- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سفیر بلغارستان در گفتگو با بازوند: دنبال برقراری روابط با لرستان در سطح قابل توجه هستیم

به گزارش میرملاس هریستو پولنداکوف ظهر سه شنبه در دیدار با مهندس هوشنگ بازوند استاندار لرستان گفت: ارتباط مستقیم، کوتاه‌ترین و موثرترین راه برای همکاری بین ایران و بلغارستان است و ما با اعتقاد به این مسئله به لرستان سفر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دو طرف باید از دریچه‌ی گشوده شده نهایت استفاده را ببرند، گفت: میان ایران و بلغارستان اشتراکات فرهنگی وجود دارد.

سفیر بلغارستان در ایران با ابراز امیدواری نسبت به شکل‌گیری همکاری‌ها و تعامل دو طرفه میان لرستان و استان استرازاگورای بلغارستان افزود: این دو استان می‌توانند در زمینه‌های مختلف ارتباطات خوب دو طرفه‌ای داشته باشند، چون اشتراکات قابل توجهی میان آن‌ها وجود دارد.

پولنداکوف با بیان اینکه کشور بلغارستان در زمان تحریم‌ها هم تلاش کرد رابطه‌اش را با ایران حفظ کند، تصریح کرد: ما انتظار رابطه در سطح قابل توجه داریم و امیدواریم بتوانیم در زمینه‌ توانمندی‌های دو طرف به نتایج خوبی برسیم.

وی با بیان اینکه تلاش شده در ترکیب هیئت اعزامی به لرستان، در حوزه‌های مشترک نمایندگان شرکت‌ها حضور داشته باشند، عنوان داشت: تلاش می‌کنیم با استمرار ارتباطات دو طرفه، نقاط مشترک را پیدا کنیم، به گونه‌ای که هم برای لرستان و هم بلغارستان مفید باشد.