تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

جامعه ی پیشرو، مترقی و آزاد

  • کد خبر : 99208
  • 18 مرداد 1396 - 10:12

  محسن یوسفوند/ میرملاس: جامعه ی پیشرو، مترقی و آزاد؛ ارکان، شاخصه ها و عوامل متعدد و غیر قابل انکاری را می طلبد که با بود همه و نبود حتی یکی از آنها؛ انتظار به ثمر نشستن ثمرات آزاد اندیشی و آزادیخواهی، امری محال و یا حداقل سخت است. که برشمردن همه ی آن مولفه […]

 

محسن یوسفوند/ میرملاس: جامعه ی پیشرو، مترقی و آزاد؛ ارکان، شاخصه ها و عوامل متعدد و غیر قابل انکاری را می طلبد که با بود همه و نبود حتی یکی از آنها؛ انتظار به ثمر نشستن ثمرات آزاد اندیشی و آزادیخواهی، امری محال و یا حداقل سخت است.

که برشمردن همه ی آن مولفه ها در این مقال و با این مجال، میسور نمی باشد اما از میان همه ی آنها بی بدیل ترین و تاثیرگذارترین شاخص ، امر شفاف سازی ، آگاهی بخشی ، اطلاع رسانی و بیدارگری جامعه است و این گوشه ای از هزاران وظیفه ی خطیر خبرنگاری است .
خبرنگاران آزادیخواه و دوستار بشر و بشریت در همه جای دنیا ، با بیدارگری مردم از بیدادگری حاکمان جور و ستم و روشنگری جامعه از زوایای تاریک مستبدان و آگاهی بخشی به آحاد جامعه و نیز مسئولین در ابعاد مختلف سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی ؛ خدمات بیشماری را ارائه داده اند و خیلی از قیام های مردم بر علیه نظامات جور و استبداد در کشورهای مختلف که امروزه شاهد آنیم حاصل و نتیجه ی حضور فعال و آزاد خبرنگاران ، می باشد !
در نظام جمهوری اسلامی ایران که شفافیت و آگاهی مردم از زوایای پیدا و پنهان ارکان حکومت و همراهی و همگامی در تمام ساحات و ابعاد ساختار سیاسی یکی از اصول جامعه ی مدنی و آزاد محسوب می شود ؛ نقش خبرنگار و اصحاب رسانه و جامعه نورانی مطبوعات بیش از بیش به چشم می آید و بر این باوریم که رکن رکین جامعه توسعه یافته و آزاد می باشند و مبانی قرآنی و نصوص دینی ما نیز بر این مسئله – مردم و امت سلامی را محرم اسرار حکومت دانستن – را موکدا تصدیق و ترویج نموده است و هر چه شفافیت اطلاعات و ایضاح عملکرد مسئولین بیشتر باشد ؛ اعوجاجات و انحرافات و مفسده های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی کمتر اتفاق خواهد افتاد و شاهد و مصداق بارز آن افشای برخی نابسامانی های مالی اعم از اختلاس های میلیاردی از بیت المال و …. می باشد که این موضوع و البته برخورد قاطع و مبارزه ی با آن نه تنها باعث رخوت و دلسردی مردم نمی شود که میزان اعتماد و دلبستگی و اتحاد مردم با حاکمان جامعه را ارتقاء و سبب خواهد شد !
و از طرفی بیان عملکرد ، دستاوردها ، خدمات و ظرفیت های متعدد نظام به مردم ؛ نیز به همان اندازه مهم و حائز اهمیت است!
امروز ۱۷ مرداد سالروز تجلیل و تکریم تمجید از یک قشر عزیز و عظیم است و آن هم به بهانه بسیار ارزشمند شهدای خبرنگاری که جان خود را در راه ارزشهای متعالی و انسانی و بشردوستانه نهاده و برای همیشه تاریخ نام و نشانشان پاینده ، بالنده و جاویدان و مانا خواهد ماند !
و در دولت “تدبیر و امید” که بر اساس بیان صریح رییس جمهور محترم جناب دکتر روحانی خواهان حضور جدی رسانه ها و شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی و به ویژه خبرنگاران برای یاری رساندن به مردم و حاکمیت ، می باشد ؛ برای ترویج و تبسیط فرهنگ در ابعاد و اشکال مختلف ؛ حمایت جدی و شامل و کامل مسئولین امر از این جامعه ی بزرگ و تاثیرگذار و رکن غیرقابل انکار خبرنگاران ، شرط اساسی است!
این روز را به همه ی شما خوبان تبریک و تهنیت عرض می نمایم!

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99208

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جناب آقای یوسفوند،امیدوارم مطالب بعدی تون دررابطه باعلل وریشه های مواردمطرح شده وخرافه زدایی که همچون کرمهایی که ریشه درخت راازبین می بردوباعث کنده شدن آن می شوداختصاص داده شودوازآگاهی دادن به مردم وبازتاکیدمی کنم خرافه زدایی که بانی سقوط تمام ارزش های انسانی واخلاقی درجوامع است کوتاهی نفرماییدوفرصت راغنیمت شماریدکه به سرعت می گذردودرصورت استفاده نکردن باعث سقوط می شود!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.