تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

دکتر عبدی : سد معشوره را دریابید

  • کد خبر : 9910
  • 09 مهر 1391 - 10:37

      به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ماد ؛ نماینده خرم اباد در مجلس شورای اسلامی،در خصوص وضعیت سد معشوره کوهدشت گفت: این سد جزو یکی از مهمترین و ضروری ترین پروژه های استان لرستان به شمار می آید که متاسفانه کار عملیاتی آن متوقف مانده است. ایرج عبدی درگفت و گو […]

 

 

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ماد ؛ نماینده خرم اباد در مجلس شورای اسلامی،در خصوص وضعیت سد معشوره کوهدشت گفت: این سد جزو یکی از مهمترین و ضروری ترین پروژه های استان لرستان به شمار می آید که متاسفانه کار عملیاتی آن متوقف مانده است.

ایرج عبدی درگفت و گو با ” ماد ” افزود: استاندار لرستان باید پی گیر این موضوع باشد تا بتوان در مدت زمان قابل قبولی سدسازی ساختمان سد را به اتمام رساند.
وی در ادامه به وضعیت خشکسالی منطقه اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه منابع آبی در حوزه کوهدشت پایدار نیست،تعلل در بهره برداری از این سد می تواند به مهاجرت مردم از روستاهها و حتی مناطق شهری دامن بزند.
عضو کمیسون اجتماعی مجلس ، در مورد مشکل اصلی این پروژه گفت: مشکل اصلی نبود قرارداد با پیمان کار می باشد که برای این منظور مسوولان باید برای تعیین پیمانکاران اصلی میان شرکت های دولتی و نیمه خصوصی از جمله سپاه مناقصه برقرار کنند.
عبدی در خصوص پیشرفت فیزیکی این پروژه بیان کرد: این پروژه که از سال پیش آغاز شده است تا کنون ساخت جاده های دسترسی به سد مشعوره به اتمام رسیده ونیز عملیات انحراف آب وعملیات ساخت تونل آغاز شده است اما برای ساخت بدنه سد هنوز قراردادی با پیمانکار مشخصی بسته نشده است.
وی در خصوص پیش بینی اتمام کار پروژه بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود هیچ گونه پیش بینی نسبت به اتمام پروژه نمی توان داشت به دلیل اینکه تجربه های پیشین وعملیات های مشابه دیگر پروژها حاکی از ان است که این گونه پروژه ها به موقع به اتمام نخواهند رسید.
عبدی در مورد راهکارها و برنامه های آینده در این طرح گفت: تا یک ماه آینده جلسه ای با وزیر نیرو در خصوص پروژه سد معشوره صورت خواهد گرفت.
نماینده خرم آباد ساخت این سد را برای استان لرستان بسیار حیاتی دانست و اعلام کرد که تمام تلاش لازم را در راه پیشرفت این پروژه انجام خواهند داد.
به گزارش ماد در حالی نماینده خرم اباد عدم انعقاد قرارداد با پیمانکار را دلیل تاخیر در اجرای پروژه سد معشوره می داند که در جلسه هیات دولت در لرستان ،مصوبه واگذاری اجرای این سد بدون نیاز به تشریفات مناقصه به خاتم الانبیاء واگذار شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=9910

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 20در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۰
  1. صدرحمت به نماینده خرم اباد

  2. طلاعات ایشون از ملکشاهی بیشتره در مورد سد معشوره الته یه کمی هم دلسوز تر

  3. بابا از قدیم میگن کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی.برادر عزیز جناب اقای عبدی شما اگر بلدین بسم الله خرم ابادو دریاب

    • اتفاقا آقای عبدی طبیب خوبی هستند وحتما سر خودشون رو دوا میکنند.حالا به شما چه فشاری اومده نترس به خرم ابادم میرسه،سد معشوره اگه ساخته بشه واسه خرم اباد و چگنی و نورابادم سود داره

  4. آقایان میرملاس و دیگران که اطلاعات غلط به خورد مردم میدید
    سد معشوره در کجای استان لرستان واقع شده ؟ چرا میگویید سد معشوره کوهدشت ؟
    سد معشوره که به این نام جعلی معروف شده در اصل سد گاو شمار دلفان است و در منطقه دلفان واقع است…
    قرار شده از آب ذخیره شده پشت این سد بخشی از زمین های کشاورزی کوهدشت هم آبیاری شود ، همین و نه چیز دیگر ، اطلاعات غلط به خورد مردم ندهید و این منطقه باستانی و این سد را به نام کوهدشت تسخیر نکنید که البته این تسخیر فقط در کلام خواهد بود و به هیچ عنوان شما قادر به این نخواهید شد که حتی مشتی از این خاک و منطقه باستانی را در نقشه کوهدشت جای دهید ، این منطقه تابوده مربوط به دلفان بوده و با این حرف ها و فرافکنی ها مال کوهدشت نخواهد شد…

    • دوست عزیز از اینکه اسم جعلی معشوره رو واسه این سد انتخاب کردند ما همه قبول داریم،این سد گاوشمار که شما میفرمایید تعلق به به دلفان دارد توسط مهندسان کارشناسی شده که اگه آب کشکان در سالهای آینده به دشت کوهدشت نرسه این شهرستان فلک زده که اقتصادش با کشاورزی میچرخه بطور کلی از بین خواهد رفت . سد سیمره هم تو خاک کوهدشت ساخته شده ولی چون سطح جغرافیایی کوهدشت از منطقه دره شهر بالاتره این آب نمیتونه به کوهدشت بیاد مگه با پمپاژهای بسیار قوی.حالا این شرایط هم در مورد سد گاو شمار وجود داره که سطح جغرافیایی دلفان نسبت به کوهدشت بالاتره نمیشه این آب رو به دلفان کشید مگر با پمپاژ. شکر خدا دلفان از منابع آب زیرزمینی زیادی برخورداره که تا صد سال آینده احتیاج به سد نداره.هم استانی عزیز هیچ کس نمیتونه از خاک منطقه شمارو تسخیر کنه ما هم احتیاجی به خاک شما نداریم همانطور که مشخصه رودخانه کشکان تعلق به همه شهرستانهای غرب و مرکز استان دارد.چیه سالهای سال است که آب رودخانه های سیمره و کشکان از خاک لرستان رد میشه و با نام کرخه در استان خوزستان دهها سد ساخته میشه هیچ کس اعتراضی نمیکنه،حالا که تو استان خودمون میخواد یه سد ساخته بشه حالا تا ببینیم ساخته میشه یا نه که احتمال میدیم ساختنش ۲۰ سال طول بکشه شما شده اید کاسه داغتر از آش. ازتون خواهش میکنم احساسی با این موضوع برخورد نکنید.دلفانی عزیز اصلا ناراحت نباشید حتما فواید این سد برای شما هم خواهد بود.

  5. سلام.خدا شاهده من قبل از انتخابات دو شبانه روز در خرم اباد بودم و اشنایی ام با دکتر عبدی فقط عکس های کارتی ایشان و مناصب خدمتی ایشان بود. همان موقع با این اشنایی مختصر آهی از ته دل کشیدم که حیف نیست آقای عبدی به مجلس راه پیدا نکنند.واقعا بعدا که ایشان به مجلس راه پیدا نمودند به شعور و آگاهی رای دهندگان به ایشان احسنت گفتم و هنوز که هنوزه از راهیابی ایشان به مجلس لذت میبرم.امید آن را دارم که خداوند بزرگ به شخص بابصیرت ایشان آن توان را بدهد که در راه خدمت به مردم لرستان هر چه در توان دارند به منصه ظهور برسانند. با اینکه رای به اقیانوس کوهدشت داده ام خدا کند که ایشان هم در راه رضای خدا کار کند و از انتصاب افراد نزدیک به خود که قبلا امتحان مردودی پس داد ه اند استفاده نکند. من به درایت ایشان هم یقین دارم چون با همین درایت و هوش در دوسه ماه پیروز انتخابات شد.خدا کند اقای کلانتر را که اورده اند برای فقط تغییر روسای ادارات اموزش باشد و در این موقع سال کاری به کار معلمان بخت برگشته که دو هفته است با گچ و تخته دست و پنجه نرم میکنند نداشته باشد.والله این کار چناه ضربه به اموزش زده که نگو من ۲۵ساله تدریس میکنم .تنها ضربه این تغییر و…فقط و فقط به دانش اموز بیچاره میخورد و بس.از حضرت ایشان استدعا دارم که با این که بهشض رای داده ام اما کاری به دبیران و مدیران مدارس و مجتمع ها نداشته باشد. امید ان را دارم که این نوشته بنده که یک فرهنگی اصولگرای در خط رهبری عزیز هستم حضرات ایشان بخوانند/یک فرهنگی از دورترین نقاط لرستان.

  6. قطعا اظهارات اقای عبدی کارشناسانه واز منطق خاصی برخوردار است اما متاسفانه نماینده محترم کوهدشت بجای تلاش در جهت اخذ اعتبار لازم در اجرایی نمودن این پروژه در اظهارات مختلف ان را کاری کم ارزش وکم رنگ مینامد وایشان متوجه برداشت اب سد سیمره که در مجاورت رومشگان میباشد شده که این هم بر خلاف اصول امانتداری نماینده میباشد چون وی نماینده شهرستان است نه رومشگان اقای ازادبخت شما که اهل قلمی در این مورد هم وارد شوی بسیار کارساز خواهد بود .

  7. احسنت بر دکتر عبدی ای کاش نماینده کوهدشت مطالعه کند ………………….

  8. ضمن تشکر از جناب آقای عبدی نماینده دلسوز لرستانی از بقیه نمایندگان استان خواهشمنداست برای عمران و آبادی استان همت کنند و از حقوق از دست رفته لرستان دفاع کنند با توجه به اینکه ثروت مملکت زیاده و آب سرشاخه ها ی دز در الیگودرز را به چندین استان دیگر انتقال می دهند اگر نمایندگان استان کمر همت نبندند و حقوق از دست رفته ما لرستانی ها را از دولت مطالبه ننمایند بی شک چهره آنها در آینده برای مردم لرستان به زشت ترین و منفورترین چهره ها تبدیل خواهد شد .

  9. طلاعات ایشون از ملکشاهی بیشتره در مورد سد معشوره الته یه کمی هم دلسوز تر

  10. قطعا اظهارات اقای عبدی کارشناسانه واز منطق خاصی برخوردار است اما متاسفانه نماینده محترم کوهدشت بجای تلاش در جهت اخذ اعتبار لازم در اجرایی نمودن این پروژه در اظهارات مختلف ان را کاری کم ارزش وکم رنگ مینامد وایشان متوجه برداشت اب سد سیمره که در مجاورت رومشگان میباشد شده که این هم بر خلاف اصول امانتداری نماینده میباشد چون وی نماینده شهرستان است نه رومشگان اقای ازادبخت شما که اهل قلمی در این مورد هم وارد شوی بسیار کارساز خواهد بود .

  11. قطعا اظهارات اقای عبدی کارشناسانه واز منطق خاصی برخوردار است اما متاسفانه نماینده محترم کوهدشت بجای تلاش در جهت اخذ اعتبار لازم در اجرایی نمودن این پروژه در اظهارات مختلف ان را کاری کم ارزش وکم رنگ مینامد وایشان متوجه برداشت اب سد سیمره که در مجاورت رومشگان میباشد شده که این هم بر خلاف اصول امانتداری نماینده میباشد چون وی نماینده شهرستان است نه رومشگان اقای ازادبخت شما که اهل قلمی در این مورد هم وارد شوی بسیار کارساز خواهد بود .

  12. خواهشا این سد را به نام کوهدشت نزنید این سد گاوشمار نام دارد ودر ۳۶ کیلومتری جنوب غربی نوراباد واقع شده و به تازگی اعتبار اون از طریق فرارگاه سازندگی خاتم الاانبیا سپاه تامین شده و هیچ ربطی به کوهدشت نداره

  13. اقای ازادبخت این سد سد گاوشمار نام دارد و جز خاک دلفان .حال شما هی بگو کوهدشت برو نقشه لرستان ببین بعد خبر بذار .بی ابی مزارع شما هم به ما مربوط نیست

  14. ضمن تشکر فراوان از جناب اقای دکتر عبدی عزیز.امیدوارم به اقای ملکشاهیم بر بخوزه و یه تکونی به خودشون بدن چون تا چشم به هم بزنی انتخابات بعدی از راه رسیده. از ما گفتن صلاح خویش خسروان دانند

  15. شهرهای دیگرنماینده دارند ماهم دردلفان نماینده داریم این سد سد گاوشمارنام داردومی خواهند آن راازنورآبادجداکنندآقای سوری هی دم ازامنیت ملی می زنی ویکسره سه خط همراه خودراخاموش ویااعتنایی به این مردم که ولی نعمتتان هستند کجایی که می خواهی وظیفه نمایندگی تان رااجرانمایی حیف که محمدمحمدی هرچند درطول چهاردوره نمایندگی به ایشان رای ندادم نیست که ببیندوجلوی این جداشدن گاوشمارکه حیثیت نورآباداست رابگیرد

  16. کاش عبدی نماینده ما بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.