تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

خاویار نعمت «خاص» خدا برای بندگان «خاص» خدا

  • کد خبر : 98689
  • 21 تیر 1396 - 9:25

امیرناصر غلامرضایی/ میرملاس: خاویار گران قیمت، محتویات شکم ماهیان دریا برای شکم افراد دنیا دار نجومی بگیر و نجومی بساز و نجومی بخور و نجومی بدزد و نجومی ببر خشکیست؟ یک صیاد ایرانی در دریای خزر یک ماهی صید کرد که ۶۷۰ کیلو وزن داشته و ۹۷ کیلو خاویار به ارزش بیش از یک میلیارد […]

امیرناصر غلامرضایی/ میرملاس: خاویار گران قیمت، محتویات شکم ماهیان دریا برای شکم افراد دنیا دار نجومی بگیر و نجومی بساز و نجومی بخور و نجومی بدزد و نجومی ببر خشکیست؟ یک صیاد ایرانی در دریای خزر یک ماهی صید کرد که ۶۷۰ کیلو وزن داشته و ۹۷ کیلو خاویار به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در شکم او بوده! خاویار مقوی ترین، مغزی ترین و گران ترین مواد غذاییست که در حدود ۹۹/۵ درصد مردم فقیر سرزمین غنی ایران زمین با قیافه و مزه و ارزش غذایی و حتی ارزش ریالی آن بیگانه اند و حتی خیلیها نام آن را نشنیده اند.

نعمتی که درسرزمین ما یافت میشود اما نه برای فقرای کف خیابان و نه برای قشر کارمند ( فقیر آبرومند ) و نه برای کارگر، بلکه طعام از ما بهتران است!

همچون طلا و الماسی که کارگران آفریقایی ازمعادنشان به دست میاورند و برای ازما بهتران تلاش میکنند وخودشان فقیر و بی نصیبند!

این خاویارها که نعمت خاص و پر سود الهیست از شکم ماهی دریا گرفته میشود و به شکم از ما بهتران خشکی ریخته میشود.

چند ده میلیون نفر در ایران داریم که با مزه خاویار بیگانه اند؟ و چند صد نفر داریم که خاویارگران قیمت چاشت صبح و شام و نیم روزشان است؟

ای خدا چه نعمتها که دادی و اما چه کسانی که از نعمات تو محرومند؟

به حکمت و عدالت خدا ذره ای شک ندارم اما به زعم ضعیف خودم از این حکمت سردرگم هستم که چرا خدا خود میفرماید هر که را بخواهم نعمت میدهم و هر که را بخواهم هدایت میکنم؟

هیچکس تا بحال آگاهم نکرده که علت این خواست الهی که منتج به ثروت ونعمت اقلی و فقر و نداری اکثری میشود چیست!!

آیا آنهایی که ازنعمتهای الهی محرومند وبخاطر گرسنگی خواب ندارند لیاقت نعمات او را ندارند؟ یا اینکه بخاطر ضعف مدیریت محرومند ؟

آنهایی که غرق در نعمتند و بخاطر سیری زیاد خواب ندارند آیا لیاقت تنعم انعام الهی را دارند؟ یا اینکه بخاطر زد و بندهایشان متنعم و سیرند؟

اگر همه چیزخواست خداست آیا تمول و رفاه تعدادی قلیل یا نداشتن و فقر سیل عظیمی ازخلق الله هم به خواست اوست؟

تا بحال احدی از دانایان آگاهم نکرده که سیری مفرط بعضیها و گرسنگی مفرط خیلیها آیا مرتبط با همان خواست الهیست که میفرماید هر که را بخواهم به او نعمت میدهم و هر که را بخواهم هدایت میکنم ؟

چرا نعمتهای خدا فقط برای قشر خاص است ، علیرغم آنچه خدا میفرماید زمین و آسمان و هرآنچه در اوست برای آسایش بشر خلق کردم ؟ بشر یعنی همه نه فقط اغنیا …

من که متحیرم از این تفاوتها و حتما دلیلی الهی دارد که دانستن آن برای طاقت امثال من سنگین است…

اما این جملات که عرض شد گله من از تقدیر و شکایتم از حکمت بود که میدانم او ناز و عشوه بین خالق و مخلوق را میخرد و رابطه من با خدایم به خودم و خدایم مرتبط است از دست بندگان خدا و دولت بندگان شاکی نشدم که کسی تکفیرم کند…
اگر دستم رسد بر چرخ گردون
از او پرسم که این چین است و آن چون
یکی را میدهی خاویار خوش رنگ
یکی بندد به دل از هر دری سنگ

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=98689

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱
  1. با سلام که نام زیبای خداوند مهربان است
    خوشحالم که در راه عدالت قلم میزنید گوهری مثل خاویار که در واقع از اموال بیت المال است باید به خزانه مملکت بریزد درست مثل نفت و گاز اما این فقط خاویار نیست که به یغما می رود بسیاری از منابع ملی مثل آب و ماهی و معدن و جنگل و فضای مجازی و واردات کالا و بازار ماشین و استخدامها و…….محلی برای یغمای بیت المال است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.