- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان: پروژه‌های راه‌آهن و آزادراه استان لرستان ۳۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم داشته است

به گزارش میرملاس هوشنگ بازوند ظهر دیروز در جریان بازدید از پروژه‌های راه‌آهن و آزادراه استان اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی همت خوبی برای اجرای پروژه آزادراه به کار گرفت و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) نیز در این پروژه مشارکت کرده و این پروژه را به‌صورت ویژه رصد می‌کنند.

وی افزود: استان لرستان به‌نوعی در کریدور شمال به جنوب قرارگرفته که شاید حلقه مفقوده این کریدور شمال به جنوب آزادراهی بود که از خرم‌آباد به سمت اراک باید ادامه پیدا می‌کرد که حدود ۶۸ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان لرستان و مابقی در استان مرکزی است.

استاندار لرستان عنوان کرد: مبلغ این قرارداد حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که خوشبختانه در حوزه استان لرستان به‌صورت صد درصد کار انجام می‌شود و بالغ‌بر ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال دارند.

وی بیان کرد: باهمتی که وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) دارند و سرمایه‌گذاران این پروژه هستند امیدواریم سال ۹۷ این پروژه به بهره‌برداری برسد.

بازوند تصریح کرد: در صورت شرایط مناسب اقلیمی بناشده امسال کارهای روسازی پروژه آغاز شود، این پروژه به‌طورقطع اگر در سال آینده به بهره‌برداری برسد در توسعه زیرساخت‌ها و مباحث اقتصادی و گردشگری استان می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه راه‌آهن  یکی از پروژه‌های اساسی و زیربنایی استان است که نشان می‌دهد دولت در این مقطع و علی رقم مشکلات مالی که در کشور وجود دارد توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های استان شده است.

استاندار لرستان گفت: این پروژه بیش از ۱۱۴ کیلومتر است که بیش از ۶۵ درصد عملیات اجرایی انجام می‌شود که در توسعه استان می‌تواند نقش‌آفرین باشد.