تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
9

رومشگان از رفسنجانی تا ملکشاهی !

  • کد خبر : 9949
  • 10 مهر 1391 - 12:53

      عزت امیری (امرایی ) / میرملاس نیوز : مشکلات رومشگان از هاشمی رفسنجانی تا الهیار ملکشاهی شاید افرادی که این سطور را می خوانند هم چون من بیاد داشته باشند که پس از اتمام جنگ تحمیلی وتوجه دولت هاشمی رفسنجانی به عمران وابادانی کشور ،جوانان خسته از جنگ گردان محبین شهرستان کوهدشت […]

 

 

 

عزت امیری (امرایی ) / میرملاس نیوز :

مشکلات رومشگان از هاشمی رفسنجانی تا الهیار ملکشاهی

شاید افرادی که این سطور را می خوانند هم چون من بیاد داشته باشند که پس از اتمام جنگ تحمیلی وتوجه دولت هاشمی رفسنجانی به عمران وابادانی کشور ،جوانان خسته از جنگ گردان محبین شهرستان کوهدشت که اینک به سنین پیری ومیان سالی رسیده اند رویای کوهدشتی اباد وسر سبز را در ذهن خود می پروراندند.راقم این سطور بیاد دارم که پس از پایان جنگ تحمیلی وشاید حتی قبل از ان خواست اصلی مردم شهرستان کوهدشت از جمله رومشگان اوردن اب برای زمین های تشنه این مرز وبوم بود.زمین ها ودشت های کوهدشت رومشگان حسرت زمین های بخش واشیان پلدختر وحسرت ابی را می خورند که از سر شاخه های رود های پر اب استان لرستان راهی شهرستان قم گردید.شاید زمین های شهرستان کوهدشت ورومشگان هرگز فکر نمی کردند که زمین های دشت عباس وکرخه وصد ها نقطه دیگر از کشورمان امروز دلشان به حال خشک بودن انها بسوزد چرا که این مناطق قبلا دردبی ابی وخشکی را کشیده اند.در ضمن به طور قطع می توان گفت که در هر نقطه ای از کشور که عملیات ابرسانی به منظور کشاورزی انجام گرفته است حتما هزینه ای بسیار بیشتر از ابرسانی به کوهدشت ورومشگان مصرف گردیده است .چرا که دشت های تشنه کوهدشت ورومشگان در بین رو دهای پراب سیمره و کشکان قرار گرفته است.
تشنه بودن زمین های کوهدشت ورومشگان پلکانی بوده است که سیاسیون توانسته اند از ان برای پیشرفت وارتقا خود استفاده کنند.
هاشمی رفسنجانی در سفر های تبلیغاتی خود به شهرستان کوهدشت در استادیوم این شهر سخن از بستن قرار داد با شرکت مهاب قدس زد ،قرار دادی که دامنه برد ان فقط تا اتمام رای گیری ان روز های ریاست جمهوری بود.
پس از ان هر مقام ومسئولی گذرش به شهرستان کوهدشت افتاد حرف اول ایشان اوردن اب به دشت های خشک شهرستان بود.به طوری که اقای احمدی نزاد نیزکه تمام همت خود را برای مصارف بودجه های کلان در شهرستان های محروم بکار برد علی رغم این که در سفر به این شهرستان سخن ازسر سبز نمودن این شهرستان نموداما هرگز نه دشت های کوهدشت ورومشگان رنگ اب را به خود دیدند ونه مردم تحقق وعده احمدی نژاد را در عمل مشاهده نمودند.
اقای خاتمی ودولت اصلاحات نیز اگر چه دل خوشی از میزان رای شهرستان به دولت خاتمی نداشتند اما در سخنرانی خود در شهرستان کوهدشت وعده از مشروب نمودن دشت های منتظر شهرستان کوهدشت ورومشگان داد.شاید در دوره اصلاحات همسو نبودن جریان فکری اکثر نمایندگان استان واز جمله اقای امامی راد با دولت اصلاحات مزید بر علت شد که کوهدشت همچنان محروم از خدمت رسانی دولت اصلاحات باقی بماند.
نمایندگان شهرستان نیز ار اقای امامی راد گرفته که سه دوره نماسنده شهرستان بود تا اسماعیل دوستی همواره هرگاه سخن از کوهدشت زده اند همواره از اوردن اب رودخانه های کشکان وسیمره به شهرستان کوهدشت وایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان نموده اند.تنها نمایتده ای که در این راه قدم های اولیه ای را برداشت شاهرخی قبادی بود .وی یکی از اقدامات مهم خود را احداث سد معشوره بیان نمود هرچند مخالفان ایشان این سد را مربوط به شهرستان نور اباد می دانند.
حال روی سخنم با جناب اقای الهیار ملکشاهی نماینده محترم شهرستان کوهدشت است.اقای ملکشاهی همچنان که بار ها جنابعالی در صحبت های تبلیغاتی خود اظهار نموده اید شهرستان کوهدشت دارای مشکلات بی شماری است ومی توان گفت که شهرستان کوهدشت به اندازه ۳۰ سال از تمام شهر های کشور عقب است.زیر ساخت های موجود در شهرستان هرگز نمی تواند برای جمعیت جویای کار این شهرستان کافی باشد.
ایجاد کار گاه های کوچک با گرفتن وام از بانک هرگز نمی تواند برای انبوه جمعیت بی کار این شهرستان راه مناسبی باشد.گر بخواهیم به صورت معمول وبوروکراسی های رایج به فکر اشتغال شهرستان کوهدشت باشیم باید به اندازه ۳۰ سال صبر کنیم چرا که حقیقتا شهرستان کوهدشت به اندازه ۳۰ سال از نظر زیزساخت های لازم برای اشتغال عقب می باشد .در این شهرستان بندرت خانواده ای می توان یافت که داری حداقل یک فرزند بی کار تحصیل کرده نباشد.
اما چاره کار چیست؟برای حل این مشکل باید به توان بالقوه شهرستان توجه نمود وبرنامه های میان مدت ،کوتاه مدت،بلند مدت را برای حل مشکلات این شهرستان در نظر گرفت.توان بالقوه شهرستان همان زمین های تشنه شهرستان وجوانان پاک وبی الایشی هستند که تنها تفاوت انها با دیگر جوانان شهر های کشور که مشغول کار هستند فقط وفقط کم توجهی وبی مهری مسئولان در جهت ایجاد اشتغال می باشد.اگر چه جوانان این شهرستان هرگز دست از تلاش بر نداشته اند وحتی برخی اوقات با نثار جان خود در زیر اوار ساختمان های سعادت اباد تهران خواستند توجه مسئولان را به محرومیت این شهرستان جلب کنند اما هرگز جوانان این شهرستان مورد لطف قرار نگرفتند وگرفتن مدارک دانشگاهی انان را فقط شرمنده نموده که در تهران وشهرهای جنوبی کشور به دنبال کار گری وکار درشاختمان سازی باشند..
به نظر می رسد تنها گزینه ممکن که بتواند جبران عقب ماندگی شهرستان را بنماید فقط مشروب نمودن زمین های کشاورزی این شهرستان است وگرنه با توجه به میزان بالای جمعیت بی کار این شهرستان وداشتن تعداد زیاد افراد جویای کار هرگز نمی توان با زدن چند کار گاه این محرومیت را کاهش داد.شاید بتوان با زدن چند کارگاه صنعتی فقط عده ای از افراد دارای پارتی را صاحب شغل ومنصب نمود اما اگر بخواهیم مشکل وعقب ماندگی شهرستان را به صورت فراگیر حل کنیم تنها راه ممکن اوردن اب به زمین های خشک این شهرستان است.
ایا وعده های الهیار ملکشاهی نماینده محترم شهرستان کوهدشت که مردم رومشگان برای اولین بار بسیاری از خطوط قرمز قبلی از جمله جریان های سیاسی را زیر پا گذاشتند وبا رای به ایشان امیدوار شدند که وعده های بر زمین مانده دولت های هاشمی رفستجانی ،خاتمی ،احمدی نژِاد وهمچنین وعده های به سر انجام نرسیده نمایندگان اسبق همچون امامی راد،دوستی ،شاهرخی قبادی،این بار توسط الهیار ملکشاهی جامه عمل به تن خواهد نمود.
به امید روزی که مردم رومشگان دیگر سخن از نداشتن اب کشاورزی نزنند بلکه به دنبال ارتقاء بخش رومشگان به شهرستان وداشتن بیمارستان ودیگر زیر ساخت هایی باشند که مناطق دیگر استان همچون دوره چگنی با جمعیتی بسیار کمنر به ان دست یافته اند.
در پایان ذکر این نکته را لازم می دانم که هرگز نباید به اقدامات صورت گرفته بعد از انقلاب توسط نظام جمهوری اسلامی برای رشد وتوسعه شهرستان بی توجه بود اما ما باید دومقایسه داشته باشیم یکی وضعیت توسعه شهرستان با خودش در سال های قبل که از این نظر می توان گفت شهر پیشرفت داشته است .اما مقایسه دوم که مبنای ان مقایسه شهرستان کوهدشت با دیگر سهر ستان های کشور وحتی استان لرستان است که در این مورد شهرستان کوهدشت هرگز نمی تواندنمره خوبی کسب نماید.

 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=9949

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 59در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۵۴
  1. عزت جان شما که تاب نباوردی و عطایش را به لقایش بخشیدی؟

  2. آقای امرایی باور کنید بخش رومشگان نیاز به آب کشاورزی ندارد دوست عزیز متاسفانه ما هر ساله بطور مستقیم شاهد تلف شدن جان چندتا از عزیزانمان هستیم که برای حفر چاه های خانگی گرفتار برقگرفتگی یا خفگی می شوند سوای اینکه من مطمعنم که بالای ۷۰درصد از ساکنین رومشگان دارای امرض کلیه و مثانه هستند که همش در اثرات آلوده بودن آب است که با آزمایشات علمی به اثبات رسیده البته از لحاظ سنگ کلیه به همت مسئولان و چاله چوله هایی که آسفالت این بخش دارد رفع شده

    • lمرگ حقه عزیزم یکی توچاه یکی سکته میکنه میبرنش درمانگاه شهر چغابل اکسیژن نیست میمیره یکی توجاده تنگ بره تصادف میکنه یکی ……خوب بایدهممون یه جوری بمیریم دیگه نماییدهای بیچاره چکار کنن اونا که براعرض تسلیت باچندتا ازکارمندایی ادارات میان به اونا چه ربطی داره وقت ندارن باید مدیر مدرسه هاروعوض کنن برا معلمااضافه کاری نویسن وام بنویسن برا طرفداراشون بعدم هر کی کلیه اش ازبین رفت بره کلیه بخره مفت ومجانی خود دکتراپولشومیدن

  3. در پایان ذکر این نکته را لازم می دانم که هرگز نباید به اقدامات صورت گرفته بعد از انقلاب توسط نظام جمهوری اسلامی برای رشد وتوسعه شهرستان بی توجه بود . آقای امرائی ۲ نمونه درطول این ۳۰ سال راذکر میکردی

  4. درود بر شما

  5. [خوش بحال شاهرخی که طرفداری مثل شما دارد!! “تنها نمایتده ای که در این راه قدم های اولیه ای را برداشت شاهرخی قبادی بود .وی یکی از اقدامات مهم خود را احداث سد معشوره بیان نمود”

  6. با تشکر از اقای امرایی از اینکه به فکر رومشکان و کوهدشت و زمینهای بی اب این شهرستان هستید و یقینا به حق می گویید جای تقدیر و تشکر دارد چون نمایندگان ما وقت صحبت کردن در این زمینه را ندارند فقط دنبال عوض کردن این مستخدم و ان ابدارچی هستند.ما نه زمان هاشمی مشکل اب داشتیم نه الان مشکل داریم .
    اقای هاشمی با خودش اب معدنی اورده بود
    و اقای ملکشاهی هم قول مساعد داده که اب معدنی از دماوند بگیره و به یکی از برادراش بده بیاره مشکل کوهدشت و رومشکان و شاید پلدختر را همه با هم حل کنه .

  7. جناب امیری !مگر خود جنابعالی ۱۲ سال با آقای امامی و ۴ سال با آقای شاهرخی نبودی ؟ آن موقع این مسائل یادت نبود که به آنها یادآوری کنی.آقای ملکشاهی هرچه باشد درد مردم کوهدشت را حس کرده و بدنبال شعارهایش هم اکنون در صدد پیگیری طرح های آبیاری دشتهای کوهدشت است.

    • میشه بگین کدوم درد رو حس کرده ۹ماهه رفته هیچکاری نکرده بجز مثل نمایینده های قبلی عزل ونصب های تکراری بااین تفاوت که نصب های جدید باید فامیل خودش باشن هرچی آدم بی سوادرو جمع کرده تو ادارات

  8. درود بر شرف و حقانیتت امرایی جان

  9. لطفا بحث رو به باند بازی و طایفه گرایی نپیچونید آقای امرایی حرف دل هزاران نفر از رومشکان رو بیان کرده..حقیقت تلخ است ولی باید گفت…دست شما درد نکنه امرایی جان موفق باشی

  10. با سلام خدمت شما عزیزان خصوصا آقای امیری(دبیر عزیزم)
    برای ۱بار هم که شده باند بازی رو کنار بذارین و حرف هی حقی که گفته میشه قبول کنین
    چرا باید خودتان جواب خودتان رو بدید چرا قبول نمیکنید که هر نماینده ای که فرستادیم هیچ کار نکرد جز عوض کردن چندتا مدیران و جایگزین کردن آنها با مهره های خودشون پس کجاس شایسته سالاری
    آقای ملکشاهی هم جز این چیزی فعلا بلد نبوده ونشون نداده
    مهدی (استاد دانشگاه)

  11. اقای امیری خود شماقشر فرهنگی سبب نابودی رومشکان هستید چون فقط جندساعت اضافه کار رو میبینید بااینکه دو تابرادر خودم هم ازقشر شما فرهنگیان .ارزو دارم روزی مردمم بتوانند ازادانه رای بدهند بدور از اجبار کمیته امداد اموزش برورش رای خود رابدهند

    تعجیل در فرج عزیز فاطمه س صتوات

  12. be joone ham nayoftid az doroodiha yad begirid

  13. but i am sure your garden in baraftab didnt dead because of this issue

  14. مگه کی رومشگان به شهرستان تبدیل می شود؟

  15. ورزشگاه فوتبال رومشگان که در بین روستای دوراهی بازوند و رویتای عبدالبیگی در نزدیکی پمب بنزین قرار دارد کیدرست میشه؟

  16. سلام خدمت دبیر محترمم آقایی امیری من الان دانشجویی ارشد یکی ازبهترین دانشکاههای کشورم میخوام بگم هزهیچکدم از نماییند ها نمیگذرم چون باکاراشون(عزل ونصبهای بیجا ) باعث شدن الان مانسبت به خیلی از شهرهای هم سطح خودمون کم بیاریم .رومشکان مردم دلپاکی داره که فکر میکنن هیچوقت یه آدم که ادعایی انقلابی -مسلمونیش میشه دروغ نمیگه

  17. درود بر اقای امیری امرایی ببین دوستان عزیز تا ما خودمان با اگاهی کامل و ازادانه نتوانیم تصمیم بگیریم شهرستان ما همینن عقب ماندگی را ادامه خواهد داد

  18. چرا اسم شهر عالم پرور کوهنانی را نمی برید همش بفکرخودتانر رومشکانیها

  19. انشااله ملکشاهی ۱۰۰ سال عقب ماندگی فرهنگی شما را جبران کنه کوهدشتی ها
    بخدا همش در حال جلسه گذاشتن با وزیران و ریس جمهوره ول کن هم نیست بیچاره

  20. این جواب خدمات قبادی نبود

  21. …………………………………………………
    …………………………………………………………………
    ……………………………………………….
    …………………………………
    ………………………………………………………
    با تشکر

  22. لطفا حرفی از شوراهای چقابل هم بزنید

    • دلت خوشه ها نماینده مجلسمون هیج کاری نمیکنه دل به شورا خوش کنیم اونام که فقط به خاطر خودشون دارن میان بعدم خود اینایی که کاندید شدن خودشون کلکسیون مشکلند چطور میخوان مشکل مردم رو حل کنن خدا میدونه؟؟؟؟؟

  23. در جواب اقای رحمانی بخدا دل روشنی داری که به شهرستان بودن فکر می کنی اقای قبادی که هیچ کاری نکرد حالا ملکشاهی می خواهد انجام بده مگر معجزه بشه

  24. با سلام واقعا کسی به فکر فوتبال رومشگان نیست همه بازیکن خوب داره ولی هیچ تیمی نداره ایا مسئول کیه

  25. وقت گل نی

  26. آقای باران نکنه میخای بگی که حق شهروندی نداشتیمو و نداریم نو این مملکت کدوم کار کدوم توسعه بعد از انقلاب.چرا از رو شکم صحبت میکنیم

  27. جمهوری جمهوری ‏↳‏
    رومشگان ۱۳۴۰ با حد اکثر۵هزار جمعیت کشتارگاه داشته بعدها تخریب شده الآن با۵۵هزار جمعیت میگیم کشتارگاه میخوایم میگن واس چی میخواین!!‏

  28. اقای امیری عزیز این خواست کلیه مردم حوزه انتخابیه کوهدشت است که فقط جابه جای معلمان ومدیران ادارات——–نمایندگان نیز خواسته کسانی که به انها رای می دهند براورد می کنند ودیگر هیج کاری با اشتغال وکار های عمرانی ندارند

  29. بابا اینها تمام هم غمشان مشگلات مردم دندون روجگر بزار حل شدنیست

  30. جناب امیری دغدغه آبادانی کوهدشت و رومشکان در شما ستودنی است. و در ضمن کمی انصاف لازمه که بدور از هرگونه تعصب قبول داشته باشیم آقای ملکشاهی روندی بسیارمطلوب تر از نمایندگان قبلی شهرستان در پیش گرفته . از جمله پیگیری شهرستان شدن رومشکان که به دنباش مشکل بیمارستان و غیره لااقل زودتر حل میشه.

  31. بخاطر خدا همدل ویکصدا بدور از تفکرات سیاسی وجناحی ونیز دوری از تخریب برادران دینی خود در راستای اعتلای فرهنگ وپیشرفت شهرستان رومشگان قدم برداریم .تابحال اگر اشتباه گام برداشته ایم از این به بعد سعی کنیم ……تکرار نکنیم واز دوستیها یک دیوار بسازیم وبا دیدن یک بدی یک آجراز آنرا خراب کنیم ,انصاف نیست که همه ی دیوار را تخریب کنیم .خدا همه ی ما را هدایت نماید .

  32. سلام برهمه دوستان رومشگانیم اعصاب خودتون چراخورد میکنیدبه امید خدارومشگان رو ریل قطارپیشرفت افتاده پس خوشحال باشدوازاین خوشحالی عشق کنئد….قربان شمامهندس پادروند

  33. سلام برتمام رومشگانی های عزیز بنده هم به نوبه خود اززحمات نماینده عزیزمان جناب افای ملکشاهی تشکر می کنم وهمه درجریان هستید که روستای پادروند ورومیانی برای اقای ملکشاهی خیلی زحمت کشیدن وما انتظار داشتیم که اقای ملکشاهی نه تنها بین طرفدارانش بلکه بین تمام مر دم فرقی نداند وحدافل اگه می خواد دور بعد کاندید شود و مامانند سابق ازش حمایت کنیم مشکلات مردم رابشنود وانهاراحل کند

  34. باسلام خدمت تمام همشریان عزیز روشکانی درروز یکشنبه ۲۵خرداد یکی از جوانان عزیزمان که با مشکل کم ابی روبه رو شده بود وجهت حفر چاه به داخل چاه خانگی رفته بود متاسفانه دچار برق گرفتگی شد وجان خود را از دست داد واز تمام مسو لان برای جلو گیری از تکرار این حادثه خواهشمندیم جهت رفع مشکل اب روستاهای پادروند ونظرعلیوند اقدامی بکنند

  35. سلام خدمت دوستان عزیز واقعا برا خودم و شهرم متاسفم که هیچی نداریم .آقای پادروند کجا رو ریل پیشرفت قرار گرفتیم.مگه شهرمون چی داره جز یه اسم به نام شهرستان رومشکان.فقط اسمش تغییر کرده.جوانانمون از بیکاری به انحراف کشیده شدن میرن سمت خلاف

    • سلام دوستان شهرستان کوهدشت و رومشکان و بخش سر طرهان چرا …… خودتون رو اذیت می کنید با این حرف ها ا عصاب خودتون رو خورد نکنید ما کشاورزان در بحران خشکسالی هستیم
      هیچ نماینده ای به فکر حوزه ی انتخاباتی خودش نیست

  36. سلام چرا نماینده پلدختر جلوی این اتیش رونمیگره چرا نماینده خودمون جلوی این اتش رو که تو کوهدش داره جنگل هارا از بین میبره نمیگیره

  37. لطفلا کمتر به فکر منفعت شخصی خودتون باشید ـیه کم هم به فکر عموم باشید و دست از این جناح بازی ها بردارید .

  38. لطفا یه کم سایت رو پیشرفته تر کنید

  39. برادران من هر چی باشه همه با هم برادریم چرا با این حرفا به جون هم میوفتیم من حدود ۱۹ سال پیش این ماجراها را دیدم از رومشگان کندم و به تهران آمدم همون سال هم استخدام شدم برای شما هم هنوز دیر نشده .

  40. سلام خدمت مردم کو هدشت رومشگان بابا هیچکدام از نما یندگان گذ شت به فکر این منطقه نبودن حالا ملکشاه چکار کنه همه مشکلا ت جمع شدن روهم نمیدون کدام مشکلات را برطرف کنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.