تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
6

از حجره های بازار و میدان تره بار تا دولتمردی و عروج و افول امپراطوری «موتلفه» در لرستان!/ به قلم تیمور هاشمی

  • کد خبر : 99168
  • 15 مرداد 1396 - 11:34

تیمور هاشمی/ میرملاس: روزگاری نزدیک به نیم قرن موتلفه اسلامی پایگاه اساسی آن از میان حجره داران و کسبه بازار تهران و میدان تره بار بوده است که برخی لقب [زیر بازاری ]به آنان می دادند و البته نا گفته نماندکه نقش آنان به عنوان قشری تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده […]


تیمور هاشمی/ میرملاس: روزگاری نزدیک به نیم قرن موتلفه اسلامی پایگاه اساسی آن از میان حجره داران و کسبه بازار تهران و میدان تره بار بوده است که برخی لقب [زیر بازاری ]به آنان می دادند و البته نا گفته نماندکه نقش آنان به عنوان قشری تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و نیز باید گفت که پس از انقلاب به پشتوانه کمک های مالی و اقتصادی همین بازاریان و با تلاش های افرادی چون حبیب الله عسگر اودلادی و برادرش اسدالله،حزب موتلفه ،فعالیت هایش را جدیت بخشید تاپیوند سنتی بازار با سیاست را همچنان حفظ کند که می توان اینان را[بازاریانی که دولتمرد شدند ]نامید ،اما نمی دانم که :
آیا جناب ملکشاهی راد، پیشینه و گذشته رهبران معنوی و سیاسی خود را نیز انکار و یا مورد نقد قرار می دهد یا نه ?

جناب ملکشاهی راد
دبیرمحترم حزب موتلفه شاخه لرستان:
شکست های مکرر انتخاباتی کاندیدای موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شوراطی ادوار گذشته و سرگردانی این تشکل در پدیده های نوظهوری چون پیروان خط امام ،شورای هماهنگی نیروهای انقلاب و اخیرا تشکل جمناییها،مهر تایید خود را بر پایان اقتدار امپراطوری قدرت مدارانه این حزب در عرصه سیاسی کشور رقم زده وهمچنین مدعای نهایی این امر شکست سنگین کاندیدای شما جناب مصطفی میرسلیم بود که نه تنها مقبولیت مردمینداشتند بلکه معتقدم شخص جنابعالی نیز ایشان را نپذیرفتید، حال چگونه می خو اهید که مردم شریف لرستان شما را مورد وثوق قرار دهند!
جناب ملکشاهی راد!

نزدیک به سه دهه حضرتعالی در عرصه فرهنگ وتعلیم تربیت ،صدا و سیما،نمایندگی مردم درمجلس شورای اسلامی صاحب کرسی ریاست بودیداما دریغ از یک اقدام عدالت محورانه و یا خدمت خالصانه به محرومین و مستضعفان !
دریغ از فرصت هایی را که در خدمت حزب و محافل گروهی و فکری منتسب به خود بودید و زمان را سوزاندید و بر باد دادید!

نماینده محترم مردم در مجلس شورای ….!

دیروز و امروز نیزدر جایگاه مهندس عمران در کمیسیون تخصصی قرارداشتید ودارید اماافسوس فاقد تخصص و علمش که این امر نیز ثمری و ره آوردی را بهمراه نداشته و ندارد،اکنون نیزدر عجبم که هرگز ساختار حزبی تان معتقد به فضای باز و رسانه نبوده وتصمیمات خودرا پشت درهای بسته اتخاذ می نمودید اما امروزه بعنوان مدعی العموم در فضای تلگرام و رسانه به کمک شعبان های سرگردان در فضای مجازی فریاد وااسلاما ،وامردما سر می زنید و زانوی غم در بغل می گیرید وبرای مدیریت غیرتخصصی اشک می ریزید!
جناب ملکشاهی راد !
آزموده را آزمودن خطا بود اما چه باید کرد که برخی عوامل و متغیرها سبب انتصاب جنابعالی شدو گرنه مردم شریف خرم اباد و چگنی هرگز خطای گذشته را تکرار نمی کردند و بعینه دیدید که در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶طرحی نو درانداختند ،ماو بیشتر شهروندان معتقدیم که حضور جنابعالی و برخی از عزیزان دگردر مجلس شورای…… ، نوعی فرصت سوزی برای خیر و منفعت عمومی بوده گرچه ممکن است سبب رفاه و منفعت شخصی و یا خانوادگی را بهمراه داشته باشد .
اینک در پایان به شما برادر گرامی توصیه می کنیم که شان ومقام و شخصیت خود را در گفتار و بیان رعایت نمایید ونیز دو سال پایانی نمایندگی خویش را با آرامش و تدبیر و تحمل مخالفین خود در نهاد اجرایی و دولت بسر آورید چراکه راهی جز این برای بزرگواری چون جنابعالی متصور نمی باشد .

بازشناسی موتلفه، عروج و افول آن ادامه دارد…
*فعال فرهنگی و سیاسی

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99168

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 19در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۱۶
  1. درود بر فرزند شجاع طرهان

  2. درود فرزن شجاع طرهان

  3. باسلام محضرمبارک مردم شریف لرستان؛ ازماست که برماست ؛ متاسفانه غیور مردان لردرعرصه های نبرد هشت سال دفاع مقدس برهیچ کس پوشیده نیست ودرسراسرایران بزرگان لُب کلامشان درمجالس رشادتهای جوانان لرستانی میباشد؛ واز اینطرف قضیه وقتی ریشه یابی میکنی درنظام جمهوری اسلامی ایران لرستان فاقدسهم وکارخانجات وشرکتهای دولتی وخصوصی باعث سرازیرشدن سرپرستان خانوارها به کلانشهرها جهت امرارمعاش خانواده هایشان ؛ وجدان هرانسان آزاده ای رابدرد میآورد وچرا که مارافقط در میدان جنگ تحسین وبریکلا میگن وبااین حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه ؛ بخود بیائید ومردم مظلوم این دیارمحروم راکمتر شرمنده زن وبچه هایشان کنید واین فرارکردن دختران وخودکشی ویا تن فروشی آنها باعث شرمندگی دست اندرکاران نمیشه ؛ کاروفعالیت زمانی ارزش دارد که خلق خدا از شمادست اندرکاران راضی وخشنود باشند ؛ وکمتر مردم رابه گداپروری وتملق گویی وپاچه خواری تشویق نمائید؛ برای سرافرازی وسربلندی لرستان گام بردارید؛ چرا لرستان ما ازهرلحاظ عقب افتاده ترین استان کشور ازهرلحاظ باشد؛ وچرادرچندده ازانقلاب حتی بصورت تعارف وزیری از لرستان منصوب ویا معرفی نکرده اند واین هزاران اما واگردارد وخود خواننده از من نوعی بهتر میداند؛ وهمین تخریب وسدمعبروسنگ لای چرخ رشد وترقی وتوسعه شهرمان را توسط همدیگر انجام میدهیم وهرکسی درمنصبی قرارمیگیری ؛ شجاعت ایستادگی دربرابر مسئول مافوق خودراندارد که ه از گرفتاریهای لرستان وجوانان بیکاره وروی آوردنشان به اعتیاد جهت خودارزای چاره ای دیگر ندارند واین برای مسئولان ولیدرهای دوجناح لرستان واقعا شرمندگی وسرافکندگی چیزی دیگردرپی نخواهد داشت ؛

  4. جوابیه ای عالی
    .درود

  5. خودت هم فهمیدی چی نوشتی مردانه ؟!!!

  6. درودبر استاد هاشمی

  7. چرا اجازه ثبت مطلب رو نمیدهیدn

  8. چرا اجازه ثبت مطلب رو نمیدهیدn

  9. جناب هاشمی خداییش همه متن حاکی از ….

  10. آقای مدیرمسول چرا مطالب رادرج نمی کنید ؟؟؟جل الخالق این دیگه چه جور سایتی

  11. مدتی است میر ملاس فقط رسانه یک جریان شده بهعنوان دوستدار مر ملاس هشدار مده قطعا با اینر وند مخاطبان جریان مقابل را از دست می دهید اقای ازادبخت اشتباه نکن لرستان فقط طرحان و هاشمی نیست لرستان فقط اصلاح طلبان نیستند وقتی در یک ماه چند مقاله ازیک نفر درسات درج می کنیدبداید محبوبیت خود را از دست می دهید

  12. این هم ازسایت وابسته به اصلاح طلبان طرفدارآزادی بیان واقعا جای تاسف داردبایان اشعاردهن پرکنتون مردم را به اغفال کشانیدید چرا جوابیه های مبرهن ومنطقی که به این آقای هاشمی زده میشه درج نمی کنید

  13. جناب آقای هاشمی،بقیه احزاب خرافه گراوحکومتی!؟ چه گلی! برسرمردم مظلوم !وستم دیده ریخته اند!تاموتلفه بریزدکه اگرمی ریختنداین وضعیت موجودنبود!؟؟؟؟؟؟؟؟؟………………….

  14. فعال فرهنگی و سیاسی……

  15. متاسفم .تورا خدا ببین چه کسانی سکاندار دستگاه تعلیم وتربیت هستند

  16. امیدوارم تمامی خرافات که ازجهل انسانهای ناطق درست شده است بدورریخته شودودستگاه تعلیم وآموزش وتحقیقات براساس خردوآگاهی اداره وهدایت شودکه جامعه به سمت رشدوپویایی وسعادت وپیشرفت ترقی کندوخودراازمنجلاب خرافات وعقب ماندگی نجات دهیم!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.