- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرماندار خرم آباد: جوانان مطالبه گر باشند/ لزوم استفاده از ظرفیت زنان در حوزه مدیریت

به گزارش میرملاس اسد عبدالهی ظهر امروز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با جوانان امدادگر شهرستان خرم آباد گفت: فرهنگ مطالبه گری و تکیه بر هم اندیشی و خلاقیت باید در نسل جوان ایجاد شود.

ضرورت تقویت فرهنگ مطالبه گری در بین جوانان

وی افزود: لرستان یکی از جوانترین استان های کشور است و برخی شهرستان های استان حتی نسبت به جمعیت کشوری جز جوانترین شهرستان های کشور هستند.

فرماندار خرم آباد ادامه داد: درست است که برخی زیرساختهای لازم برای استفاده از ظرفیت جوانان و ایجاد فرصت های شغلی و اقتصادی برای آنها فراهم نشده است اما با تقویت فرهنگ مطالبه گری و تقویت پشتکار و تکیه بر استعدادهای جوانان می توان به توسعه شرایط جوانان در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … امیدوار بود.

وی اظهار کرد: واقعیت این است که در برخی زمینه ها خودمان هم کم کاری کرده ایم و به نحو مطلوبی از استعدادهایمان استفاده نکرده ایم.

فرماندار خرم آباد با بیان این که در برخی موارد هم شاهد بروز آسیب های اجتماعی در بین جوانان هستیم که باید امکان تغییر و اصلاح مسیر را برای جوانان فراهم کرد.

عبداللهی اضافه کرد: باید به سمتی برویم که استفاده صحیح و مطلوبی از استعدادهای جوانان داشته باشیم که لازمه این کار هم سخت کوشی و کار علمی حاصل می شود.

وی ادامه داد: باید امکانات آموزشی و فضای مدیریتی به سمتی برود که از نیروها و استعدادهای جوان هم بهره بگیرد ولی نباید جوانان منتظر معجزه باشند تا زمینه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و … برای آنها فراهم شود.

لزوم استفاده از ظرفیت زنان در مدیریت و مشاغل سیاسی

فرماندار خرم آباد با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مشکلات استان نبود سخت کوشی و مطالبه گری است، گفت: در بسیاری از استان هایی که امروز محصولاتشان را به لرستان میفرستند، از نظر منابع، شرایط جغرافیایی و … هیچ مزیتی نسبت به لرستان نداشته اند اما چون سخت کوش بوده اند و نگاه پشت میز نشینی در این استان ها کم بوده، مشکلات جامعه و به ویژه قشر جوان حل شده است.

عبداللهی افزود: ما به سمتی حرکت نکرده ایم که مشکلاتمان را به صورت منطقی حل کنیم اما واقعا تغییراتی در بافت و ساختار فرهنگی اجتماعی استان مشاهده می شود که می توان گفت اینها تغییرات مطلوبی هستند.

وی ادامه داد: یکی از این تغییرات مثبت استفاده از ظرفیت زنان در مدیریت و مشاغل سیاسی و … است که خوشبختانه با تعامل و اعتماد به ظرفیت های زنان و جوانان این اتفاقات مثبت رخ داده است و امید است که بر اساس سلسله مراتب و قوانین بیشتر از ظرفیت زنان و جوانان استفاده کرد.

فرماندار خرم آباد در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت دانش و خلاقیت در بین جوانان اشاره کرد و گفت: حمایت از دانش بنیان ها به ویژه در ارتباط با فعالان جوان باید افزایش یابد و اگر واقعا جوان تحصیلکرده یا فارغ التحصیلی نمی تواند کار یا تخصصی برای خودش ایجاد کند این مسئله به ضعف آموزش و سیستم آموزشی باز می گردد.

نرخ  بیکاری سال به سال افزایش می یابد

عبدالهی افزود: با حمایت از کار و خلاقیت جوانان در حوزه دانش بنیانی می توان به بهبود اشتغال جوانان امیدوار بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دغدغه اصلی کشور بیکاری است و متاسفانه این نرخ هم سال به سال افزایش می یابد.

فرماندار خرم آباد با اشاره به اینکه دولت به تنهایی نمی تواند برای رفع این مشکل به ویژه برای جوانان اقدام کند، گفت: امروز ما فقط ۲ و نیم میلیون نفر کارمند دولت داریم و این در حالیست که در اوایل انقلاب که جمعیت کارمند کشور ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار نفر بوده اما امروز که جمعیت کشور دوبرابر شده است جمعیت کارمند بیش از ۳ یا ۴ برابر افزایش یافته است.

عبداللهی افزود: اصلی ترین گروهی که می تواند به جامعه کمک کند جوان ها هستند و برای حمایت از فکر و خلاقیت جوانان برای ایجاد اشتغال، توسعه و … باید از فعالیت های دانش بنیان ها حمایت کرد نه اینکه شاهد باشیم با توجه به ظرفیت های ویژه ای که در بخش کشاورزی، دامداری و … داریم دوغ را از یک استان، شیر را از استان دیگر و …وارد استان کنیم.

منبع: مهر