تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
1

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان: پیر شدن جمعیت استان و کشور زنگ خطر است

  • کد خبر : 98661
  • 20 تیر 1396 - 9:34

به گزارش میرملاس دکتر حبیب‎الله خجسته‎پور در جلسه شورای راهبرد جمعیت استان اظهار کرد: طبق سرشماری بعد خانوار از ۳٫۵ به ۳٫۳ رسیده و جمعیت ۱۵ تا ۲۹ سال ۶٫۴ درصد کاهش یافته است. وی ادامه داد: همچنین جمعیت سنی ۳۰ تا ۶۴ سال ۵٫۵ درصد افزایش داشته و طبق این آمار جامعه به سمت […]

به گزارش میرملاس دکتر حبیب‎الله خجسته‎پور در جلسه شورای راهبرد جمعیت استان اظهار کرد: طبق سرشماری بعد خانوار از ۳٫۵ به ۳٫۳ رسیده و جمعیت ۱۵ تا ۲۹ سال ۶٫۴ درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین جمعیت سنی ۳۰ تا ۶۴ سال ۵٫۵ درصد افزایش داشته و طبق این آمار جامعه به سمت پیری پیش می‎رود.
خجسته‎پور با بیان اینکه جامعه پیر و میان‌سال رو به بالا باعث سخت‎تر شدن ارائه خدمات اجتماعی می‎شود، افزود: همچنین سلامت و رفاه جامعه به خطر می‎افتد و فراهم کردن امکانات و تجهیزات و موضوعاتی که برای جامعه پیر نیاز است ممکن است مشکلات بعدی را برای جامعه به همراه داشته باشد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه میانگین سنی جمعیت از ۲۹٫۸ به ۳۱٫۱ رسیده است، گفت: طبق این آمار میانگین سن جمعیت دو سال بالاتر رفته است و میزان جمعیت پیر نسبت به جوان رشد بیشتری داشته است.
وی از افزایش تعداد خانوارهای یک‌نفره در استان خبر داد و ادامه داد: هم‎اکنون تغییر سبک زندگی به‌خصوص در روستاها را شاهدیم و وضعیت روستاها نسبت به شهرها بدتر شده است.
خجسته‎پور اضافه کرد: تعداد فرزندان در روستاها کاهش یافته و این به مسائل معیشتی و عدم نیاز به فرزند بر می‎گردد.
معاون استانداری لرستان با بیان اینکه پیر شدن جمعیت زنگ خطر است، اظهار کرد: هم اکنون جوانان با بیکاری دست و پنجه نرم می‎کنند اما مشکلات جامعه پیر به مراتب بیشتر است چراکه نیروی کار و انرژی را از دست می‎دهیم و جمعیت پیر نیز نیازمند خدمات رسانی و مراقبت بیشتری است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در سال ۹۳ مقام معظم رهبری سیاست‎های خود را در این رابطه به جامعه ابلاغ کردند و فرمایشات ایشان در ۱۴ دستور تقسیم شدند که برای هر دستور تکلیف دستگاه‎های اجرایی تعیین شده و تعدادی نیز به عنوان همکار مشخص شده‎اند.
خجسته‎پور با بیان اینکه کارکنان خانم باید در زمان بارداری و شیردهی باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند، گفت: همچنین ساعات کاری کارکنان خانم توزیع مناسبی ندارند و باید بررسی بیشتری روی این موضوع صورت گیرد. هم اکنون جامعه سبک مختلط پیدا کرده که ضرر آن از یک سبک واحد بیشتر است.
معاون سیاسی استانداری لرستان افزود: دستگاه‎های اجرایی در انجام سیاست‎های ابلاغی پیش‎قدم باشند و امید به زندگی را با کارهای فرهنگی نهادینه کنند.
وی با اشاره به مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان گفت: این مرکز برای ساخت به اعتباراتی نیاز دارد که امیدواریم با پیگیری‎های استاندار هر چه سریع‎تر اجرایی شود چراکه در بحث مبارزه با ناباروری نقش بسزایی دارد و می‎تواند کمک شایانی نیز به گردشگری استان داشته باشد.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=98661

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.