تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
1

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان: سواد رسانه‌ای؛ عامل موفقیت خبرنگاران/ خبرنگار موفق باید نقاد باشد

  • کد خبر : 99627
  • 14 شهریور 1396 - 9:33

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: سواد رسانه‌ای؛ مهم‌ترین عامل موفقیت خبرنگاران است. به گزارش میرملاس حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان در آغاز نخستین دوره تخصصی خبرنگاری علم و فناوری اظهار کرد: بشر در طول تاریخ سه دوره‌ی تسلط قدرت، ثروت و اطلاعات را پشت سر نهاده و در عصر حاضر که عصر تسلط اطلاعات بر زندگی انسان […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: سواد رسانه‌ای؛ مهم‌ترین عامل موفقیت خبرنگاران است.
به گزارش میرملاس حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان در آغاز نخستین دوره تخصصی خبرنگاری علم و فناوری اظهار کرد: بشر در طول تاریخ سه دوره‌ی تسلط قدرت، ثروت و اطلاعات را پشت سر نهاده و در عصر حاضر که عصر تسلط اطلاعات بر زندگی انسان است، نقش خبرنگاران به‌عنوان حاملان آگاهی و اخبار بسیار پُررنگ و غیر قابل انکار است.
وی افزود: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند موجب موفقیت یک خبرنگار در عصر حاضر شود، سواد رسانه‌ای است که می‌تواند در کنار خلاقیت، موجب تسلط بهتر خبرنگاران بر منابع اخبار و اطلاعات، قدرت ارزیابی درست و قدرت نقد و انتقاد مؤثر و دقیق شود و این موضوع با برگزاری کارگاه‌های تخصصی صورت خواهد گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه یک خبرنگار موفق باید نقاد باشد و نه نقال، تصریح کرد: لازمه‌ی ارتقاء بیش از پیش جایگاه نقد و انتقاد در فضای رسانه‌ای کشور، حرکت به سمت خبرنگاری علمی و بیشتر شدن سواد رسانه‌ای اصحاب رسانه و مطبوعات کشور است.
به گزارش ایسنا، اولین دوره تخصصی خبرنگاری علم و فناوری با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد نخبگان استان لرستان امروزف ۱۳ شهریورماه در تالار بهمن مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد خرم‌آباد آغاز به‌کار کرده است.
در این دوره که با هدف مهارت‌افزایی خبرنگاران و روابط عمومی‌های مراکز علمی و فناورانه استان و با حضور خبرنگاران رسانه‌های محلی و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود، حمیدرضا مدقق و علی‌رضا عبدالی‌نژاد، از اساتید برجسته علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی به‌عنوان مدرس حضور دارند.
در این دوره که از صبح امروز آغاز و تا عصر ادامه خواهد داشت موضوعاتی همچون سوژه‌یابی علمی و سبک‌های خبری، مصاحبه مطبوعاتی، رادیویی و تلویزیونی علمی، ژورنالیسم علمی آنلاین و گزارش مطبوعاتی، رادیویی و تلویزیونی علمی توسط اساتید حاضر در دوره تدریس خواهد شد و در پایان این دوره به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه معتبر اهداء خواهد شد.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99627

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.