تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

مدیر کل دادگستری لرستان: جرایمی که در مناطق مختلف رخ داد باعث نگرانی افکار عمومی شد

  • کد خبر : 99095
  • 11 مرداد 1396 - 9:07

به گزارش میرملاس جعفر بدری ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری اشترینان با اشاره به اینکه در شرایطی هستیم که اگر نتوانیم همکاری های مشترک را ادامه بدهیم آسیب خواهیم خورد، اظهار داشت: در منطقه حساسی هستیم و فشارهای خارجی زیاد است و تهدیدها، توطئه ها و همبستگی بین مخالفین نظام باید برای ما […]

به گزارش میرملاس جعفر بدری ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری اشترینان با اشاره به اینکه در شرایطی هستیم که اگر نتوانیم همکاری های مشترک را ادامه بدهیم آسیب خواهیم خورد، اظهار داشت: در منطقه حساسی هستیم و فشارهای خارجی زیاد است و تهدیدها، توطئه ها و همبستگی بین مخالفین نظام باید برای ما باعث هوشیاری بیشتر شود.

وی با بیان اینکه آنچه که باعث شده کشور ازتوطئه ها و خطرها نجات یابد عنایت خداوند بوده است، تصریح کرد: کشورهای قوی با سازمان های اطلاعاتی قوی و امکانات بیشتر و شرایط بهتر در این مدت آسیب دیدند، عملیاتی در آن کشورها اتفاق افتاد و نتواسنتند مهار کنند؛ اما در حوزه امنیتی دستگاه های امنیتی و انتظامی همکاری خوبی داشتند و توانستیم توطئه ها را خنثی کنیم.

جرایمی که در مناطق مختلف رخ داد باعث نگرانی افکار عمومی شد

رئیس کل دادگستری استان لرستان یادآور شد: اما از جهت ناهنجاری های اجتماعی و خشونت ها باید نگران باشیم.

بدری با تاکید بر اینکه اتفاقاتی در مناطق مختلف رخ می دهد که باعث ناراحتی و نگرانی افکار عمومی می شود، افزود: این اتفاقات ممکن است در کشورهای دیگر هم اتفاق بیافتد اما در کشوری که سابقه فرهنگ طولانی دارد نباید چنین باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران ملتی متمدن است و فرهنگ طولانی دارد؛ حقوق بشر از ایران به اروپا رفت و از ایران به غرب سرایت کرد، اظهار داشت: این موضوع مسئولیت ما را بیشتر می کند و باید ناهنجاری ها را برطرف کنیم.

اقدامات تشکیلات پیشگیری دستگاه قضایی در جامعه تاثیر گذار بوده است

رئیس کل دادگستری استان لرستان با بیان اینکه برخی می گویند با مجازات و سخت گیری و کنترل فضای مجازی این جرایم را باید مهار کرد، تصریح کرد: نمی توانیم تکنولوژی را متوقف کنیم، نمی توانیم جلوی ماهواره و شبکه های مجازی را بگیریم؛ با وجود همه این ها باید کاری کنیم نسل جدیدی که سرگردان است را هدایت و پشتیبانی کنیم؛ باید آنها را پشتیبانی کنیم که در آینده کمک کار کشور باشند، باید یک نسل خلاق و توانمند تربیت کنیم.

بدری با اشاره به اینکه دادگستری و دستگاه قضایی تشکیلاتی با عنوان پیشگیری راه انداخته است تا جلوی انحرافات را بگیرد، گفت: تا حدودی این تشکیلات تاثیرگذار بوده است؛ توانستیم محل های آلود را شناسایی کنیم و برنامه ریزی کنیم.

رئیس کل دادگستری لرستان یادآور شد: به واسطه همکاری ها جرایم خشن را در لرستان مهار کرده ایم.

۷۰ درصد قتل ها در لرستان جرم سازمان یافته نبوده اند

وی با تاکید بر اینکه در استان ۶۰ مورد قتل داشتیم که ۷۰ درصد آنها به واسطه اختلافات خانوادگی و عصبانیت آنی بوده است، افزود: نمونه این قتل این بود که اخیرا در بروجرد بر سر خرید میوه نزاع صورت گرفت و این امر منجر به قتل شد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه این گونه قتل ها جرم سازمان یافته نیست و با نقشه قبلی صورت نگرفته است، بر اثر عصبانیت و ناراحتی خانواداگی بوده است، اظهار داشت: مجازات در کنترل جرایم تا حدودی موثر است.

بدری با بیان اینکه ۹۹ درصد قتل ها با تلاش مامورین کشف شده است، بعضی از این جرایم پیچیده بودند اما با تلاش مامورین نظامی و انتظامی توانستیم قاتل را شناسایی کنیم، تصریح کرد: محیطی که در آن زندگی می کنیم را باید از خطر دور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هم بستگی خوبی در شهر اشترینان ایجاد شده است، باید از توانمندی ریش سفیدها و بزرگان منطقه استفاده کنیم که اختلافات محلی و طایفه ای را مهار کنیم و دعواها را کم کنیم و به صلح و سازش خاتمه بدهیم.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه انتظار داریم همبستگی بیشتر شود، گفت: هرجا روحانیت محور بوده و مردم پشتیبانی کرده اند این همبستگی بیشتر شده و باید این معتمدین محلی را انسجام بدهیم و پشتیبانی کنیم تا بتوانیم یک هسته مقاومت در هر شهرستان درست کنیم که وظیفه اصلی اش امر به معروف و نهی از منکر است.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99095

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.