- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خطر انحلال برای مرکز آموزش عالی کوهدشت

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ در آستانه حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها، شعبه اقماری کوهدشت دانشگاه لرستان با باز پس‌گیری فضای داده شده توسط آموزش و پرورش کوهدشت به این دانشگاه با مشکل جدی روبروست که توجه جدی مسئولان شهر کوهدشت و استان را در خصوص این مطالبه به حق مردم محروم کوهدشت می طلبد.

  به نقل از ایسنا ، دکتر جایدری سرپرست مرکز آموزش عالی شهرستان کوهدشت در ارتباط با پیگیری‌های صورت گرفته برای تامین فضای مورد نیاز این مرکز گفت: اگر چه رایزنی‌های لازم با مسئولان شهرستان کوهدشت برای تامین فضای مورد نیاز این مرکز بی‌نتیجه بوده اما قطعا به رفع مشکل فضای دانشگاه کوهدشت امیدواریم.

 وی با بیان اینکه دانشگاه از مطالبات بحق مردم شهرستان کوهدشت است، از مسئولان ارشد استان و این شهرستان خواست که نسبت به تامین فضای آموزشی مورد نیاز این دانشگاه در اسرع وقت اقدام کنند، در غیر این صورت مرکز با خطر انحلال مواجه می‌شود.

 وی با اشاره به فضاهای موجود در شهرستان کوهدشت که قابلیت تبدیل شدن به دانشگاه را ندارند، ادامه داد: چندین ساختمان موجود در این شهر را برای اجاره در نظر داریم که به دلیل نیاز به تعمیرات اساسی و زمان بر بودن ایجاد تغییرات در این فضاها فرصت کافی برای این کار را نداریم.

 سرپرست مرکز آموزش عالی شهرستان کوهدشت با بیان اینکه در حال حاضر دفتر مرکز آموزش عالی شهر کوهدشت در یک اتاق در اداره ارشاد اسلامی این شهرستان مستقر است که این وضعیت به هیچ وجه در شان یک دانشگاه دولتی نیست، تصریح کرد: دانشگاه اقماری دانشگاه لرستان در شهرستان نورآباد هم با مشکل فضا مواجه بوده است که خوشبختانه با مساعدت مسئولان مشکل فضای آموزشی این مرکز رفع شده است.

 وی گفت: ۱۰ هکتار زمین برای احداث دانشگاه شهرستان کوهدشت اختصاص داده شده است که مطالعات احداث این دانشگاه در حال انجام است و امیدواریم که با همت نماینده مردم این شهرستان در مجلس و مسئولان اعتبارات مورد نیاز برای احداث آن در اسرع وقت اختصاص یابد.

 دانشگاه اقماری دانشگاه لرستان در شهر کوهدشت دارای ۱۰۰ نفر دانشجو در رشته‌های زبان انگلیسی و ریاضی در مقطع کارشناسی است.