تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

استاندار لرستان: کاری غیر از ایجاد اشتغال نداریم/ به دنبال اقدام عقلایی هستیم

  • کد خبر : 99918
  • 02 مهر 1396 - 8:34

به گزارش میرملاس دکترموسی خادمی دیروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه برخی تسهیلات را نوشته اند برای مناطق برخوردار کشور، این بی معنی است و اگر بخواهند قید بگذارند باید برای مناطق کم تر برخوردار بگذراند، اظهار داشت: یک بخش هایی از دستور العمل ها نیز برای استان های […]

به گزارش میرملاس دکترموسی خادمی دیروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه برخی تسهیلات را نوشته اند برای مناطق برخوردار کشور، این بی معنی است و اگر بخواهند قید بگذارند باید برای مناطق کم تر برخوردار بگذراند، اظهار داشت: یک بخش هایی از دستور العمل ها نیز برای استان های کمتر برخوردار است که باید در جلسه بعدی ستاد تسهیل، بانک ها سهم خود را از این بخش ها دربیاورند و احصاء کنند.

وی یادآور شد: همچنین تفاهم نامه بانک ها با صندوق توسعه ملی احصاء شود و سهم لرستان از آنها مشخص شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه باید هرچه زودتر تسهیلات اختصاص یافته به بخش کشاورزی که بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان است جذب شود تا بتوان برای دریافت تسهیلات بیشتر با دست پر اقدام کرد، افزود: امسال روی کاغذ عدد تسهیلات بالا است و باید برنامه ریزی برای جذب آنها داشته باشیم، سهم استان ما هم در این اعتبارات ظاهرا بد نیست.

خادمی تصریح کرد: در یک محل اعتباری ۲۰ هزار میلیارد و در محل اعتباری دیگری ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است و برای جذب سهم خود در این بخش ها باید اقدام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اولین جلسه کاری با مدیران را جلسه رفع موانع تولید گذاشتیم؛ مهم ترین کاری که ما به عنوان دولت داریم نیز همین است، ملت که نمی خواهد برای خود آقا بالاسر درست کند، گفت: امروز هم مهمترین اولویت کشور اشتغال است و مهم ترین روش اشتغال سرمایه گذاری است، کاری غیر از این نداریم و درواقع کاری مهم تر از این نداریم.

استاندار لرستان با بیان اینکه امنیت را دیگران دارند تامین می کنند؛ ما که دور میز نشسته ایم کاری جز این نداریم که برای تولید و اشتغال تلاش کنیم، تصریح کرد: فلسلفه وجودی ما رفع مشکل است، فلسفه وجودی ادارات کار، صنعت و معدن، بانک ها و … همین است و باید کمک کنند به اشتغال.

خادمی با اشاره به اینکه خوشحالم این جلسه با این هدف تشکیل شد و همه تلاش مان را می کنیم واحدها را به مدار برگردانیم، برخی واحدها مشکل شان جدی است، گفت: ممکن است مدیر کارخانه کسی باشد که اهلیت ندارد، نمی شود مدیر دولتی برود کارخانه اداره کند برای شخص.

وی با بیان اینکه نمی شود به هر قیمتی چیزی را سرپا نگه داشت، نباید توقعات مردم را جوری بالا ببریم که می خواهیم هرکاری را به هر قیمتی انجام دهیم، تصریح کرد: کار عقلایی می خواهیم بکنیم نه کاری که عده ای بپسندند،  کار درست را انجام می دهیم نه کار زودگذر و اینکه زود یک عده ای را خوشحال کنیم؛ نباید منابع را جایی برد که سوخت شوند چراکه منابع کشور کم و نادر است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه با این هدف که جاهایی که درست است اقدام می کنیم، کسی که اهل این کار نیست و صنعت اش بازار ندارد و تکنولوژی اش فرسوده شده را با زور نمی شود نگه داشت، افزود: باید نگاه کلی داشته باشیم و از بخشی نگری دوری کنیم، مدیر تامین اجتماعی باید به همان اندازه نگران اشتغال باشد که معاون استاندار و فرماندار نگران است؛ نگاه سیستمی و فراتر از بخش جزو خواسته های اصلی ما است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99918

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.