تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

دلفان پزشک سونوگرافی ندارد/ مدیر شبکه بهداشت: نبود متخصص طبیعی است!

  • کد خبر : 9906
  • 09 مهر 1391 - 10:05

  به گزارش میرملاس نیوز ؛ در حالیکه شهرستان ۱۴۰ هزار نفری دلفان فاقد پزشک سونوگرافی است، مسئول شبکه بهداشت و درمان این شهرستان معتقد است که نبود پزشک متخصص در شهرستانها در برهه های زمانی خاص امری طبیعی و معمول محسوب می شود. به نقل از مهر، شهرستان دلفان با بیش از ۱۴۰ هزار […]

 
به گزارش میرملاس نیوز ؛ در حالیکه شهرستان ۱۴۰ هزار نفری دلفان فاقد پزشک سونوگرافی است، مسئول شبکه بهداشت و درمان این شهرستان معتقد است که نبود پزشک متخصص در شهرستانها در برهه های زمانی خاص امری طبیعی و معمول محسوب می شود.

به نقل از مهر، شهرستان دلفان با بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت متاسفانه با چالشهای متعددی در زمینه کمبود پزشک متخصص مواجه است که این امر موجب انتقادات بی شمار شهروندان نورآبادی و اهالی روستاهای این شهرستان شده است.

در این زمینه نبود پزشک متخصص سونوگرافی در این شهرستان موجب شده است که مردم دلفان برای استفاده از خدمات سونوگرافی مجبور به مسافرت به شهرستانهای اطراف از جمله مرکز لرستان شوند.

یک زن باردار نورآبادی که از نبود پزشک سونوگرافی در این شهرستان به شدت انتقاد دارد در این رابطه به مهر گفت: نبود پزشک سونوگرافی موجب شده است که من با این وضعیت جسمی ام مجبور باشم به صورت مکرر به خرم آباد مسافرت داشته باشم.

 

 

وی با بیان اینکه امکانات بهداشتی و درمانی دلفان در حد یک شهرستان با یک جمعیت ۱۴۰ هزار نفر نیست، خواستار توجه ویژه مسئولان برای رفع چالشهای حوزه سلامت دلفان شد.

یک شهروند دیگر نیز با بیان اینکه پیش از این شهرستان دارای یک پزشک سونگرافی بوده است، عنوان کرد: متاسفانه با رفتن این پزشک تنها مرکز سونوگرافی دلفان تعطیل شده است.

به گفته این شهروند تاکنون با توجه به وجود تنها یک مرکز سونوگرافی در این شهرستان مردم برای استفاده از خدمات این مرکز مجبور به انتظار برای نوبت دهی بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تعطیلی همین یک مرکز نیز مردم مجبورند برای دریافت خدمات مسافر دیگر شهرستانهای لرستان شوند.

و اما اظهارات مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان در این زمینه در نوع خود قابل تامل است. یوسف رضا جهانی در این رابطه گفت: فقدان پزشک متخصص در شهرستانها با امکانات محدود با عنایت به کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص در برهه های زمانی خاص امری طبیعی و معمول محسوب می شود.

وی با اشاره به نبود پزشک سونوگرافی در این شهرستان افزود: در پاره ای موارد در خصوص رشته های تک متخصص این گونه مشکلات محتمل بوده و ممکن است بنا به مشکلات شخصی، خانوادگی و یا اداری به ناچار ادامه همکاری با پزشک مربوطه میسر نباشد.

جهانی بیان داشت: بدیهی است تا زمان فراهم آمدن تسهیلات و زمینه های لازم برای جذب متخصص دیگر در زمانی کوتاه شهرستان فاقد پزشک در آن رشته تخصصی مانند سونوگرافی باشد.

مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان خود را ملزم می داند در این گونه موارد گریز ناپذیر از طریق مسئول مربوطه نسبت به جذب متخصص اقدام کند.

دکتر جهانی ادامه داد: در مورد نبود پزشک سونوگرافی نیز رایزنی های لازم با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان و اشخاص حقوقی ذیربط انجام شده و خوشبختانه شرایط برای جذب متخصص تمام وقت فراهم آمد که احتمالاً به زودی مشغول کار خواهند شد.

وی گفت: تا تحقق نتیجه رایزنی ها استفاده از خدمات پزشکان متخصص شاغل در استان به صورت پاره وقت به منظور پرهیز از مراجعه مردم منطقه به شهرهای دیگر انجام خواهد گرفت.

به هر روی وجود تک متخصص ها در شهرستانها موضوعی است که به نظر توجیه پذیر نیست چرا که نبود این پزشک به هر دلیلی موجب تحت الشعاع قرار گرفتن سلامت مردم در بازه زمانی به کارگیری متخصص جدید خواهد شد و باید مسئولان امر به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=9906

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. به نام نامی دوست که هرچه داریم از اوست .بعنوان یک شهروند نورآبادی به مجریان سایت میرملاس درود می فرستم وخداقوت بهشون میگم از اینکه مشکل دلفان را پوشش دادند. اما کجایند مسئولینی که از یاد خدا غفلت کرده اندوهمه چیز فراموششان شده؟ کجایند کسانی که در انتخابات وعده های پوچ دادند؟ کجایند انانی که اظهار می کردند دلسوز مردم بدبخت دلفانند؟ کجایند کسانی که چشم دیدن زجرها ی این مردم باشعور دلفان را ندارند؟کجایند مسئولین استان لرستان که در استخدام ها وبه کارگماشتن افراد غیر بومی در پست ها ی مختلف دلفان را به یاد دارند اما اندیشیدن اینکه دلفان با این همه جمعیت یک سونوگراف می خواهد را ندارد؟همه مسولین استان ودست اندرکاران شهرستان که به نوعی مسئولند باید در پیشگاه خدا پاس می بدهند. در این دنیا چشم ببندید اما در آن دنیا باید پاسخگو باشید. خداوند کسی که به مردم خدمت نمی کند را مورد لعن ونفرین وعذاب قرار دهد. انشاالله

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.