تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

وزیر کشور در خرم آباد: استانداران باید قدرت تعامل با جریان های سیاسی را داشته باشند

  • کد خبر : 99819
  • 27 شهریور 1396 - 21:24

به گزارش میرملاس عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان اظهار داشت: توفیق شد امروز برای چندمین بار در خدمت مسئولان و مردم خوب و عزیز لرستان باشم. وی با بیان اینکه دوران وزارتم برای من توفیق بزرگی بود که با مردم لرستان بیش از قبل آشنا شدم، گفت: نمایندگان […]

به گزارش میرملاس عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان اظهار داشت: توفیق شد امروز برای چندمین بار در خدمت مسئولان و مردم خوب و عزیز لرستان باشم.

وی با بیان اینکه دوران وزارتم برای من توفیق بزرگی بود که با مردم لرستان بیش از قبل آشنا شدم، گفت: نمایندگان با همکاری و همدلی دغدغه ای جز کار و پیگیری کار مردم نداشتند و این هماهنگی و همکاری شان مورد لطف خداوند متعال و مردم خواهد بود.

وزیر کشور با بیان اینکه از استاندار سابق لرستان تشکر ویژه دارم و اگر تعریف نکنم می ترسم خدای نکرده ظلمی به ایشان شود، گفت: در ارزیابی استانداران ابعاد مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، انتظامی و … مد نظر است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ممکن است در بعضی حوزه ها استانداران ضعف هایی داشته باشند و در بعضی موارد قوت هایی گفت: ما برآیندها را در نظر می گیریم.

وی با بیان اینکه استاندار سابق لرستان استاندار موفقی بوده است البته این نشان دهنده این نیست که ضعف ندارد، گفت: خودم هم ضعف دارم و بیشتر از این می توانستم کار کنم.

وزیر کشور با بیان اینکه شرایط مختلفی در فعالیت های یک مدیر موثر است، ادامه داد: استاندار سابق لرستان توانست گام های بلندی را بردارد، شاید ده ها جلسه داشتیم و همه پروژه ها را دیده ام و ایشان زحمت خود را کشیده اند و مأجور هستند.

رحمانی فضلی ادامه داد: تلاش ها در این حد و در این قد تبلور یافته است و حتما از زحمات ایشان در جای دیگری استفاده می شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید در حفظ مدیران، ارتقای آنها، تقویت قوت ها و رفع ضعف آنها تلاش کنیم، گفت: ما آن اصولی که حاکم بوده بر انتخاب استانداران را داریم که اولین مسئله بحث توسعه گرا بودن آنها است.

وزیر کشور با بیان اینکه چون کشور ما در ابعاد مختلف حرکت شتاب دار مناسبی دارد و در شرایط کنونی بحث اقتصاد مقاومتی اولویت است و باید استانداران ما دارای این ویژگی باشند، گفت: بزرگترین نقش استانداران نقش هماهنگ کنندگی است و نقش مستقلی در این زمینه نداریم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما در امنیت داخلی شورای امنیت را داریم، گفت: استاندار باید قدرت هماهنگ کنندگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، استانداران به لطف خدا از استقلال و آزادی و درجه بالای شعور و تعهد برخوردار هستند، گفت: اینگونه نیست استاندار با دستور هماهنگ کند، باید قدرت اقناع سازی داشته باشد و معیارهای اخلاقی را محور قرار دهد تا بتواند موفق شود.

وزیر کشور با اشاره به موضوع قبول داشتن برنامه های دولت از سوی استانداران گفت: ملت در انتخابات شرکت کردند و روحانی انتخاب شده است و در واقع مردم به برنامه های رئیس جمهور رای داده اند و حق دولت این است که مدیران را بر اساس اینکه بتواند این برنامه ها را اجرا کند انتخاب کند.

وی گفت: رئیس جمهور از روزی که رای می آورد رئیس جمهور همه مردم است، وزیر، وزیر همه کشور است و استانداری که می آید استاندار همه ملت است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه برنامه های دولت برای همه است اما مدیران باید کسانی باشند که اعتقاد به این برنامه ها داشته باشند، گفت: هماهنگی یک بحث است که عمدتا در داخل سیستم اداری انجام می شود اما قدرت تعامل با همه جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه محور و هسته اصلی امنیت، سیاست داخلی و مشارکت عمومی، مردم است، گفت: بالاترین ویژگی استاندار این است که قدرت تعامل داشته باشد و همچنین باید قدرت تعامل با جریان های سیاسی را داشته باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه استاندار باید قدرت تعامل با گروه های سیاسی و اجتماعی را داشته باشد، افزود: اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی تحقق یابد باید بخش خصوصی و عمومی پای کار بیاید و در سطح ملی تجهیز منابع کنیم که این به جز با برقراری تعامل محقق نمی شود.

رحمانی فضلی با تاکید بر ضرورت فهم و درک دقیق از مناسبات و برقراری ارتباطات از سوی استانداران گفت: این جزو شرایط انتخاب استانداران است و تلاش من این است در جایگاه مهمی مثل استانداری دنبال این نرویم که تجربه جدید داشته باشیم و از نمایندگان، فرمانداران و مجموعه هایی که کار کرده اند استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای ما اصولگرا و اصلاح طلب واقعا فرقی نمی کند و ویژگی مشترک بحث اعتدال است، تصریح کرد: استانداران از گروه های مختلف از جمله جوانان خواهند بود و حتی در وزارت کشور نیز شرایط به همین گونه است.

وزیر کشور با بیان اینکه در رده های پایین تر از استاندار مانند معاونت ها و فرمانداری ها توجه مان این است متوسط سن را پایین بیاوریم، گفت: تاکید رئیس جمهور است از بانوان در کارهای اجرایی استفاده بیشتری کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی، رفع آسیب های اجتماعی، توجه به سیاست داخلی، صیانت از آزادی ها و تقویت آزادی ها از اولویت های ما است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99819

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.