونها ، ….. از واژه ی مردم ارائه میکنند تعریفی متفاوت است که اقلیت های همراه را بر اکثریت غیر همراه برتری داده وسلائق ،مطالبات و خواست اقلیت ها را سپر و ابزاری برای سرکوب و مقابله با اکثریت جامعه میکنند.
باگذشت کمتر از دو ماه از انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انتخاب مسیر و آینده ی مدیریتی ایران به دست اکثریت جامعه ی ایرانی ویک تایید ۲۵ میلیونی بر سیاست های داخلی و خارجی دولت روحانی، اما شاهد نادیده انگاشتن اکثریت مردم و خواستگاهشان و برعکس، برجسته کردن خواست بخش حداقلی به عنوان تعیین کننده راه ومسیر هستیم. امیداست فرادستان کاربرد و تعریفی که از مردم دارند خواستگاه و مطالبات اکثریت باشد نه مردمان ساخته ی ذهنی با سلائق مطلوب خویش!!

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=98343

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.