تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
9

معضلات زیست محیطی نخاله ها و دور ریزهای ساختمانی شهرستان کوهدشت/ به قلم اکبر امرایی

  • کد خبر : 99407
  • 30 مرداد 1396 - 8:30

اکبر امرایی/ میرملاس: امروزه ساخت و سازهای عمرانی و تخریب و مرمت بافت قدیمی بناها بویژه در فصول بهار و تابستان موجبات افزایش بی رویه پسماندها ی ساختمانی و در نتیجه آلودگی های زیست محیطی و مناظر زشت فضاهای شهری را فراهم آورده است . بهداشت محیط و کنترل علل و عواملی که به گونه […]

اکبر امرایی/ میرملاس:
امروزه ساخت و سازهای عمرانی و تخریب و مرمت بافت قدیمی بناها بویژه در فصول بهار و تابستان موجبات افزایش بی رویه پسماندها ی ساختمانی و در نتیجه آلودگی های زیست محیطی و مناظر زشت فضاهای شهری را فراهم آورده است .
بهداشت محیط و کنترل علل و عواملی که به گونه ای روی سلامت جسمی- روانی و اجتماعی انسان تاثیر گذار است از مواردی است که در خیلی از کشورها دنیا دارای اهمیت ویژه و بخوبی مدیریت و ساماندهی می شود .
بازدید مستمر و بررسی بهداشتی از محیط و حاشیه شهرها و اماکن عمومی از وظایف شهرداری ها و و تشریک مساعی شبکه های بهداشت و درمان می باشد .
ساماندهی و حمل و نقل نخاله ها و پسماندهای ساختمانی و لایروبی گل و لای و لجن زار جداول امری ضروری است که با مدیریت و برنامه ریزی شهرداری و یا واگذاری به بخش خصوصی قابل اصلاح است .
همانگونه که زباله های شهری و خانگی به محل های دور از شهر و روستا انتقال می یابد ، نخاله ها و پسماندهای عمرانی نیز با التزام و تعهد و دریافت هزینه از مالکین و سازندگان و هماهنگی مامورین و خودروها گشت زنی می تواند به محلی مناسب انتقال و تخلیه گردد؛ تا از منظره های بد ریخت و زشت ورودی – خروجی های شهر و آلودگی های زیست محیطی و شیوع بیماری های مختلف جلوگیری بعمل آید و نیز همچون برخی از شهرها علاوه بر راهکارهای فرهنگ سازی و برخورد های قضایی، اقداماتی در جهت احداث کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی انجام گیرد .
دراین میان یکی از دهها نمونه اینگونه معضلات زیست محیطی در بلوارها و خیابانهای شهرک شهید رجایی کوهدشت کاملا مشهود است.

 


شهرک فوق مثل برخی از نمونه های مشابه از لحاظ بافت یکی از مناسب ترین مکان های مسکونی می باشد، مع الاسف در زمینه های گوناگون مورد کم مهری مسئولان و از جمله شهرداری قرار گرفته ، گویی نه جز تقسیمات شهری و نه دهیاری است و طی چند سال اخیر ، کم ترین خدمات شهری به این بخش از شهر ارائه شده است .
در پایان با توجه با وظیفه و تعهد زیست محیطی که بر عهده داریم نه از خارج گود که از درون از مشکلات عدیده شهرداری از عدم پرداخت عوارض و مالیات ساکنین گرفته تا عدم پرداخت حقوق چهار ماهه پرسنل خدماتی شهرداری و … اطلاع کافی در دست داریم ؛ ضمن تقدیر و سپاسگزاری از فعالیت های چشمگیر شهرداری ، از شهردار محترم جناب مهندس نورعلی انتظار می رود با وجود همه مشکلات ، با همکاری مسئولین بهداشت عمومی در زمینه نظافت جداول و پیاده روهای دور از مرکز شهر و کلا فضای عمومی شهرستان بیشتر از پیش کوشا باشند تا برگ زرین و امتیازی مثبت بر عملکرد نسبتا” موفق خود افزوده باشند.
اکبر امرایی
انجمن زیست محیطی آوای اردیبهشت شهرستان کوهدشت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99407

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام بر استادامرایی بزرگوار
    بی شک ساماندهی امور هر اجتماعی با گفتگو و همفکری وچاره جویی میسور خواهد بود و تذکر به گفته قرآن مفید است مید است بخشی از مدیریت که این وظیفه را برعهده دارد فعالیت بیشتری نشان دهد

  2. بنده به نوبه خودم از جناب امرایی تشکر میکنم . ولیکن باور بفرمایید مسئولان کوهدشت به هییییچ عنوان به این گونه تذکرات توجه نمیکنن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.