- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی : دل بستن به سد معشوره بیهوده است/ پروژه با این اعتبارات ۳۰ سال طول می کشد/ خودروسازی مصوبه کاغذی بیش نیست!

[1]

به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز : نشست پرسش وپاسخ نماینده ی کوهدشت با خبرنگاران این شهر برگزار شد.
دراین جلسه که در فرمانداری کوهدشت به پیشنهاد و دعوت مدیر سایت خبری میرملاس نیوز برگزار شد  , خبرنگاران و نمایندگان نشریات وخبرگزاری های این شهرستان به طرح سوالاتی پرداختند.

ملکشاهی, درپاسخ خبرنگار میرملاس که خواهان مشخص شدن سرنوشت مصوبات گذشته , ازجمله سد معشوره شد, تصریح کرد : امروز بزرگ ترین مشکل کوهدشت کمبود آب است .کوهدشت درمحاصره ی دو رودخانه ی پرآب سیمره وکشکان قرار دارد اما متاسفانه دل بستن به طرح سدمعشوره بیهوده است.چراکه این عملی شدن این طرح نیازمند هزینه ای بالغ بر هزار وپانصد میلیارد تومن دارد , اما اعتبارات بسیار ناچیزی به آن اختصاص داده شده است که با آن , کار اتمام این طرح سی سال به طول خواهد انجامید.وی درادامه گفت:  آب این سد جواب گوی کم آبی زمین های کوهدشت نیست و با رای زنی هایی که با وزیر نیرو انجام گرفته قرار براین شده که سالانه یکصد میلیون مترمکعب آب از پشت سد سیمره به زمین های زراعی کوهدشت تزریق شود.
نماینده ی مردم کوهدشت ورییس کمیسیون قضایی مجلس , پاسخ خبرنگار سایت خبری میرملاس نیوز , مبنی برسرنوشت مبهم محافظت از نقاشی های باستانی میرملاس را چنین جوابگو شد:قرار شد یکصد میلیون تومان برای محافظت از میرملاس از طریق نصب قاب شیشه ای برروی آن درنظر گرفته شود که من همچنان پی گیر عملی شدن آن هستم.
خبرنگار افلاک لرستان با اشاره به معضل بیکاری شدید درکوهدشت , تدابیرنماینده ی کوهدشت را دراین رابطه جویاشد.وی با بیان این که معضل بیکاری مشکلی کشوری واستانی ست گفت: از آقای رییس جمهور خواسته ایم در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در لرستان استثنا قایل شوند.ایشان به وزرا دستور داده اند که کارگروهی دراین رابطه تشکیل دهند تا با تاسیس شرکت های خصوصی وکارخانجات در لرستان مخالفت نشود شاید ازاین طریق بتوانیم تاحدودی مشکل بیکاری در لرستان را کاهش دهیم.
خبرنگار فارس ضمن انتقاد از وجود تبعیض جناحی در کوهدشت خواستارکنارگذاشتن این وضعیت از جانب مدیران این شهر شد. ملکشاهی دراین رابطه گفت:بنده به هیچ عنوان اعتقادی به جناح بازی ندارم واعتقاد دارم باید از تمام ظرفیت ها استفاده شود.وی افزود: در روند کاری ام حتما شاهد به بار نشستن این ادعا خواهید بود. خبرنگار فارس خواستار روشن شدن وضعیت محور حادثه خیز خرم آباد – کوهدشت شد. نماینده ی کوهدشت دراین رابطه گفت : کوهدشت حتی یک مورد پروژه در طرح مهر ماندگار نداشت . باپی گیری ها ورای زنی هایی که با وزیر راه انجام گرفت موفق شدیم کار پروژه ی این محور, در طرح مهر ماندگار قرارگیرد.وی تصریح کرد: درحال حاضر عملیات چهار خطه کردن این محور با اعتباری برابر ۷۵ میلیارد تومان درحال اجراست که امید می رود تا پایان دولت دهم به اتمام برسد.
خبرنگار خبرگزاری مهر خواستار رسیدگی به وضعیت نابه سامان روستاهای کوهدشت شد که از نبود مراکز بهداشتی ودرمانی در رنج اند.ملک شاهی دراین رابطه گفت : تا زمانی که به روستاهای دورافتاده ی شمال کوهدشت سفرنکرده بودم باور نمی کردم که روستاهایی بااین وضعیت اسفناک وجود دارند . وی درادامه خاطرنشان کرد : وظیفه ی من و خبرنگاران است که وضعیت این روستاها را تا جایی که می توانند انعکاس دهند و وتوجه دولتیان را به سمت این مناطق معطوف دارند. نماینده ی مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پیشناد مطرح شده از سوی خبرنگار مهر مبنی بر نیاز کوهدشت به یک زندان مستقل , گفت : اگر این اتفاق در حومه ی کوهدشت رخ دهد علاوه بر رفع مشکل رفت وآمد خانواده ی زندانی ها به خرم آباد, ایجاد اشتغال در این شهر را هم به دنبال خواهد داشت. وی ادامه داد : با صحبت هایی که با رییس کل سازمان زندان ها صورت گرفته است , مقدمات ساخت آن فراهم شده که امیدواریم بتوانیم این مشکل را برطرف سازیم. خبرنگار مهر همچنین خواهان رسیدگی به طرح احداث جاده ی کوهدشت به دلفان و به جریان انداختن این طرح شد که قرار بود توسط نماینده ی قبلی کوهدشت پی گیری شود. ملکشاهی ضمن اظهار بی اطلاعی از این طرح گفت: قرار است با نصب یک پل , راه ارتباطی کوهدشت به کرمانشاه را از طریق عبور از رودخانه ی سیمره کوتاه کنیم اما باتوجه به قرار گرفتن این راه درمسیر راه کوهدشت به دلفان , حتما این به مطالعه ی این طرح خواهم پرداخت.خبرنگار خبرگزاری مهر همچنین ضمن اشاره به وجود بستر های اکوتوریستی در کوهدشت برای جذب گردشگر به این شهر و وجود دره ی باستانی ورویایی شیرز درکنار رودخانه ی سیمره , خواستار نصب پمپ آب در دهانه ی دره ی شیرز و ساخت آبشار مصنوعی دراین منطقه شد که این پیشنهاد با استقبال نماینده ی کوهدشت قرار گرفت.
ملکشاهی در پاسخ خبرنگار جام جم , دررابطه با نبود فضای مناسب برای اوقات فراغت مردم کوهدشت گفت : بحث احداث یک پارک ویژه ی بانوان را پی گیرشده ایم اما با کمبود مکان آن مواجه هستیم. وی افزود: اگر شورای شهر و شهرداری مکان آن را مشخص کنند , بنده اعتبار ساخت آن را خواهم گرفت. ملک شاهی در رابطه با احداث فضای مناسب برای اوقات فراغت مردم کوهدشت ادامه داد : قرار است یک پارک جنگلی در شمال کوهدشت احداث شود که پس از رفع شدن بحث منابع طبیعی دراین راستا, کار احداث آن شروع خواهد شد.
خبرنگار آفتاب لرستان از سرنوشت کارخانه ی خودرو سازی پرسید. ملکشاهی دراین رابطه گفت : کارخانه ی خودرو سازی متاسفانه ازجمله مصوباتی است که درحد یک کاغذ مانده است و درکل جزو مصوبات کاغذی ماده ی ۲۱۵ محسوب می شود. اما با وزیر صنعت ومعدن صحبت هایی صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم آن را فعال کنیم.