تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان: سد معشوره یک فرصت و ظرفیت استانی برای توسعه بخشی از استان لرستان است

  • کد خبر : 99967
  • 03 مهر 1396 - 18:53

  به گزارش میرملاس رضا میرزایی در  گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رودخانه کشکان دارای انشعابات و سرشاخه های متعددی است که سد معشوره در محلی به نام «تنگ گاوشمار» بر روی یکی از سرشاخه های آن احداث می شود. وی گفت: میانگین آبدهی بلند مدت رودخانه کشکان معادل یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون متر […]

 

به گزارش میرملاس رضا میرزایی در  گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رودخانه کشکان دارای انشعابات و سرشاخه های متعددی است که سد معشوره در محلی به نام «تنگ گاوشمار» بر روی یکی از سرشاخه های آن احداث می شود.

وی گفت: میانگین آبدهی بلند مدت رودخانه کشکان معادل یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون متر مکعب در سال است و هدف از احداث سد معشوره فقط کنترل و ذخیره حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب یا به عبارتی یک شانزدهم از سیلاب های فصلی رودخانه کشکان است گفت: اگر این سیلاب ها در فصل زمستان مهار و ذخیره نشوند در مدت چند ساعت از لرستان خارج می شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه احداث سد معشوره هیچ گونه ضرر و زیانی برای شهرستان های پلدختر و دوره چگنی ندارد خاطر نشان کرد: تلقی برخی از سد معشوره به عنوان یک تهدید برای شهرستان های پلدختر و چگنی، تصور اشتباهی است.

میرزایی با بیان اینکه سد معشوره یک فرصت و ظرفیت استانی برای توسعه بخشی از استان لرستان است گفت: همانطور که در تابستان سال جاری با رهاسازی آب سد ایوشان آب رودخانه کشکان به درستی مدیریت و از خشک شدن این رودخانه جلوگیری شد، سد معشوره هم در فصول گرم و خشک سال می تواند کمبود آب رودخانه کشکان را در پایین دست تامین کند.

وی با بیان اینکه تکمیل مطالعات سد معشوره به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار شده است گفت: در تکمیل مطالعات و طراحی ابعاد جدید سد معشوره بر لحاظ کردن تامین آب حق آبه برای پایین دست و ایستگاههای پمپاژ دارای مجوز که از آب به هنگام رودخانه در حوزه های شهرستانهای پلدختر و چگنی برداشت می کنند به صراحت تاکید شده است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99967

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. تشکر ویژه از پایگاه خبری میرملاس وسپاس وقدر دانی فراوان از جناب آقای مهندس
    مهندس میرزایی بزرگوار که هراز گاهی یاد ونام سد معشوره را برزبان جاری می نماید وبا روشنگری کارشناسی مسیر ادامه فعالیت سد رادرراستای جان بخشیدن به پیکر بی جان وافسرده از فقر مردم این دیار فراموش شده هموار می نمایند.سرافراز باشید جناب مهندس

  2. باسلام و تشکر فراوان از دکتر میرزایی
    هر بار که نام معشوره رااز زبان مسئولی میشنویم
    بقول لکی زخم کهنمان ماور و سو
    بله زخم کهنه مان دوباره سر باز می کند
    این در حالیست که آب در خانه است وما تشنه لبان میگردیم .
    آیا بود که گره از کار این مردم بینوا بگشاید ؟
    و یا
    آنان که خاک را بنظر کیمیا کنند آیا بود گوشه ی چشمی به ما کنند؟
    با این امید تا آن روز

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.