تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

ساماندهی بهینه منابع انسانی مهمترین عامل در بهره وری سازمانی است

  • کد خبر : 99812
  • 26 شهریور 1396 - 9:42

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان گفت : منابع انسانی با ارزش ترین و مهمترین عامل توسعه هر کشوری محسوب می شودو اگر بخواهیم که بهره وری را در دستگاه یا سازمانی بالا ببریم باید به ساماندهی بهینه منابع انسانی توجه کنیم. به گزارش میرملاس خیراله خیرایی افزود :از آنجایی که […]

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان گفت : منابع انسانی با ارزش ترین و مهمترین عامل توسعه هر کشوری محسوب می شودو اگر بخواهیم که بهره وری را در دستگاه یا سازمانی بالا ببریم باید به ساماندهی بهینه منابع انسانی توجه کنیم.

به گزارش میرملاس خیراله خیرایی افزود :از آنجایی که بهره وری ، گوهر سازمانی است که می تواند پایداری و بقای سازمانها را تضمین کند ، لذا آنچه در سازمان منجر به بهره وری نیروی انسانی میشود این است که کارکنان سازمان ها  در جایگاه مناسب خود قرار گیرند و از نظر شخصیت، علایق و عواطف با فعالیت ها و مشاغل سازمانی منطبق و سازگار شوند.

وی بر این نکته تاکید کرد که در این صورت علاقه به کار، انگیزه و افزایش مسئولیت پذیری به صورت مستقیم و غیر مستقیم به  بهره وری سازمانی می انجامد و تاکید کرد :  کارکنان مهمترین منبع رقابتی سازمان هستند ووجود منابع انسانی مجرب و متخصص است که می تواند  مطالبات مراجعین  را برآورده سازد واهداف سازمان را محقق کند . خیرایی منابع  انسانی  را مهمترین زیر ساخت هر مجموعه برشمرد و افزود :  چون اساس حرکت دستگاه  به سوی توسعه وتعالی است؛ مشارکت کارکنان درامور و تلاش های آگاهانه آنان همراه با انضباط کاری، می تواند بر میزان بهره وری و ارتقاء سازمان  تاثیرگذار باشد.   وی تصریح کرد : روح فرهنگ بهبود بهره وری باید در کالبد جامعه دمیده شود  و همه منابع انسانی باور و اعتقاد داشته باشند که رمز توفیق آنان بهره وری بیشتر سازمانی است و برای ارتقای این بهره وری تلاش و جدیت داشته باشند .

    سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان در ادامه بهره وری  را به معنای  استفاده مناسب از نیروی انسانی به منظور حرکت در جهت اهداف سازمان با کمترین زمان و حداقل هزینه ذکر کرد و ادامه داد : استفاده صحیح از نیروی انسانی به مثابه ارزشمندترین و بزرگترین ثروت هر سازمان است و در آموزش و پرورش این حساسیت به مراتب بیشتر احساس می شود .  خیرایی افزایش بهره وری منابع  انسانی را کمک مستقیم به تحقق اهداف سندچشم اندار معرفی کرد و گفت : با نگاه علمی وتخصصی  می توان بستر رشدوشکوفائی را  در آموزش و پرورش مهیا کرد .

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99812

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.