تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

تشکیل انجمن مفاخر در لرستان

  • کد خبر : 9977
  • 10 مهر 1391 - 23:13

    به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: توسعه فرهنگی باعث توسعه اقتصادی در جامعه خواهد شد و باید از نویسندگان و صاحبان قلم جهت آبادانی فرهنگی استفاده مطلوب را ببریم. به نقل از ایسنا ؛ حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان صبح امروز در جمع اندیشمندان و صاحبان قلم لرستان افزود: […]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: توسعه فرهنگی باعث توسعه اقتصادی در جامعه خواهد شد و باید از نویسندگان و صاحبان قلم جهت آبادانی فرهنگی استفاده مطلوب را ببریم.

به نقل از ایسنا ؛ حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان صبح امروز در جمع اندیشمندان و صاحبان قلم لرستان افزود: در لرستان صاحبان قلم و اندیشمندان فراوانی جهت توسعه فرهنگی وجود دارد که با شناسایی این افراد و استفاده از پتانسیل بالقوه آنها می‌توان فرهنگ‌سازی خوبی صورت داد. مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه سرمایه‌های عظیم فرهنگی گمنام در لرستان فراوان است که با اقداماتی از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نهادی به نام انجمن مفاخر در هر استان تشکیل خواهد شد، اظهارکرد: توسعه فرهنگی باعث توسعه اقتصادی در جامعه خواهد شد و باید از نویسندگان و صاحبان قلم جهت آبادانی فرهنگی استفاده مطلوب را برده و از نظرات آنها استفاده کنیم. در ادامه این نشست ماشاالله امان‌الهی بهاروند، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: کار فرهنگی با یک نفر یا یک دستگاه توسعه پیدا نمی‌کند بلکه باید یک اجماع فرهنگی در تمامی دستگاه‌ها جهت پیشرفت آن صورت گیرد. وی با بیان اینکه ماه‌های گذشته جلسات فشرده‌ای در خصوص شناسایی افراد فرهیخته جهت تشکیل انجمن مفاخر لرستان صورت داده‌ایم تا استان از آنها بهره کافی را ببرد، اضافه کرد: برگزاری این گونه جلسات شروعی مناسب برای تعالی فرهنگ استان بوده و نیاز بوده جلسات به عنوان یک تشکل یا انجمن باشد تا از افکار استادان به نحو مطلوب استفاده کنیم. در ادامه این نشست استاد ایرج کاظمی، محقق و روزنامه‌نگار افزود: بحث تشکیل انجمن مفاخر لرستان کاری است بس ارزشمند؛ چرا که در تمامی زمینه‌های مختلف فرهنگی لرستان دارای شخصیت‌های علمی و فرهنگی بزرگی در سطح کشور و حتی جهان است. وی با اشاره به اینکه انجمن مفاخر لرستان دارای اساسنامه مناسبی است که اهداف آن صرفاً حمایت و شناسایی و معرفی محققان و ناشران و آثار ارزشمند آنها بوده که ریاست آن بر عهده استاندار هر استانی است، تصریح کرد: مبادلات فرهنگی لرستان هم کمتر از دیگر استان‌های سطح کشور نیست؛ چرا که شخصیت‌ها و مفاخر بزرگی در لرستان وجود دارد و ما لرستان را به حق سرزمین فرزانگان می‌شناسیم. این محقق و روزنامه‌نگار یادآورشد: کاری که انجمن مفاخر لرستان می‌خواهد انجام دهد، قبلا در انجمن اهل قلم صورت می‌گرفت و قطعاً انجمن مفاخر با رسالتی که دارد حضور در عرصه تعاملات فرهنگی را راهکار این تعامل قرار خواهد داد.  در ادامه این نشست جمعی از استادان و حاضرین در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در جهت راه‌های کاربردی و موثر فرهنگی ارائه کردند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=9977

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام،

    انجمن مفاخر چه ربطی به استاندار دارد که ریاستش باشد. این نوع انجمن بیش از آن که دست صاحبان اندیشه و قلم را برای بررسی، تحقیق و نشر مطالب باز کند، آنها را دنباله رو سیاست جناب استاندار می کند. و این یعنی خشکاندن ریشه اندیشیدن و البته زهی خیال باطل.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.