تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
3

مدیرعامل شرکت مهندسی کلوپار: پروژه چهارخطه کوهدشت-خرم‌آباد معطل اعتبارات است

  • کد خبر : 98706
  • 22 تیر 1396 - 12:07

پروژه چهارخطه خرم آباد کوهدشت به عنوان یک اولویت از سالهای گذشته در دستور کار اداره راه قرار گرفته است که با توجه به میزان اعتبارات سالانه بخشی از آن به افتتاح میرسد، پر حادثه خیزترین بخش این محور پیچ‌های چنار هستند که برای از میان بردن این مسیر خطرناک و غیر استاندارد پنج کیلومتر […]

پروژه چهارخطه خرم آباد کوهدشت به عنوان یک اولویت از سالهای گذشته در دستور کار اداره راه قرار گرفته است که با توجه به میزان اعتبارات سالانه بخشی از آن به افتتاح میرسد، پر حادثه خیزترین بخش این محور پیچ‌های چنار هستند که برای از میان بردن این مسیر خطرناک و غیر استاندارد پنج کیلومتر واریانت طراحی شده که کلا راه چهارخطه را به پایین دست انتقال داده، که برای ساخت این قطعه بالغ بر ده میلیارد پیش بینی شده و پیمانکار آن ( شرکت کلوپار)با پیشرفتی خوب هم از نظر کیفی و هم کمی در حال انجام پروژه می باشد،تنها تهدید این پروژه نبود اعتبار خواهد بود که امیدواریم با تدبیر مسئولان اداره کل راه و شهرسازی این تهدید به فرصت تبدیل شود
این پروژه بدون شک از مهمترین پروژه های راهسازی در استان است نه در مبلغ و اعتبار بلکه در حادثه خیز بودن و به نتیجه رسیدن آن و تاثیرش در امنیت جانی استفاده کنندگان زیراکه کمتر روزی است که در آن پیچهای هراسناک کسی نمیرد یا ماشینهایی تصادف نکنند که زیانهای و عواقب جانی و مالی فراوانی را در پی دارند
شرکت کلوپار  اعلام کرده که در صورت رفع موانع اجرایی و تزریق منابع مالی این پروژه را در سریعترین زمان ممکن انجام دهد تا خود را در راستای خدمت به بهره برداران و مردم منطقه و مسافران(با توجه به اینکه این مسیر از راههای اصلی زائران به سهرهای مذهبی عراق میباشد که در مقاطعی از سال دارای ترافیک بسیار سنگینی میباشد)ایفا نماید چرا که افتتاح حتی یک روز زودتر این پروژه باعث زنده ماندن هموطنی از ما خواهد بود.

امیررضا جافریان، مدیرعامل شرکت مهندسی کلوپار گفت: فعالیت خود را با همکاری تعدادی از دوستان که سابقه انجام کارهای فنی داشتند، از سال ۱۳۷۳ و با پرورش ماهی کهمان آغاز کردیم.
وی افزود: بعد از آن بخشی از پروژه ۶۰ متری خرم آباد و راه های روستایی مانند راه روستایی چنارپل بخش پاپی و… را انجام دادیم، سپس بخشی از چهارخطه خرم آباد – کوهدشت از کیلومتر ۸ تا ۲۳ را طی سه قرارداد به انجام رساندیم.
جافریان عنوان کرد: با توجه به اینکه تحصیلات من در رشته نقشه برداری بود و به آن علاقه‌مند هم بودم در این راستا به همکاری با دستگاه های اجرایی پرداختم.
مدیرعامل شرکت مهندسی کلوپار تصریح کرد: یکی از پروژه هایی که در دست اقدام داریم، قرارداد کیلومتر ۱۴ تا ۱۹ کوهدشت به خرم آباد است که این مسافت به نوعی حلقه مفقوده پروژه راه کوهدشت به خرم آباد است و همه مسئولان و دست اندرکاران باید همت کنند که بتوانیم گره کور این جاده را باز کنیم.

۳۰ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی

جافریان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۰ الی ۳۵ درصدی پروژه چهارخطه کوهدشت به خرم آباد، خاطرنشان کرد: در قرارداد اولیه حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده است که از این میزان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.
مدیرعامل شرکت مهندسی کلوپار تاکید کرد: فعلاً مشاور پروژه نقشه کاملی از مسیر به ما تحویل نداده چون در طول مسیر معرضینی وجود دارند که باید راضی شوند.
جافریان وجود راه های ارتباطی را یکی از عوامل توسعه پایدار دانست و گفت: قسمت هایی از استان که راه های آن ها سریع تر و به صورت ماندگار درست شده، توسعه یافته تر از شهرهایی هستند که راه های دسترسی خوبی ندارند.
مدیرعامل شرکت مهندسی کلوپار افزود: خیلی از جاها را داریم که حتی راه دسترسی ندارند، اما راه چهار خطه بین شهری با طول ۸۵ کیلومتر نباید این مدت طول بکشد که دلیل آن عدم تخصیص اعتبارات بوده است.

کار به کاردان سپرده نمی‌شود

جافریان با بیان اینکه بیشتر راه های استان را پیمانکاران بدون اینکه تاکنون وجهی دریافت کرده باشند انجام داده اند ولی در استان های دیگر به این شکل نیست، اظهار داشت: باتوجه به اینکه در چند سال اخیر شرکت ها با عدم دریافت به موقع اعتبارات مواجه هستند، اما حاضرند با ما کار کنند.
مدیرعامل شرکت مهندسی کلوپار با بیان اینکه رتبه چهارم در راه و شهرسازی و رتبه پنجم کار را در سطح کشور داریم، گفت: ادامه داد: حدود ۶۰ نفر نیروی فعال در این شرکت داریم که همه آن ها بیمه هستند.
وی گفت: بزرگ ترین چالش پیش روی پیمانکاران در بحث راه سازی، این است که اکثر پیمانکاران بومی اعتقاد دارند که کار به کاردان سپرده نمی‌شود به ویژه در زمینه مشاور که اگر مشاوران با پیمانکاران همکاری کنند، می توان یک شکل و الگو بهینه برای راه سازی استان پیدا کرد.
جافریان ادامه داد: استان ما، یک استان کوهستانی است و انواع عوارض را در راه سازی دارد، در نتیجه بدون مطالعه نمی توان برای راه های استان طرح و پروژه داد.
جافریان با بیان اینکه مطالعات مسیر برای ایجاد پروژه راه سازی خیلی مهم است، تصریح کرد: یک مشاور بومی خیلی راحت تر می تواند مطالعات را انجام دهد.

لزوم حمایت از مشاوران بومی

وی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی و کارفرمایان پروژه ها، کارشناسان بومی را حمایت کنند زیرا این کارشناسان واقعاً در مقابل مشاوران دیگر حرفی برای گفتن دارند.
مدیرعامل شرکت مهندسی کلوپار با اشاره به اینکه قطعا مسائل مالی برای تمام پروژه ها و پیمانکاران مهم است، اظهار کرد: از استاندار لرستان مهندس بازوند و فرماندار کوهدشت و نماینده این شهرستان تقاضا داریم که در به اتمام رساندن این پروژه ما را یاری کنند.
وی ادامه داد: راه اندازی این پروژه در اقتصاد منطقه تاثیرگذار است و می‌تواند سایه محرومیت را در غرب استان کمتر کند، بنابراین باید روند پیشبرد این پروژه سرعت بیشتری داشته باشد که این مستلزم حمایت مسئولان و تأمین اعتبارات لازم است.

منبع: بلوطستان

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=98706

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. درودبرمهندس زحمت کش انشااله تامین اعتبارم میشه نگران نباشید دیگه چیزی ازش نمونده فقط گاردوسط جاده یادتون نره خیلی ازقطعاتی که الان آماده اس فاقدگارده که این نیزبه نوبه خودخطرناکه ،مسئولین تازمستون نیومده بجنبیداین جاده به نوعی ترانزیت مسافروکالابه کشورعراق ازسمت شرق کشورمیباشدکه دررونق اقتصادی شهرکوهدشت تاثیربسزایی داردجاده خوب که باشه پشت سرش همه چیزمیاد

  2. با سلام و احترام و خسته نباشید خدمت مهندس جافریان . امیدواریم با توکل به خداوند بزرگ و همت مسئولین محترم این جاده خطر ناک و معروف به جاده مرگ را به پایان ببرید. تا دیگه هموطنان عزیز شاهد پرپر شدن فرزندان یا بستگانشان نشن که خود شاهد عینی جان باختن عده ای از همشهریان و هم استانی های عزیز در این جاده بودم که چطور جان خود را در این جاده از دست دادن چه بسا بسیاری از آنهایی که جان خود را از دست دادن یا تحصیل کرده بودن یا برای گرفتن کارت پایان خدمت تو جاده بودن. چون خود بنده ۵ سال تمام جهت انجام وظیفه هر روز مسیر کوهدشت به خرم آباد را تردد میکردم و شاهد این تصادفات لعنتی بود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.