تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

لرستان یکصدا بازوند را می‌خواهد

  • کد خبر : 99677
  • 19 شهریور 1396 - 9:36

احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب لرستان در بیانیه‌ای تاکید کردند: مردم لرستان بر این باورند حال که مهندس بازوند ریل‌گذاری توسعه‌ی متوازن استان را به خوبی انجام داده، باید برای همیشه به پاشنه آشیلِ توسعه در منطقه یعنی عدم ثبات مدیریتی نه گفت و ماموریت وی را تمدید کرد. آنان معتقدند نباید از نیمه راه بازگشت! […]

احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب لرستان در بیانیه‌ای تاکید کردند: مردم لرستان بر این باورند حال که مهندس بازوند ریل‌گذاری توسعه‌ی متوازن استان را به خوبی انجام داده، باید برای همیشه به پاشنه آشیلِ توسعه در منطقه یعنی عدم ثبات مدیریتی نه گفت و ماموریت وی را تمدید کرد. آنان معتقدند نباید از نیمه راه بازگشت!

به گزارش ایلنا، متن بیانیه احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب لرستان به شرح زیر است:

پس از رای اعتماد قاطع بهارستان‌ به دولت دوازدهم و متعاقب تکیه زدن اکثریت قریب به اتفاق گزینه‌های پیشنهادی دکتر روحانی بر کرسی وزارت‌خانه‌های مورد نظر، این روزها گمانه‌زنی‌ها پیرامون ابقا یا خداحافظی مدیران میانی دولت داغ‌تر از هر زمان دیگری دنبال می‌شود و در این میان، وزارت کشور که از ظرفیت بی‌بدیلی در توسعه همه‌جانبه‌ اقصا نقاط کشور برخوردار بوده و عالی‌ترین نمایندگان دولت در استان‌ها به این مجموعه مستقر در ساختمان فاطمی تعلق دارند، به صورت ویژه مورد توجه نخبگان سیاسی استان‌ها واقع شده است. حال بی‌تردید اصلی‌ترین پرسشی که در محافل سیاسی یک استان از جمله لرستان دهان به دهان می‌چرخد، این است: آیا استاندار می‌ماند؟

آخرین روز تابستان ۹۲ بود که مهندس هوشنگ بازوند به عنوان پانزدهمین استاندار لرستان معرفی و سکان اجرایی استان را از آخرین استاندار دولت دهم تحویل گرفت. آن‌چه که او در عمل تحویل گرفت اما استانی محروم و توسعه‌نیافته بود که در هشت سال حاکمیت تیم احمدی‌نژاد نه تنها گامی به پیش ننهاد که همان حداقل‌ها را نیز از دست داد. بازوند اما با علم به این موضوع، آمده بود تا با استفاده از ظرفیت‌های پیدا و پنهان دیار بلوط، لرستان را به کمک مردم به سوی افق‌های روشن رهنمون سازد.

«توسعه همه‌جانبه» مهم‌ترین هدفی بود که استاندار بازوند از همان آغازین روزهای مدیریتش در استان بر ضرورت تحقق آن پای فشرد و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان را برای نیل به آن به صف نمود. هدفی که لازمه‌ تحقق آن در استان چیزی نیست جز توجه به مقوله‌ی «تعامل همه‌جانبه» و دقیقاً بر همین اساس بود که بازوند با تدارک فضایی مثبت، تعاملی و همدلانه در سطح استان و البته با حفظ تعلّقات فکری و گفتمانی‌اش، توانست از پتانسیل‌های افراد و نهادهای مختلف و دارای آبشخورهای فکری و فرهنگی گاه به غایت متفاوت در جهت رشد و توسعه‌ متوازن لرستان بهره گیرد. فضایی که بی‌تردید تحقق آن میسر نبود مگر با استفاده از تجارب اندوخته شده از پسِ سال‌ها حضور تاثیرگذار و کارآمد بازوند در عرصه‌ی مدیریت کلان اجرایی کشور!

درست در همین فضا بود که بسیاری از پروژه‌های کلان عمرانیِ بر زمین مانده در سطح استان با تزریق اعتبار جانی دوباره گرفتند و شرایط برای اجرای طرح‌های جدید مساعد شد. پایِ سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معتبر به این دیار باز و لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی گردید. لرستان از رده‌های انتهایی جدول اشتغال استان‌های کشور به رتبه‌های میانی صعود نموده و شرایط در مجموع برای حرکت در جهت «توسعه اقتصادی» فراهم شد. در همین فضای تعاملی و اعتدالی بود که بسیاری از شاخه‌های استانی احزاب – چه اصلاح‌طلب و چه اصول‌گرا – مجوز فعالیت گرفته و سپس توسعه یافتند. دیدارهای منظم و متعدد بازوند و مدیرانش با احزاب و تشکّل‌های مختلف، فارغ از دیدگاه‌های سیاسی‌شان و تلاش مجدانه در حل مشکلات آن‌ها، پای‌بندی استاندار به ضرورت پیگیری مقوله «توسعه‌ ‌سیاسی» را نشان می‌دهد. و درست در همین فضای مثبت بود که در حالی که در بسیاری از استان‌ها از سخن‌رانی چهره‌های مطرح ملی یا برگزاری کنسرت‌ها جلوگیری به عمل می‌آمد اما در لرستان بدون کم‌ترین تنشی، برنامه‌های سیاسی و فرهنگی به اجرا در می‌آمدند. همّ مهندس بازوند در توسعه‌ همه‌جانبه استان در این چهار سال البته بستری را مهیّا ساخت که دکتر روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری و در مقایسه با دوره قبل تعداد آرا بیشتری از لرستان را به خود اختصاص دهد.

و حال قریب به چهار سال پس از آن روزها و به گواه دوست و دشمن، فاصله بین لرستانِ ۹۲ و لرستانِ امروز از زمین است تا به آسمان! اینک و متعاقب رویکرد توسعه‌محور مهندس بازوند که پیشرفت‌های همه‌جانبه و ملموس را در استان نتیجه داده، این روزها شخصیت‌ها، نهادها و گروه‌های مختلف از نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری که با ارسال نامه به دفتر رییس‌جمهور از ضرورت ابقای مهندس بازوند سخن به میان آورده‌اند و همچنین نماینده اصلاح‌طلب خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی و رییس ستاد دکتر روحانی در انتخابات ۹۶ گرفته تا شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب، نخبگان فکری و فرهنگی و البته افکار عمومی استان همه و همه خواهان ابقای استاندار بازوندی هستند که در مقایسه با اسلافش کارنامه‌ای سخت قابل دفاع از خود بر جای گذاشته است. مردم لرستان بر این باورند حال که مهندس بازوند ریل‌گذاری توسعه‌ی متوازن استان را به خوبی انجام داده، باید برای همیشه به پاشنه آشیلِ توسعه در منطقه یعنی عدم ثبات مدیریتی نه گفت و ماموریت وی را تمدید کرد. آنان معتقدند نباید از نیمه راه بازگشت!

7

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99677

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۷
  1. باسلام :
    امیدوارم خبر رفتن استاندار صحت نداشته باشد‌ زیرا :
    اولا تا شخص دیگری سکان هدایت استان را در دست‌ بگیرد‌ و با نیروهای سیاسی و منابع استان آشنایی کامل پیدا کند‌ حد‌اقل دو سال بطول می انجامدو این مقوله خود به تنهایی حداقل پنج سال باعث عقب گرد استان را بدنبال خواهد داشت‌ مضاف بر اینکه صدها پروژه نیمه کاره به امان خدا رها شده و این مردم لرستانند‌ که زیانهای جبران ناپذیری‌ از بودجه بیت المال آنهم از‌سهم استانی‌ نصیبشان گردیده و آش همان آش و کاسه همان کاسه خواهد بود و مائیم و … اندوخته ای پر از‌هیچ !!!
    البته کسی منکر کم کاریها و ضعف ها یی در‌بعضی حوزه هاهم نیست‌ بخصوص در حوزه ورزش وجوانان که امیدوارم با تثبیت حضور‌دکتر بازوند نسبت به باز‌نگری‌ و تغییر و تحول جدی‌ ورزشکاران و جوانان نیز‌ آب خوش از گلویشان پائین رفته و شاهد اوج گیری‌مجدد ورزشکاران و مدال‌آوران استان قهرمان پرورمان باشیم
    جناب آقای استاندار‌با توجه باینکه حضرتعالی‌مسلط بر اوضاع لرستان هستید و میشود‌بدون اغراق‌ گفت به همه مشکلات لرستان محروم‌و عقب نگهداشته شده‌ اشراف کامل دارید‌ رفتن شما با میل و رضایت خود ضلمی مضاعف از‌جانب حضرتعالی به همه لرستان است لذا اینحانب بعنوان ننایتده بیش از‌۶۰۰ ورزشکار فوتبالیست شهرستان کوهدشت استدعا دارم در‌این خصوص تجدید نظر نموده و با تلاش بیش از پیش رونق و شادابی را به لرستان هدیه فرمایید

  2. به قطع یقین این گونه دفاع از استاندار نه برای ایشان مفید است نه برای مردم لرستان که تحت عنوان لرستان یکصدا منعکس شده است گویا عده ای به خود باور دارند که وکیل ووصی مردم اند وآنها باید به نمایندگی مردم برای عزل ونصبها تصمیم بگیرند اما این مردم خود بالغ اند ودر انتخابات بارای بالا به دکتر روحانی خواستار تغییر شدند معمولا” در سنوات وادوار گذشته استاندار برای یک دوره منصوب شده است وبیشتر از این مدیریت استان را دچار روزمرگی خواهد نمود و مدیران کل برای ماندگاریشان مطمئن خواهند شد واین خودیک گردش وپس رفت رو به عقب می باشد برای نمونه واثبات حقایق قریب به یکسال است کنش گران سیاسی اصلاح طلب وحامی دکتر روحانی به جد خواستار وخواهان بر کناری صفی خانی وحراست مادام العمر سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان می باشند اما از بس که استاندا وتیم ایشان پشیبان ایشان می باشند اتفاق خاصی نیفتاده سوال اساسی چرا تشکل هایاصلاح طلب سکوت کرده ودفاع نمی کنند ضریه ای که قدرت ولد وصفی خانی به صنعت واشتغال پایدار لرستان زد قابل جبران نخواهد بود ……………………………….. با همراهان وحامیان دکتر ……………………………………خرد جمعی ومنطق حکم می کند این گونه یک طرفه به قضاوت ننشینید واعلام حمایت نکنید که عواقب بدی در پی خواهد داشت.

  3. کل این احزاب اصلاح طلب تعداد جمعیتشون به ۲۰ نفر نمی رسه ……….

  4. منهم هم فکر وهم عقیده اصلاح طلبانم که به خوبی ومنطقی پاسخ داده اندو عده ای ازمسولین به خیال خود از کره ای دیگر نزول کرده اند و از ما بهتران می باشند نمونه اش نرفتن …………….. صنعت ،ومعدن استان است که حاشیه هایش به وزارت خانه رسیده.

  5. بنده به عنوان یک شهروند لرستانی با شما هم صدا نیستم ،انتظار دارم استاندار عوض شود و گزینه ای معتدل وحامی دولت به دور از هرگونه افراط سکان استانداری را بدست گیرد، ، تصمیمات از درون ……………خاص برای این استان گرفته نشود،استاندار تکالیف قانونی خود را انجام دهد ، ابزار دست احزاب. افراطی نباشد،زنده باد دولت تدبیر وامید

  6. از میان پیامهای منعکس شده نظر جمعی از اصلاح طلبان حقیقت از آب در آمد سر انجام بعد از یک دوره چهار ساله سکاندار استانمان فردی اصلاح طلب وشفاف خواهد شد باطبع ایشان با رویکرد اصلاح طلبانه مدیران استان را پیشنهاد و انتخاب خواهد کرد وخوشبختانه ایشان معتقد به رای ۲۴ میلیونی می باشد و تا کنون هم این گونه بوده امید رجا ء داریم در آینده همین مشی سیاسی داشته باشد مطلب بعدی با حضور ایشان میدان مانور……………………. محافظه کار نحو آها بود.

  7. می دانستم که لرستان برای ایشان یکصدا نیست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.