تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
1

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان: ۲۶ تیم در مسابقات کشوری کشتی دانش‌آموزی در لرستان به رقابت می‌پردازند

  • کد خبر : 99099
  • 11 مرداد 1396 - 9:11

به گزارش میرملاس خدا نظر دریکوند شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری مدیرکل آموزش‌ و پرورش با خبرگزاری‌های استان لرستان که با موضوع سی و چهارمین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرهنگی  دانش‌آموزی سراسر کشور در سالن جلسات آموزش و پرورش لرستان برگزار شد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های وزارت آموزش‌ و پرورش در حوزه معاونت تربیت‌بدنی گسترش  […]

به گزارش میرملاس خدا نظر دریکوند شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری مدیرکل آموزش‌ و پرورش با خبرگزاری‌های استان لرستان که با موضوع سی و چهارمین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرهنگی  دانش‌آموزی سراسر کشور در سالن جلسات آموزش و پرورش لرستان برگزار شد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های وزارت آموزش‌ و پرورش در حوزه معاونت تربیت‌بدنی گسترش  و توسعه همگانی  است چرا که اگر می‌خواهیم  جامعه سالم داشته باشیم باید دانش آموزان را به سمت ورزش سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه پایه اصلی ورزش قهرمان مدارس است، بیان کرد: سیاست وزارت آموزش‌ و پرورش مدرسه محوری و کانون محوری است که مسابقات با مبنای مدرسه محوری انجام می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان عنوان کرد: این مسابقات به‌نوعی تبلیغی برای استان است چرا که مهمان‌هایی از سراسر کشور حضور دارند و این سبب می‌شود سفیری برای  معرفی استان و نقاط گردشگری و تفریحی باشند.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که با برگزاری این مسابقات یک تصویر مثبت از استان به نمایش گذاشته شود  و بر همین اساس از دوماه پیش  استارت این کار زده شد و تمهیدات و مقدمات برای سالن مسابقات اسکان  مقدمات دیده‌شده و  هماهنگ‌های زیادی صورت گرفته است.

دریکوند با بیان اینکه  تاکنون ۲۶ استان برای مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که ثبت‌نام تا روز افتتاحیه ادامه دارد، گفت: ۲۶تیم آزاد و۲۱ تیم فرنگی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌ها چهارشنبه به استان می‌آیند، ساعت ۱۶:۳۰ عصر روز پنج‌شنبه وزن‌کشی و ساعت ۱۸ همان روز مراسم افتتاحیه  با حضور مدیران مسئولان استانی و برخی پیشکسوتان این عرصه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان با اشاره به تقدیر از داوران و ورزشکاران پیشکسوت در این مسابقات، اظهارداشت: با توجه به نقش بلوط که در اکوسیستم و  به جهت اینکه نگاه را به سمت این درخت معطوف کنیم اهدا نهاد بلوط نیز با همکاری پدر بلوط  لرستان به برگزیدگان انجام می‌شود.

وی افزود: درگیر کردن افراد به مسابقات فرهنگی و ورزشی  یکی  از عوامل مؤثر جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

دریکوند عنوان کرد:  ۴۲۰نفر ورزشکار مربی و سرپرست، ۲۰ داور و  دو نفر سر کاروان و  پنج نفر ناظر در این مسابقات شرکت می‌کنند و ساعت ۹ صبح روز  پنج‌شنبه در سالن شهید چاغروند این مسابقات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعامل خوب بین ادارات و آمورش و پرورش خاطرنشان کرد: تعامل خوبی بین همه دستگاه‌های اجرایی و آموزش‌ و پرورش وجود دارد و تاکنون مشکلی در تعامل با دستگاه‌ها نداشتیم و تلاش بر این است که دانش‌آموزان را  با فضای  سالن و زمین‌های ورزشی آشنا کنیم.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان افزود: این مسابقات در هر استان اگر به شکل مطلوبی برگزار شود زمینه خوبی برای چانه‌زنی در جهت جذب اعتبارات و گسترش فضای ورزشی بیشتر است.

وی با بیان این که محلی برای جایگاه خبرنگاران  در نظر گرفته‌ شده است عنوان کرد: در زمینهٔ استعدادیابی خود فدراسیون کشتی چهار نفر استعداد یاب را فرستاده و برنامه را رصد می‌کنند و بنا شده صدا و سیما پوشش خبری بدهند اما قول پوشش مستقیم و کامل برنامه را نداده‌اند.

دریکوند بیان کرد: تاکنون ۴۰ مدرسه و سه کانون به‌عنوان تیم‌های برتر شناخته‌ شده‌اند و بیشتر از کانون‌های ورزشی در این برنامه  استفاده می‌کنیم سعی کردیم فضا و محیط مناسب باشد مثلا سر تبر مفرغی در لرستان که نشان از سابقه کشتی در لرستان دارد از  ظرفیت آن استفاده می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99099

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.