- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

محمدرضا ملکشاهی راد: به دنبال گسترش روابط با کل دنیا هستیم

به گزارش میرملاس محمدرضا ملکشاهی راد در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص تصمیم عربستان مبنی بر اعزام هیأتی به ایران برای بررسی و برآورد خسارات سفارتخانه و کنسولگری این کشور بعد از اتمام مناسک حج، گفت: سیاست کلان جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری رفع تنش میان ایران و همه کشورهایی است که پیش از این به دنبال تنش با ما بوده‌اند.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه به دنبال گسترش روابط با کل دنیا هستیم و قطع رابطه‌ای با هیچ کشوری به‌جز رژیم صهیونیستی که به رسمیت نمی‌شناسیم، نداریم، اظهار داشت: به کشورهای همسایه اثبات‌شده که جمهوری اسلامی اصرار بر ارتباط و مراوده با کشورهای همسایه خود دارد.
وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی عربستان سعودی تحت تأثیر افکار وهابیت و مخالفت با شیعه روابط خود را با ایران تیره و تار کرده در حالی که می‌داند ایران می‌تواند حامی خوب آن‌ها در منطقه باشد چرا که صداقت خود را در عمل به کشورهای همسایه به خصوص با کمک‌های صادقانه به مردم عراق به اثبات رسانده است.
ملکشاهی راد افزود: اخیراً تغییراتی در حوزه پادشاهی عربستان اتفاق افتاده و به‌اشتباه به سمت آمریکا کشیده شده‌اند در حالی که نباید واشنگتن را حامی سیاسی خود بدانند چرا که آن‌ها صرفاً به دنبال دوشیدن منابع عربستان بوده و آن‌ها را به‌مثابه گاو شیرده می‌بینند.
این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین با بیان اینکه سوء مدیریتی در مناسک حج سال ۹۴ رخ داد که منجر به فاجعه منا شد، اظهار داشت: قطعاً عربستان سعودی باید برای افزایش مجدد سطح روابط برخی شروط را بپذیرد که مهم‌ترین آن پرداخت خسارات وارده به خانواده شهدای منا و عذرخواهی در این خصوص است.
وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره همچون گذشته پذیرای کشورهای دوست و همسایه به خصوص مسلمان است، ابراز داشت: عربستان سعودی باید دست از دخالت در کشورهایی همچون عراق، سوریه، یمن، بحرین و غیره بردارد چنانچه جمهوری اسلامی نیز دخالتی در امور داخلی این کشورها ندارد و معتقدیم مردم آن‌ها باید برای این کشور تصمیم‌گیری کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان باید آزمون خود را در خصوص پایبندی به تعهدات دوجانبه پس دهد و همواره قواعد بین‌المللی و روابط دوجانبه را رعایت کند.