- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیر خانه مطبوعات لرستان خبر داد: راه‌اندازی مجتمع رسانه‌ای لرستان/ ایجاد موزه مطبوعات

 

 

مدیر خانه مطبوعات لرستان ازبرگزاری جشنواره و نمایشگاه مطبوعات مهرماه جاری در استان خبر داد.

امین آزادبخت در گفت‌وگو با ایسنا منطقه لرستان، با بیان اینکه چهارمین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات استان پس از چهار پنج سال برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این جشنواره با هدف کیفی‌سازی محتویات نشریات و خبرگزاری‌ها و ایجاد انگیزه برای برگزاری جشنواره‌های بعدی است که مهرماه جاری در استان برگزار خواهد شد.

وی از ساماندهی خبرنگاران استان در آینده نزدیک خبر داد وافزود: این طرح به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی قوی از اهالی رسانه و مطبوعات است تا از این طریق خبرنگاران خبرگزاری و پایگاه‌های خبری، مطبوعات و نشریات محلی، بازاریاب، طراحان. صفحه بند و گرافیست‌ها مشخص شوند.

آزادبخت گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از خبرنگاران و جایگاه آنان در دست نداریم و این ضرورت ساماندهی این قشر زحمت‌کش را بیش از پیش می‌کند.

مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان موضوعات معیشتی، چاپ، نبود چاپخانه در استان و مسکن را از جمله مشکلات خبرنگاران و رسانه‌های مکتوب عنوان کرد و با بیان اینکه بسیاری از نشریات و رسانه‌ها بخاطر مشکلات مالی دفتر ندارند، تصریح کرد: قصد داریم با راه‌اندازی مجتمع رسانه‌ای تمام دفاتر نشریات استان را در یک مکان خاص متمرکز کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خیلی از خبرنگاران ومدیران مسئول فاقد مسکن هستند که پیگیریم با حمایت مدیریت ارشد استان زمینی را برای این مهم در نظر بگیریم و یا بخشی از واحدهای مسکن مهر که فاقد متقاضی هستند با تسهیلات کم بهره در اختیار اهالی رسانه قرار دهند.

آزادبخت با تاکید براینکه طبعا سطح کمی و کیفی رسانه‌های استان راضی‌کننده است اما ایده‌آل و مطلوب نیست، مطرح کرد: خبرنگاران باید تلاش کنند سطح کیفی آثار خود را بالا و بالاتر ببرند.

وی با اشاره به برنامه‌های روز خبرنگاردر استان اظهار کرد: پنج شنبه نوزدهم مرداد ماه جاری از بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی رسانه( خبرنگار، مدیران مسئول نشریات محلی، سرپرستان روزنامه‌های سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان) در محل تالار آرشین خرم‌آباد تجلیل خواهدشد.

این فعال رسانه‌ای استان افزود: این مراسم با همکاری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان تدارک دیده شده است. اجرای موسیقی زنده و برنامه‌های طنز از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم است.

مدیر خانه مطبوعات لرستان برگزاری کلاس‌های آموزشی مقدماتی و حرفه‌ای خبرنویسی به منظور افزایش سطح کیفی رسانه‌های استان، تشکیل تیم فوتسال خبرنگاران، ایجاد کتابخانه مشارکتی و… را از جمله برنامه های آینده خانه مطبوعات برای اهالی رسانه عنوان کرد و گفت: با همکاری ادارات و خانه بناست در طول هفته بلیط دو سانس استخر ویژه آقایان و بانوان و بلیط سینما برای اهالی رسانه در نظر گرفته شود، همچنین ماهیانه تور گردشگردی به مناطق دیدنی استان دایر خواهد شد.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه های ما راه‌اندازی موزه مطبوعات در استان است که از مدیریت ارشد استان درخواست می‌کنیم ساختمان میرملاس را برای راه اندازی این موزه و آرشیو تمام نشریات مکتوب و خبرگزاری‌ها در دسترس عموم قرار دهند.