- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر عبدی : سد معشوره را دریابید

 

[1]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ماد ؛ نماینده خرم اباد در مجلس شورای اسلامی،در خصوص وضعیت سد معشوره کوهدشت گفت: این سد جزو یکی از مهمترین و ضروری ترین پروژه های استان لرستان به شمار می آید که متاسفانه کار عملیاتی آن متوقف مانده است.

ایرج عبدی درگفت و گو با ” ماد ” افزود: استاندار لرستان باید پی گیر این موضوع باشد تا بتوان در مدت زمان قابل قبولی سدسازی ساختمان سد را به اتمام رساند.
وی در ادامه به وضعیت خشکسالی منطقه اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه منابع آبی در حوزه کوهدشت پایدار نیست،تعلل در بهره برداری از این سد می تواند به مهاجرت مردم از روستاهها و حتی مناطق شهری دامن بزند.
عضو کمیسون اجتماعی مجلس ، در مورد مشکل اصلی این پروژه گفت: مشکل اصلی نبود قرارداد با پیمان کار می باشد که برای این منظور مسوولان باید برای تعیین پیمانکاران اصلی میان شرکت های دولتی و نیمه خصوصی از جمله سپاه مناقصه برقرار کنند.
عبدی در خصوص پیشرفت فیزیکی این پروژه بیان کرد: این پروژه که از سال پیش آغاز شده است تا کنون ساخت جاده های دسترسی به سد مشعوره به اتمام رسیده ونیز عملیات انحراف آب وعملیات ساخت تونل آغاز شده است اما برای ساخت بدنه سد هنوز قراردادی با پیمانکار مشخصی بسته نشده است.
وی در خصوص پیش بینی اتمام کار پروژه بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود هیچ گونه پیش بینی نسبت به اتمام پروژه نمی توان داشت به دلیل اینکه تجربه های پیشین وعملیات های مشابه دیگر پروژها حاکی از ان است که این گونه پروژه ها به موقع به اتمام نخواهند رسید.
عبدی در مورد راهکارها و برنامه های آینده در این طرح گفت: تا یک ماه آینده جلسه ای با وزیر نیرو در خصوص پروژه سد معشوره صورت خواهد گرفت.
نماینده خرم آباد ساخت این سد را برای استان لرستان بسیار حیاتی دانست و اعلام کرد که تمام تلاش لازم را در راه پیشرفت این پروژه انجام خواهند داد.
به گزارش ماد در حالی نماینده خرم اباد عدم انعقاد قرارداد با پیمانکار را دلیل تاخیر در اجرای پروژه سد معشوره می داند که در جلسه هیات دولت در لرستان ،مصوبه واگذاری اجرای این سد بدون نیاز به تشریفات مناقصه به خاتم الانبیاء واگذار شد.