تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

انجمن اسلامی معلمان استان لرستان: نمایندگان بایستی پیگیر ساماندهی مشکلات و معضلات باشد نه مشغول مهره چینی و عزل و نصب!

  • کد خبر : 98886
  • 31 تیر 1396 - 23:33

شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان استان لرستان در هفتاد و دومین نشست خود در روز چهارشنبه تاریخ ۲۸ /۴ / ۹۶ هجرت خورشیدی  به رفتارهای مداخله جویانه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آموزش و پرورش هشدار داد.به گزارش بلوطستان متن بیانیه شماره شماره ده انجمن اسلامی معلمان لرستان بدین شرح است: بِسمِ […]

شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان استان لرستان در هفتاد و دومین نشست خود در روز چهارشنبه تاریخ ۲۸ /۴ / ۹۶ هجرت خورشیدی  به رفتارهای مداخله جویانه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آموزش و پرورش هشدار داد.به گزارش بلوطستان متن بیانیه شماره شماره ده انجمن اسلامی معلمان لرستان بدین شرح است:

بِسمِ اللّه الرّحمن الرّحیمِ

از دیر باز ملل دنیا در برابر پرورش و آموزش آحاد ملت های خود در فضایی علمی، آرام و لَیِن به دور از جوّ امنیتی به دو گروه : ۱) مجریان و مدیران ۲) ناظران و کنترلگران تقسیم شده اند. گروه اول عمدتاً در استخدام دولت ها و گروه دوم به روش ها و طرق مختلف دولتی و غیر دولتی مشارکت و فعالیت می نمایند. گروه دوم نقشی به مراتب اساسی و حساس تر دارند و از هر قشر و نهاد و گروهی می توانند باشند. تمام عقلا و دانشمندان دنیا به اتفاق معتقدند که فعالیت های گروه دوم بایستی غیر پلیسی و فارغ از اغراض سوء گیرانه و مچ گیری باشد.

متأسفانه برخی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به علت عدم تسلط بر خود، غافل شدن از شرح وظایف محوله سازمانی و نهادی خویش و نیز ناتوانی از اجرای ماموریت خطیر نمایندگی، به انحاء مختلف ( امنیتی و مچ گیرانه و…) نظارت و کنترل را با اعمال قدرت و مدیریت اجرایی مستقیم در دستگاه بنیادین و مولد آموزش و پرورش اشتباه گرفته و عملاً این دستگاه حیاتی را به جولانگاه بده بستان های انتخاباتی مبدل نموده‌اند.
نماینده ای که انتظار می رود خود پاسدار اجرای قانون باشد می شود قانون شکن! اگر فردی در ستاد تبلیغاتی وی فعال بوده حتماً باید در این دیوار کوتاه مدیریت داشته باشد آن هم مدیر دارای امضا! متأسفانه این بدعت نامیمون و ناصواب به تفکر خاصی اختصاص ندارد بلکه دیده شده اغلب نمایندگان جناح ها و تفکرات سیاسی دنبال سهم خواهی های بی ریشه و سند هستند. نماینده باید ناظر و کنترلگر شیوه ها و برنامه ها و فعالیت ها باشد نه تسویه گر اغراض قبیله ای و فردی! نماینده و ناظر بایستی پیگیر ساماندهی مشکلات و معضلات باشد نه مشغول مهره چینی و عزل و نصب!
انجمن اسلامی معلمان استان لرستان ضمن محکوم کردن دخالت ها و فشارهای غیر علمی و غیر قانونی برخی نمایندگان ( عمدتاً بیکار و سرگردان انجام وظیفه) بر مدیران آموزش و پرورش! ، آنان را توصیه به عمل در چارچوب قانون و رفتار بر اساس شرح وظایف می نماید در غیر این صورت به حکم وظیفه مرتبط و مسئولانه موارد را عینا ً به آگاهی مردم فهیم و شریف و نجیب استان خواهد رساند.

بیست و هشتم تیرماه یک هزار و سیصد و نود و شش هجرت خورشیدی – دبیرخانه شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان استان لرستان

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=98886

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.