- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فوت و فن خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل

 

 

قدیم‌ترها هرگاه قصد سفر می‌کردیم چاره‌ای نداشتیم جز این‌که سراغ یک دفتر خدمات مسافرت برویم، مقابل کسی بنشینیم، و بی آن‌که از قیمت بلیط هواپیما [1] یا هزینه‌ی رزرو هتل [2] داخلی یا خارجی اطلاعی داشته باشیم، به او اعتماد کنیم که بهترین تجربه‌ی سفر را با کم‌ترین هزینه برای‌مان خواهد یافت. اما کم‌وبیش همه‌ی ما تجربه‌ی سرانجام ناخوش این اعتماد را داشته‌ایم، و همین است که وقتی کسب‌وکار رزرو پرواز و هتل و تورهای مسافرتی پایش را در فضای آنلاین گذاشت، با سرعتی عجیب شمار کاربران آن رشد کرد و حالا با انفجار وب‌سایت‌های مختلف رزرواسیون هتل و بلیط هواپیما روبه‌رو هستیم.

بازار خدمات مسافرتی آنلاین با شتابی سرسام‌آور روبه‌رشد است. در سال ۲۰۱۳ آژانس‌های مسافرتی آنلاین، از طریق فروش آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل‌ها، به فروشی ۱۵۰ میلیارد دلاری رسیده بودند، که ۳۸ درصد از کل بازار آنلاین جهان و ۱۳ درصد از کل بازار خدمات مسافرت جهان است. و در سال‌های اخیر این بازار به‌طور متوسط سالانه ۱۲ درصد رشد کرده است.

در ایران هم اخیراً با رشد کسب‌وکار رزرو آنلاین هتل و خرید آنلاین بلیط هواپیما مواجه بوده‌ایم و روزبه‌روز افراد بیش‌تری این شیوه را جایگزین روش سنتی خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل می‌کنند. اما حالا که، هرچند کمی دیر، به این موج جهانی پیوسته‌ایم پرسشی که در ذهن خیلی‌ها مطرح می‌شود این است که کدام وب‌سایت را انتخاب کنیم.

پیش از این‌که به این پرسش پاسخ بدهیم بهتر است ببینیم چرا به‌سراغ رزرو آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل‌های داخلی و خارجی از طریق وب‌سایت‌های خدمات مسافرتی می‌رویم.

یکی از دلایل ترجیح خدمات آنلاین به خدمات سنتی آژانس‌های مسافرتی، آسان بودن مقایسه میان گزینه‌های موجود است. در فضای آنلاین به‌راحتی می‌توانید گزینه‌های مختلف سفر را ببینید و درباره‌ی هرکدام از آن‌ها اطلاعاتی پیدا کنید. دلیل دیگر این است که لازم نیست هیچ مسافتی را بپیمایید و می‌توانید از پشت میز کارتان یا لپ‌تاپ خانه این کار را انجام دهید. دلیل دیگر هم ارزان‌تر بودن خدمات در زمان خرید آنلاین است، چراکه در فضای آنلاین می‌توانید پیش از انجام خرید از قیمت بلیط هواپیما و قیمت اقامت در هتل‌ها آگاه شوید و بعد اقدام به خرید آنلاین بلیط هواپیما یا رزرو هتل کنید.

این‌ها سه مورد از دلایل مختلف بسیاری است که موجب شده‌اند کسب‌وکار خرید و رزرو آنلاین بلیط هواپیما و هتل در جهان و حالا در ایران با سرعتی این‌چنین در مسیر رشد قرار بگیرد. اما حالا برسیم به تفاوت‌های وب‌سایت‌های مختلف فعال در این بازار، و این پرسش که کدام‌یک از این وب‌سایت‌های خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را باید انتخاب کنیم و چرا؟

اگرچه شاید در نگاه اول چنین به‌نظر برسد که وب‌سایت‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل کارکرد مشابهی دارند و از الگوی ثابت یک‌سانی پیروی می‌کنند، تفاوت‌های ظریف اما تأثیرگذاری میان این وب‌سایت‌ها وجود دارد.

تقریباً همه‌ی وب‌سایت‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل، از طریق عقد قراردادهایی با شرکت‌های هواپیمایی مختلف و هتل‌ها و مراکز تفریحی مختلف داخلی و خارجی، مجموعه‌ای متنوع از گزینه‌های گوناگون را به مشتریان عرضه می‌کنند. همکاری این وب‌سایت‌های خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌های گوناگون موجب می‌شود که بتوانند هر سلیقه و توان قیمتی‌ای را پوشش دهند. بااین‌حال تنوع این شرکت‌های طرف قرارداد، عامل بسیار مهمی است که مشخص می‌کند یک وب‌سایت چه‌قدر می‌تواند در این زمینه برای مشتریان خود مفید باشد.

برای مثال، یکی از وب‌سایت‌های ایرانی فعال در این زمینه، یعنی زورق، توانسته است از طریق همکاری با ۴۰۰ هزار هتل در سرتاسر دنیا و ۱۰۰۰ شرکت هواپیمایی معتبر، در این زمینه از رقبای خود پیشی بگیرد و بتواند به مشتریان خویش این اطمینان را بدهد که همه‌ی گزینه‌های موجود خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را می‌توانند یک‌جا در یک وب‌سایت بیابند.

دیگر مزیت همکاری وب‌سایت‌ها با شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌های بسیار این است که این وب‌سایت‌ها می‌توانند مرجع قابل‌اعتمادی برای کسب اطلاعات قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل باشند. وب‌سایتی مثل زورق، همچون آژانس‌های مسافرتی قدیم، مشاور قابل‌اعتماد مشتری در یافتن بهترین قیمت بلیط هواپیما برای رسیدن به مقصد موردنظر و اقامت در آن‌جا است، با این تفاوت که این مشاور به اطلاعات بسیار بیش‌تری دسترسی دارد و از قدرت کامپیوتر در تحلیل داده‌های مختلف و یافتن بهترین پیشنهاد برای مشتری بهره می‌گیرد.

ویژگی دیگری که وب‌سایت‌های خدمات آنلاین مسافرت را از یک‌دیگر متمایز می‌سازد، توانایی آن‌ها در انتقال احساس سفر در کنار اطلاعات مادی سفر است. برای مثال زورق از همان ابتدای کار تمرکز خودش را بر انتقال تجربه‌ی سفر به مشتریان گذاشته است. این است که در انتخاب تیم کاری‌اش کسانی را جذب خود کرده است که علاوه‌ بر داشتن تخصص لازم در بخش مربوط به خودشان، عاشق سفر کردن باشند. زورق از این طریق توانسته است گنجینه‌ای از تجربیات و پیشنهادات متفاوت برای سفر فراهم آورد، که هر روز بر آن افزوده می‌شود.

زورق با مجموعه‌ای از اطلاعات به‌روز درباره‌ی مقاصد سفر در ایران و جهان، نحوه‌ی خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، جاذبه‌های گردش‌گری نقاط مختلف جهان، خبرهای فستیوال‌ها و رویدادهای جهانی، تجربه‌های شخصی از فرهنگ مردم مختلف، آن مشاور و دوست قابل‌اعتمادی است که همیشه به‌دنبالش می‌گشتید. و توانسته است با اجتناب از اطلاعات ویکی‌پدیایی و تکراری‌ای که در جابه‌جای اینترنت پیدا می‌شوند، تجربه‌ی سفری را که پیش روی‌تان دارید از پیش از سفر در مقابل چشمان‌ شما به تصویر بکشد.

رمز موفقیت زورق در ایجاد تفاوت با وب‌سایت‌های دیگر فعال در این زمینه و ایجاد تفاوت با دیروز خود، این بوده است که تلاش کرده است رابطه‌ی خودش با مشتری را نه آن رابطه‌ی سنتی کسب‌وکارهای مشابه، که رابطه‌ای دوستانه و مبتنی بر اعتماد ببیند. بدین‌ترتیب زورق توانسته است با پشتیبانی ۲۴ ساعته، و خرید و رزرو لحظه‌ای بلیط هواپیما و هتل‌های داخلی و خارجی، و ارائه‌ی گزینه‌های مختلف برای خرید بلیط هواپیما چارتر [3]، شما را از رجوع به جاهای دیگر بی‌نیاز سازد.

شما می‌توانید از طریق کانال‌های مختلف زورق، یعنی وب‌سایت زورق، کانال تلگرام زورق، و اپلیکیشن زورق که برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS در دسترس است، از پیشنهادهای ویژه‌ی زورق باخبر شوید و قیمت بلیط‌ هواپیمای معمولی و چارتر را ببینید. البته توجه داشته باشید که قیمت بلیط چارتر بسته به مسیر پرواز یا تاریخ سفر متفاوت است، و در تاریخ‌ها یا مسیرهای کم‌طرف‌دار هرچه به تاریخ پرواز نزدیک‌تر می‌شوید قیمت بلیط چارتر ارزان‌تر خواهد بود. در حال حاضر وب‌سایت‌های بسیاری بلیط چارتر عرضه می‌کنند، اما گاهی اوقات مسافران در فرودگاه متوجه می‌شوند که نام‌شان در فهرست پرواز نیست. اما در زورق هرگز نگران همچو اتفاقی نخواهید بود، چراکه زورق بلیط‌های چارتر را با تضمین عدم تغییر قیمت و عدم ایجاد مشکل در فرودگاه به شما می‌فروشد.

در زورق می‌توانید با مقایسه قیمت‌های مختلف از طریق فیلترهایی که به همین منظور ایجاد شده، بهترین قیمت را برای روز مورد نظرتان بیابید و با خیالی آسوده بلیط هواپیما را خریده و دیگر به هیچ‌چیزی جز بستن چمدان‌های‌تان فکر نکنید.

 

شما فقط چمدان ببندید…

 

.