تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

معشوره مهم ،وحدت مهمتر

  • کد خبر : 48438
  • 30 فروردین 1393 - 8:47

  فریبا مرادپور / میرملاس نیوز : معشوره مهم است وحدت از معشوره مهمتر   به نظر میرسد: کوهدشت در چند روز اخیر، وارد فضای جدیدی ازمسایل اجتماعی گردیده که نه تنها ابعاد مختلف سیاسی ، اقتصادی وفرهنگی را به نوعی تحت الشعاع قرار داده است بلکه با وجود موارد حوادث تلخ وشیرین آن ، […]

کارت

 

فریبا مرادپور / میرملاس نیوز :

معشوره مهم است وحدت از معشوره مهمتر

 

به نظر میرسد: کوهدشت در چند روز اخیر، وارد فضای جدیدی ازمسایل اجتماعی گردیده که نه تنها ابعاد مختلف سیاسی ، اقتصادی وفرهنگی را به نوعی تحت الشعاع قرار داده است بلکه با وجود موارد حوادث تلخ وشیرین آن ، در صورتی که مدبرانه مدیریت شود بسته به نوع دیدگاه وبرداشت از این اتفاقات ، می تواند این شهر را وارد مرحله ای از پویایی نماید وپایه واساس تحول وحرکت رو به جلو درجهت رشد و بالندگی فکری مردم محروم این خطه گردد.

اگربخواهیم دو مقوله اقتصادی وفکری را بعنوان عصاره نیازهای فعلی شهر درنظر بگیریم عصاره نیاز اقتصادی مردم در طول سی وپنج سال که ازاین شهر ودیار دریغ گردیده ، خواسته ای بنام (معشوره) است وازطرفی مهمترین نیاز فکری جامعه حاضر ما مطالبه طلبی توام با منطق واستدلال صحیح است که با یک دید عمیق به طور اتفاقی باهم به صورت یک نیاز وضرورت انکار ناپذیر به صورت یک موج وسیع بروز یافته است.تحلیل اینکه تفکر تجمع عمومی مردم چگونه ابتدا از یک جمع کوچک تبدیل به یک جمع بزرگتر وسپس به کل سیستم اجتماعی شهری روستایی واداری وانتظامی تعمیم می یابد وچگونه درروزهای پایانی التیماتوم مردم به مسئولین پیرامون سد (معشوره) وت جمع عمومی، از سوی چند نفراز همان سر شاخه های حرکت زیر سوال می رود نشان از تفرقه در اصل نیاز نیست بلکه دوتفکرموازی هم هردو به نوعی با اتحاد مردم رابه پیش بردند.

گروه اول با وجود تذکرات وبیان آسیبها ازسوی مسئولین ونفی این شکل از اعتراض ذره ای نسبت به اصل مطالبه بحق مردم تردید ننمودند وثابت کردند بخاطرشهر ودیار و مردمشان سعی دارند خودرا هزینه نمایند وگروه دوم با اختیارنمودن راه گفتگو و تعامل منطقی بدون صرف هزینه و در لوای احترام به قوانین راه کسب نتیجه را پیمودند و این نشان از این واقعیت دارد که نظام اسلامی ما با تمام آرمانها و ملزومات خود برای تعالی، هم تدبیر سلمان فارسی ها را می خواهد ، هم زبان بی پروا و شمشیر همیشه از غلاف در آمده ابوذر را! و چه شیرین است آن زمان که فرد فرد شهروندان ما از هر طیف و سلیقه ای برای اهداف خیرخواهانه خود در راستای عزتمندی مردم  و انقلاب بعد از بی آلایش نمودن نیات وهدف گذاری درست در سایه وحدت  و اعتماد عمومی نه فقط معشوره بلکه تمام مطالبات و کاستیها را یکی پس از دیگری شناسایی و پیگیری کنیم . که اگر چنین شود شهر ما در سطح مناسبی از استطاعت فکری و اعتقادی خواهد بود که طبعا تمامی برکات الهی در تمام ابعاد بر این شهر و دیار نازل خواهد گردید زیرا : (یدالله مع الجماعه).

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=48438

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 152در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۵۲
  1. با عرض سلام و ادب خدمت شما استاد عزیزم سرکار خانوم مرادپور.
    من از شما کمال تشکر را دارم که چنین مدبرانه مسائل را تحلیل و بررسی میکنید و کاملا موافقم که مهم ترین چیزی که باید بین تمام اقشار یک جامعه وجود داشته باشه وحدت و همدلی است که این خود برنده ترین شمشیر برای احقاق حق می باشد.

    • باسلام خدمت خواهر گلم زهرا جان

      ازحضورت ونظرت بسیارممنونم.

      • سلام خانم مرادپور…. راستش فهمیدن مفهوم حرفات برا من سخت بود .. فک کنم خواستی با کلاس بنویسی برا همین درکش برا امسال من مشکله… تعارفم داخل متنت زیاده، به نظر ساده و بی الایش نیست.. اما ی نفر کنار دستمه که دکتره می گه حرفای خوبی زدی… احسنت… دفعه بعدی جوری بنویس که منم متوجه بشم.

  2. خانم مرادپور نان مهمتر

    • سلام از حضورت ممنونم

    • محمدی جان ازقدیم این تفکرامثال شماکه اتفاقآسابقه چندین ساله هم دارد موجب عقب ماندن لرستان کهنسال شده وقطعآسرکارخانم مرادپور نیز براین امر واقفندکه اول بایدفرهنگ به فکر شکم بودن رااصلاح کرد تابتوان صاحب جنبش های بزرگتر والبته به هم پیوسته تری همچون جنبش حق طلبانه سد معشوره شد

  3. با سلام خدمت همکار ارجمند خانم مرادپور.با دیدگاه شما موافقم،ولی تصور میکنم در عمل اینچنین نیست.

    • سلام بر همکار خوبم جناب آقای ترکاشوند

      ((می توانیم اگر بخواهیم))

      همیشه سرنوشت جامعه را مردم رقم میزنن ،هروقت مساله ای در جامعه ای به چالش کشیده شده واین چالش بخاطر تدبیر نادرست مدیران اون جامعه بوده ،این مردم بودند که با اتحاد وعمل خود به مقصد رساندند.

      امیدواریم روزی برسد که همه دست اندرکاران باهمراهی مردم جامعه ای بدون مشکل رو رهبری کنند وجوانان ما بدون دغدغه به اوج موفقیت برسند.

  4. درود بر بانوی روشنفکر تازه اباد

  5. با سلام خدمت خانم مرادپور.ای کاش شرایط اجتماعی شهرمان اینچنین بود که شما فرمودید.اماشما بعنوان فردی دانشگاهی ما چقدر با ایده الها فاصله داریم؟اسیب شناسی شما بحق وشایسته است ولی عمل مسئولین شهررابنگرید چگونه است….

    • سلام برشما همشهری عزیز

      از اینکه در آبادان هم دغدغه شهرت رو داری ومسائل واخبار شهر رو پیگیری میکنید بسیار ممنونم.

      من وشما بعنوان جزیی از این جامعه باید افکارمان را براساس اعتقاداتمان تنظیم کنیم ،متاسفانه مسائل سیاسی وتعصبات بیجای قومی حاکم بر این شهر ما باعث عقب افتادگی وفاصله زیاد ایده آلها شده ،هرچند با فرهنگ سازی درست وارائه راه حلهای صحیح هیچ کاری نشدنی نیست.باید تلاش کرد ،هر کس به اندازه ظرفیتش ،به اندازه مسولیتش،چون ما در هر پست ومقامی که باشیم وظیفه داریم واگر بار امانت آن مسولیت را احساس کنیم ،وضعیت از این بهتر خواهد شد انشالله

  6. با سلام خدمت خانم مرادپور
    پس از انتخابات تا کنون مطلبی از شما منتشر نشد فکر کردیم از دنیای سیاست بیرون رفتید و بخاطر ناعدالتی های انتخابات شورا دیگر تمایلی ندارید بنگارید به حال خوشحالم که مجدد آمدید.
    سرکار خانم با نظر شما مخالفم تیتر و باید به این شکل انتخاب میکردید ” وحدت مهم” معشوره مهمتر”
    چون نیاز اولیه هر انسان نیاز فیزیولوژیکی ست سپس امنیت! فعلا مردم ما از لحاظ اقتصادی مشکلات زیادی دارند به قول قدیمی ها ” لم وسه سره هوچ دینی نه مو ته” ( شکم گرسنه …)

    • ونیز گفته اند : امنیت از نانِ شب واجب تر است

      • سلام بر آقا حسین ،بخاطر ارائه نظرت ممنونم

        زمان انتخابات همانطور که فرمودی ناعدالتی بسیار بود ومن در برابر آن بی عدالتی هادر حد توانم بخاطر اعتقاداتم ایستادم وتاجاییکه لازم بود همه رو شفاف سازی کردیم ،نهایتا خودشان ماندند وخدای خودشان وبار سنگین حق الناس است که بخشیده نخواهد شد،هرجا که احساس بکنم برای احقاق حق وآرامش مردمم وخدمت به آنها باید باشم ،هستم.

        سکوتم در این مدت نشان از نبودنم نیست بلکه احساس کردم در مقام یک معلم ویک مدرس بهتر می توانم به مردمم خدمت کنم ،مشغول نوشتن وویرایش کتابم بودم که انشالله بزودی منتشر خواهد شد،شاید بدور از سیاست خدمتی معنوی به مردمم کرده باشم.

        واما راجع به معشوره:

        تا وحدت نباشه وهمه دست در دست هم ندهند صدا برای گرفتن حقی بزرگ مثل معشوره که آینده جوانان این شهر وحیات ما که آب شرب انست به آن بستگی دارد به جایی نخواهد رسید بقول بزرگترها (یک دست صدا ندارد)
        هر وقت همه ما بدور از سیاست نادرست وبدور از اعمال سلیقه هاوخواسته های شخصی خود بعنوان کسانی که خود را مسول میدانیم ،توانستیم نیتمان را خالص کنیم و در جهت احقاق حق همدل شویم ،هم در جامعه امنیت برقرار خواهد شد وهم آرامش ورغبت برا جوانانی که رغبت وانگیزه ای برای کارکردن ندارند مهیا می شود .

        ا

        • با سلام مجدد
          سرکار خانم ایتدا امیدوارم در رویه فعلی و انتشار کتابتون موید باشید. در کامنت قبلم خدمت شما از امنیت گفتم ، بخاطر اینکه اصل وحدت و هم دلی در سایه امنیت جامعه اتفاق میافتد و امنیت نیاز دوم هر فرد برای خودشکوفایی است. تا زمانیکه وضعیت اقتصاد و معیشت مردم به حد مطلوب نرسد وحدتی اتفاق نخواهد افتاد. فعلا که صدای انفجار نارنجک و اضطراب آن در ذهن مردم این شهر حک شده و هر شب باید منتظر حادثه این بود و این ناشی از فقر جامعه است. فقری که با آمدن همین معشوره شاید بخش مهمی از آن کاسته میشد. تا عوامل و زیر ساخت های رشد و توسعه برای شخص یا افراد یک جامعه فراهم نشود هیچگاه به خود شکوفایی نخواهد رسید. پس میتوان نگاشت که معشوره مهتر از وحدت!
          پایداردار باشید و موفق

      • گفته اند ولی اگر نان شب نباشد اولا ایمان میرود ثانیا انسان به انسان رحم نمیکند

        • جناب محمدی

          برای بدست آوردن نان شب باید زحمت کشید

          معشوره آینده خیلیها رو تضمین میکنه ونان شب خیلیها رو تامین وسفره خیلیها رو رنگین

          معشوره فقط یک پروزه ساده نیست که ساده از کنارش گذشت.

  7. ۱-اگر مردمی از معشوره دفاع میکنند از وحدت واقعی که هردو از آن سود میبرند دفاع میکنند مگر کشاورزان فقط مخصوص یک باند مخصوصه هستند؟؟؟
    ۲- اینکه عده ای آگاهانه در خیابان به دفاع از آرمان معشوره خواهی شعار و حرکت منطقی دارند را مخدوش وحدت و ناقض منطق میپنداریم؟
    ۳-من خودم در تجمع شرکت نکردم و یک جو برای کاشت نداریم اما به شعار اساسی معشوره خواهی کاملا موافق هستم.

    • سلام برشما ،بخاطر حضور ونظر زیبات ممنونم

      معشوره حق همه مردم است چه کشاورز وچه غیر کشاورز

      حق گاهی با منطق گرفتنی است وگاهی با زبان تند وحرکتی کاملا حساب شده بدور از هتک حرمت گروه یا شخص خاصی زیر:
      همه ما برای گرفتن تمام حقوق از دست رفته مان تلاش خواهیم کرد چون این مردم ثابت کرده اند همیشه در صحنه بوده وخواهند بود ،دشمنان نظام واسلام همیشه از اتحاد این مردم ناامید بوده اند ویادمان باشد ما ادامه دهنده راه آن شهدایی هستیم که جانشان را بخاطر دفاع از مقدسات واعتقاداتشان هدیه کردند.

  8. سلام بر استاد عزیز وروشنفکر

    بانظرت کاملا موافقم .انشالله بر جامعه وحدتی حاکم بشه که مشکلات همه در سایه این اتحاد بدور از سیاستهای نادرست حل بشه.

    منتظر مطالب قشنگ بعدی شماییم

  9. یا هو

    پیامبر اکر(ص) فرمودند: از امت من دو نفر کمر مرا شکسته اند،یکی عالم بی عمل،دیگری جاهل عامل.

    • مرادپور در یکشنبه ۳۱ فروردین , ۱۳۹۳ گفته :

      سلام بر برادر بزرگوارم جناب آقای زال پور

      حدیث زیبای فرستادی.
      انشالله پیرو این حدیث معنوی ،همه ما از حالت شعار دادن به عمل کردن به شعارهایی که برای خدمت به مردم میزنیم تغییر مسیر بدهیم زیرا:

      همه ما در هر مقام وموقعیت حتی بعنوان یک شهر وند ساده مسئول ومدیونیم.

      [پاسخ]

      • یاهو
        خداوند متعال به حضرت عیسی(ع) فرمودند : که ای عیسی شرم بدار از جمله ای که برای مردم خطابه می کنی و خود به آن عمل نمی کنی!!!

        سلام بر خانم مرادپور.ممنونم.
        ان شاالله روزی بشود که حرف ها وقتی از دهان خارج می شوند،سرهنگ تن یعنی عقل شخص را توانایی دهد که آن را از اثبات به ثبوت برساند.وگرنه مردم همه خودشان سخن دان و سخنران هستند.
        تا خودمان اهل عمل نباشیم،چه در اعتقادات و عملیات و همچنان ، آن چه که بر زبان می آوریم،روی سعادت نمی بینیم.در این شهرستان حرف ها زده شد و بارها و بارها هم زده شد،لیکن هیچوقت جامه ی عمل نپوشیدند.اینم هم نوعی فقر است دیگر.همین که حرف ها جامه ی عمل نمی پوشن را می گویم…

  10. سر کار خانم !در مکتبی که ما بدان پایبندیم هدف هیچگاه وسیله را توجیه نمی کند.این بدان معناست که ما برای رسیدن به یک حق قانونی نمیتوانیم به ابزارهای فراقانونی متوسل شویم .از طرفی وحدت اجتماعی در عین کثرت سلایق می تواند مارا در دستیابی به حقوقمان یاری نماید .بله !مطالبه عمومی شرط لازم براورده سازی و اقدام مسئولین است لیکن از راه منطقی یعنی همان راهی که نماینده مردم ,استاندار و امام جمعه محترم در پیش گرفته اند .به هر حال از نوشته اتان ممنونم .

    • با سلام خدمت جناب امرایی عزیز

      از حضورت بسیار ممنونم

      اگر مطلب رو یکبار دیگه بخونید ،

      منظور بنده هم همین فرمایش شماست ،وقتی دوگروه ،یکی گروه تندرو ویک گروه بامنطق وبرنامه در نهایت

      همه با هم همراه مسئولین محترم که فرمودید به این نتیجه رسیدند بدور از سلیقه ونظرات شخصی باهم

      متحد شوند ،آن وقت بود که زیر سایه اتحاد وهماهنگی نتیجه حاصل شد ،پس نتیجه میگیریم با وحدت

      وهمدلی هر کاری شدنی وحق گرفتنیست.

  11. باسلام خدمت سرکار خانم مرادپور
    جانا سخن از زبان ما میگویی حرفهایت حرف دل همه ی کوهدشتیهاست اما نمیدانم چرا تا صحبت از باند و جناح و… میشود همه رنگ عوض کرده و هرکدام میرویم(سی خومو) (برای خودمون)ما باید برای ماندن با هم باشیم چون ((دسکم بگر یه دس دنگ نیری طاقت و تونای روژ تنگ نیری) ما باید منیت ها را فراموش کرده و ما باشیم آخه ((چه کسی میخواهد من وتو ما نشویم خانه اش ویران)) ببخشید من منظورم شما نبودید بلکه همه ی همشهریان فهیم و مهربان منظور است و لاغیر . هماره ی روزگار پایا و مانا باشید.

    • باسلام خدمت برادر عزیزم جناب آقای رضایی

      از حضورت بسیار سپاسگزارم

      انشالله که همین طورباشد.
      همانطور که درمطلب بالا هم اشاره شد ،با بی آلایش نمودن نیتها و بدور ازمنیتها است که هدف نهایی محقق میشود.

    • افرین برعلی دوست حالا دیگه از مدیرعاملی صحبت نکردی جای امیدواری هست

  12. باعرض سلام خدمت خانم مرادپور. این حرکت نشان داد که دلسوزان صفشان از دیگران جداست. دلسوز خودش را فدامی کند و دیگران مردم را. تا الآن مردم فدا شده اند امیدوارم که مسئولین این مهم را درک نمایند.به خدا بهتر ازاین مردم جایی نمی شود سراغ داشت.

    • سلام بر برادر بزرگوارم استاد رضایی

      از حضورت سپاسگزارم

      مردم ما بهترین مردم اند زیرا:

      ثابت کرده اند که بخاطر اعتقاد ات واهداف خود همیشه درصحنه بوده وخواهند بود .امیدواریم این مسائل جرقه ای در ذهن همانها باشد که مردم را دست کم گرفته اند ،متانت وصبر این مردم هم حد واندازه ای دارد.

  13. ای زن، ای الطاف دستِ حضرتِ پروردگار

    ای تو بهتر از همه هستی، به صد ره آشکار

    خنده ات چون روشنایِ صبحِ هستی، پر ضیا

    خنده ات چون دامنِ عرش خدا، مهدِ صفا

    روزت مبارک استاد

    مطلبتون منطقی بود ممنون

    • مرادپور در یکشنبه ۳۱ فروردین , ۱۳۹۳ گفته :

      سلام سمیرا جان

      از حضورت ممنونم ،روز خودت هم مبارک

      شعرت بسیار زیبا بود.

  14. البته نیت خانم مرادپوربیشترمعرفی خودش برای رسیدن به مقامی،منصبی چگونه عرض کنم رسیدن به مدیریتی دراین ویرانه شهر است
    امامطالبش تاحدودی پسندیده بنظرمی رسد
    برای میرملاس هم شایدنوعی تنوع جنسیتی باشدلیکن نظرودفاع برخی دوستان قدری بحث برانگیزو مایه ی تعجب است

    • سلام بر شل وشکت عزیز

      از حضورت بسیار ممنونم

      خداوند از نیات انسانها بیشتر از خودشان آگاه هست وبهترین قاضی است،نسبت به حرفی که میزنیم بایدآگاه باشیم چو شان سخن بسیاربالاست.

      مقام معلم بسیار والاست وبنده بعنوان معلم وخدمتگزار مردم این مقام ومنصب معنوی را با هیچ پستی عوض نمیکنم
      از خدا می خواهم مقام ومالی که باعث بشه من واز خودش دور کنه رو هیچ وقت بهم نده

      ولی یادمان باشد همه ما ،چه زن چه مرد در هر مقام ودر هر برهه ای از زمان نسبت به جامعه واطرافیان خود مسئولیم .هرکس به طریقی باید دین خویش را ادا کند حتماکه نباید پست ومقام داشت عزیز خدا.

    • جناب شل و شکت . چرا به همه ایراد میگیری !؟. مگر شما در ذهن خانم مرادپور جای داری ؟. اگر احتمال شما نادرست باشد مدیون ایشان هستی ! هیچوقت نمیتونی با قاطعیت به کسی آن هم بر اساس موهومات تهمت بزنی . شاید این جمله شما بر اساس بد بینی افراطی باشد . یاد این جمله افتادم که: از شیشه همان تراود که در اوست .

      • داش ممی عزیز
        نوشته ی این حقیر یه شوخی بیش نبود،جدی نگیر،بی تعارف بهت بگم کوهدشت به خانمی مثل سرکارخانم مرادپورنیازمنداست،به گمانم خانم مرادپورگزینه مناسبی است برای گرفتن مطالبات مردم،اگرایشان نیتی هم ازاین نوشتاربرای رسیدن به اون چیزایی که بدانهااشاره کردم داشته باشن بدنیست.
        اتفاقا این بهترین شیوه رسیدن به پست ومقاماتی است که ممکن است کسی داشته باشد نه مهمونی دادن برای گرفتن پست ومقام که ۲سالی است مُد شده است.
        داش ممی سخت نگیر جانم فقط یه شوخی اینترنتی بودوبس.

  15. باسلام خدمت خانم مراد پور وهمه دلسوزان مسایل کلان شهرستان بالا تر از تراز جناحی میباشد امید که همه دلسوزان هرچه زودتر به این جمع بندی برسند وبر آن یکدل و یک صدا هم آهنگ شوند.

    • سلام بر برادر بزرگوارم جناب آقای امیر پیری

      بخاطر حضورت سپاسگزارم

      رسیدن به این اتحاد فراتر از جناحی سخت نیست ،فقط همتی والا میخواهد برای فارغ شدن از منیت وشجاعتی که بتوانیم پا روی افکار نادرست جناحی که بعضیها رو از اصل دور کرده وبر افکار پاک واعتقاداتشان غالب گشته است ،بگذاریم وخواسته های جمع را برخواسته های فردی ترجیح دهیم.

      انشالله محقق گردد

  16. باسلام ودورود برشماوهمه ی کسانی که دغدغه ها ،دردها وآرمان های زیبای انسانی واجتماعی دارند .بی تردید همانگونه که اشاره نموده اید ؛همدلی،همراهی وهمگامی از بنیادی ترین وگرانسنگ ترین ارزش های اجتماعی است که کمتر نیاز مادی میتواند با آن برابری وهماوردی نماید؛اما از سویی بی سفره نان ،بی نان زندگی،وبی آب آبرو وارزویی نخواهد بود.در آموزها ی بلند وپر مغز دینی از جمله از سرور وکاروان سالار عالم وآدم حضرت محمد(ص) آمده است :اگر نان نبود ما نماز وروزه نمی گزاردیم.از سویی نیاز های آدمی آن قدر درهم تنیده وبه هم پیوسته اند که نمی توان به آسانی آن ها را از یکدیگر جدا وارزیابی نمود.؛بنابر این دنیای آباد بر پایه برآوردن نیازهای ضروری واولیه استوار والبته دنیای آباد میتواند نماد وگویای سیر وسلوک به سوی آخرت پر بار ونیک فرجام باشد .آب ،امروز دیگر کالا ومقوله کم بها (دربیان مردمان زاگرس نشین ونرخ آو)نیست .اهمیت آن در این مختصر نمی گنجد. آنچه شما ودیگر اندیشه ورزان گران مایه باید بدانید که می دانید بیش وپیش از وحدت وحتی آب اعتماد عمومی وآبرویی است که در گفتار،رفتاروعملکرد نهاد های حاکمیتی جاریست.هر گفتار یا رویکردی که اعتماد وانسجام عمومی را به هراندازه ولو اندک خدشه دار سازد از دیدگاه امنیت ملی و نگرش دین مدارانه گناهی نابخشودنی وعملی نابخردانه وناستودنیست؛از این رو نباید تاکید برمقوله ی مهم وحدت ما را به بی عملی،مسئولیت گریزی ،حاشیه نشینی ودم فروبستن از پیگیری عالمانه،دلسوزانه وحق مدارانه مطالبات توسعه ای باز دارد.از سویی اگر مهار ومدیریت بهینه ی منابع آب ضرورتی بسیار بسیار مهم تر از گذشته یافته است ؛عدالت علوی،توزان منطقه ای و وضعیت تاسف بار توسعه نیافتگی استان لرستان بویژه سرزمین مرد پرور ،فرهنگ مدار وپاره ی تن ایران عزیز یعنی کوهدشت لرستان نیازمند دقت وتوجه هر چه بیشتر همه ی آحاد مردم ،مسئولان وکنش گران اجتماعی است.پس بایستی آستین همت بالا زد وهمه ی ظرفیت های قانونی وکار ساز را به کاربست تا وجدان عمومی راضی نیز متناسب با طرح آمایش سرزمین کمترین انتظارات ونیاز های اجتماعی واقتصادی مردم مانند سد معشوره (سد گاو شمار،یا سد زاگرس ) نیز جاده ی سراسری کوهدشت به خرم آباد وکرمانشاه همچنین خط آهن سراسری خوزستان لرستان وطرح جامع گردشگری بر پایه ی ظرفیت های خداداد این منطقه جامه عمل پوشانده شودکه این مولفه ها میتواند مایه ی امید اجتماعی ووحدت وامنیت پایدار منطقه و نشاط ورونق روز افزون گردد.

    • باسلام بر ن.آزادبخت عزیز

      بخاطر حضورت سپاسگزارم

      مطلبی پر بار وزیبا نوشتی ،استفاده کردم

      داشتن وحدت دلیل بر بی عملی وحاشیه نشینی نیست ،در سایه جمع است که خداوند به مسائل نظر بیشتری می اندازد ،وحدت واتحاد درجامعه امنیت وآرامش در پی دارد ووجود آرامش در جامعه تضمین کننده آرامش وامنیت خانواده است ودر پی ان افکاری باز ورغبتی برای به دست آوردن نان وسفره ای رنگین

      در خانواده هم اگر هرکس راه خودش را برود وهمدلی نباشد ،قطعا لقمه نانی با آسایش خورده نمیشود این در حالی است که خانواده جزئی کوچک از جامعه است
      با همفکری وهمدلی مشکلات خانواده وجامعه بهتر وسریعتر حل میشود چه در قضیه معشوره وچه در مواردی که شما اشاره کردید…
      بهرحال امیدواریم تمام دلسوزان این دیار دست دردست هم مایه آرامش وآسایش مردم فهیم وخوب را فراهم آورند .

  17. خدا وند در هفت جای قرآن فرموده در زمین بگردید و عاقبت دیگر مردمان را بنگرید چه آنهای که اهل وحدت بوده اند و چه آنهای که متفرق و همچنین در دو جای قرآن نیز آمده است که خدا هم سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خود تغییر کنند و در جای دیگر می فرماید آیا وقت آن نرسیده که باز گردید جوانان کوهدشت ,فرهیختگان سرزمین نیایش وقت آن رسیده که حق خودتان را بگیرید سد معشوره نقطه عطفی است برای همدلی و همکاری نه صندوقهای رای که هزاران نظر وخواسته در پی دارد

    • سلام بر آشنابه مسائل

      بخاطر حضورت ممنونم

      بخاطر آوردن مضمون آیه ها ی زیبا برا پربار کردن مطلب ممنونم

  18. با سلام
    با وجودی که متاسفانه به دلیل بعد مسافت نتونستم در حرکت چند روز پیش حضور داشته باشم اما با توجه به شنیده ها چند ایراد اساسی به این حرکت وارده :
    ۱- نبود لیدر و فرد از پیش تعیین شده به عنوان صدای مردم
    ۲- مبهم بودن شعار ها و دستخوش شدن صداها به علایق سیاسی
    ۳- نبود بیانیه ی معتبر
    ۴- عدم رسانه ای شدن این موضوع در سطح کشور که میتونست تاثیر به سزایی داشته باشه
    من دست تک تک اون عزیزانی رو که به امید پیشرفت و توسعه شهرمون در این حرکت حضور داشتن رو می بوسم و ضمن ابراز خوشحالی و قدر دانی از این همدلی ؛ امیدوارم صدای شما به گوش مسئولین رسیده باشه

    • سلام بر آقای طرهانی عزیز

      بخاطر حضورت ممنونم

      امیدواریم که مسئولین به قولی که دادن جامه عمل بپوشانند
      با توجه به تلاش کلیه دلسوزان انشالله محقق خواهد شد.هیچ کاری نشدنی نیست اگر همت باشد

  19. ایول دمت گرم موشن خوت نیسایه ولی هر نفمیم چه بی دست درنکه.

  20. با شما موافق هستیم اما فقط وحدت برای رسیدن به اهداف کافی نیست، از همه مهمتر تلاش برای رسیدن به خواسته هاست.

    • سلام برسه قلوها

      از دیدن کلمه سه قلوها به اندازه دیدن سه قلوهای خودم که بزرگترین وبهترین نعمتی هستند خدا بمن داده خوشحال شدم.

  21. با نظر شما کاملا موافق هستم اما تا زمانیکه طایفه گرایی در این شهر حاکم است توسعه یافتگی برای ساکنین این دیار کهن رویایی بیش نیست…

    • خواهر جان از حضورت سپاس گزارم

      رو

      • سلام خانم مرادپور خوب بیکاری نشستی همه ی پیام هت رو جواب میدی.

        • ‎سلام برزیبای شهر ‏
          بخاطرحضورت سپاسگزارم

          وقت وبرای کسانی که دلسوز شهرند مثل شما وپیگیر اخبارند ومسائل رو ازدیدخودشون تحلیل میکنند باید گذاشت
          این بهش نمیگن بیکاری،انتظار داشتم بگید خانم مرادپور براکسانی که زحمت افتادن ومطلب وخوندن ونظردادن احترام قائل است که وقت میذاره وازنظرات زیباشون استفاده میکند .

  22. بنده به نوبه خودم از کلام زیبای خانم مرادپور تشکر میکنم واقعا حق شما در انتخابات شورای شهر پیمال شد حداقل شما به ۷نفر اول بودید چه حیف حق شما ضایع شدو کلام زیبای شما حمایت از سد مشعور ………..سد مشعور واقعا حق مسلم ماست چرا باید استان خوزستان بات نماینده های که در مجلس دارد اینجور ما را تحریک نمایند همیشه موفقند پس نماینده ما چیه همش به فکر خودشه میره صحبت از اتحادیه اروپا میکنی بابا تو به داد مردم کوهدشت بدبخت برس با اتحادیه اروپا چکار داری در آخر کلام از سرکار خانم مراد پور تشکر و قدردانی می نماییم.

    • ‎سلام برجناب امرایی گرامی

      ازحضور ولطف شما بسیارممنونم

      حق گرفتنیست ،انشالله مردم ومسئولین ماهم باتلاش وپشت کاری که دارن قطعا به نتیجه ای مطلوب خواهند رسید وروزی خواهد آمد که فقر وبیکاری از چهره این شهر زدوده شود وچهره هاخندان خواهد شد.

    • سلام امرایی وقت بخیر
      پیمال=پایمال —–به هفت نفر اول=جزء هفت نفر اول——–سد معشور=سد معشوره——-با این نماینده هایی——– مگه ما چی هستیم که ما رو تحریک میکنن منظورت چی بوده امرایی ==== ——میکنی=میکنه—-

  23. خانم مرادپور سلام بسیار زیبا و پر معنا بیان فرموده اید ولی در کوهدشت متاسفانه حق کشی و تخریب دیگران بیشتر حاکم است و جایی برای رشد و ترقی بر اساس شایسته سالاری بدون باند بازی وجود ندارد

  24. امیدوارم مردم این دیار با توجه به گفته های عمیق وهوشمندانه شمابه خودشون بیان وهمیشه از حق خودشون نه تنها در مورد سد معشوره بلکه همه حق های پایمال شدشون با هم هماهنگ بشن وحق خودشونو بگیرن باتشکر

  25. باسلام وخسته نباشی خدمت استاد مرادپور … امیدواریم این شهرستان همانند سایر هموطن هایمان در کشور بدور از مسائل جناحی و حاشیه ای از حق مسلم خود و شهرمون جمعی دفاع کنیم .نه یکی برود دیگری به پاش بزنه و گزارشش بده که واقعا در این مسئله تجمع خیلی چیزها آشکار شد. به امید آبادانی هرچه زودتر شهرمان

    • سلام بر دوست دوران راهنماییم

      بسیار خوشحالم کردی برام کامنت گذاشتی،هرجا هستی همیشه سلامت وسربلند باشی

  26. اگر تمام سنگ ها و صخره ها را بگیرند از کوه ………..
    از کوه چه می ماند؟
    هیچ
    جزء شبه اسکلت یک اندوه !!!!
    .
    ما کوه بودیم که ……….. ، بیخیال نرود میخ پولادی در سنگ
    .
    .
    درود بر خانم مرادپور

  27. با عرض سلام خدمت سرکار خانم فریبا مرادپور بزرگوار. در مجموع مطالب خوبی نوشتید میخواستم ازتون بابت اینکه دغدغه ی این شهر رو دارید تشکر کنم. اما ………………………………..!!!!!!!!!!!!!

  28. سلام بر دوست دوران راهنماییم

    بسیار خوشحالم کردی برام کامنت گذاشتی،هرجا هستی همیشه سلامت وسربلند باشی

  29. باسلام خدمت خانم مرادپور
    وحدت باید دوطرفه باشد هم مسئولین وهم مردم .نباید حق یک طرف ضایع شود ودر برابر ناحق سکوت جایز نیست ،دفاع از حق وحدت را از بین نمیبرد برای چندمین با ردر حق مردم کوهدشت ظلم شد آیا در برابر ظلم حداقل نباید اعتراض کرد ،آیا مردم شهرهای همجوار حق دارند ما نداریم اگر سکوت کنیم فکر میکنند یا درک نداریم یا اینکه به حالمان فرقی ندارد
    معشوره حق مسلم ماست ؛معشوره کشاورزی این شهر را دگرگون میکند نباید از این حق گذشت
    مسئولین کوهدشت صدای مردم را باید به گوش دولت برسانند همچنان که امام جمعه محترم خود وارد قضیه شد وزحمات زیادی کشید وچندین با با استاندارو…در این باره دفاع کردند

    • سلام برشما بزرگوار

      قطعا حق باشماست با نظرتان موافقم

      مردم ما همیشه پشت سر ولایت ومراجع بوده اند و هستند ،به ندایشان لبیک گفته ودر صحنه خواهند بود، همه ما بخاطر اعتقاداتمان میجنگیم وداشتن معشوره حق ما وجزیی از اعتقادات ماست،مردم با امام جمعه محترم وسایر دلسوزان همراهند وتا نتیجه قطعی انشالله هستند ،این مردم همان قهرمانان دوران جنگ تحمیلی اند،ومسئولین هم این وخوب درک کرده اند که با این مردم فهیم نمیشود ناصادق بود .

      • سرکارخانوم مرادپور لطفا بحث رو سیاسیش نکن
        مراجع از مردم خواستن ازگرفتن رایانه اگه درست تلفظ کنم “یارانه” منصرف بشن لیکن نشدن پس میشودنظرشمارونقضش کرد که ملت پشت مراجع وعلما هستن
        لطفا توجیه نکن

        • جناب جانم فدای رهبر و شل و شکت سلام.
          در سراسر دنیا بی عدالتی و حق کشی هست و خواهد بود تا زمان حکومت عدل مهدی موعود…
          اینکه مردم به حقوق خود آگاه باشند و برای آن تلاش کنند نشان از بلوغ فکری مردم است…
          تجمع بدون سلاح و مسالمت آمیز در قانون اساسی برای مردم پیش بینی شده و حق قانونی مردم است.
          تجمع باید توسط مردم و در جهت رسیدن به حق آنها باشد…فحاشی و بی احترامی به مسولین ونماینده
          مردم امری ناپسند و خلاف خواست اکثریت مردم است.همه ما اطمینان داریم که تجمع چند روزپیش مردم
          کوهدشت از مسیر اصلی خود خارج و در مسیر عقده گشایی مخالفین نماینده قرار گرفت.یک طیف حامی نماینده نبودند و طیف دیگر از حامیان نماینده بودندد ولی به اهداف خود نرسیدند.کاش این خواص سیاسی به جای پی گیری خواسته های شخصی خود از نماینده طرح هایی چون معشوره را طلب میکردند.مردم حق
          دارن کاسه و کوزه ها را بر سر نماینده بشکنن.فحاشی و بی احترامی به مدیران و هرگونه ناامنی مشروعیت
          هرگونه تجمع را از بین میبرد.اما در جواب دوست عزیزم که احتمالا کتاب برخی از روشنفکر نماها را مطالعه کرده اند باید بگویم مردم ایران چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب پشت سر علما بوده اند و هستن و خواهند بود.اینکه مردم ایران از علما فاصله بگیرند خواب آشفته ی دشمنان شیطان صفت این نظام است.کدامیک از علما فتوا داده اند که مردم یارانه نگیرند؟یارانه حق مردم است.دولت قبل از انتخابات به مردم وعده های
          واهی و دور از واقعیت داده که الان نمیتواند جوابگوی مردم و وعده هایش باشد مجبور است مردم را به زور
          از گرفتن یارانه منصرف کند.در دولت قبل در اوج فشار یارانه مردم در زمان لازم پرداخت میشد و هیچگاه
          مردم را با شایعات الکی که خزانه خالیه ناامید نمیکردند.اما اکنون که نود درصد فعالیت های هسته ای تعطیل،تحریم نفت به قول خودشان برداشته شده و هزاران میلیارد دلار دارایی ایران آزاد شده اما باز میگویند
          خزانه دولت خالیه و مردم را تهدید میکنند که باید یارانه نگیرید و گرنه جریمه میشوید.کجا رفت آن مهار صد روزه تورم؟کجا رفت آن ثبات اقتصادی؟کجا رفت آن کرامت انسانی؟؟؟نکن مرگ چند نفر در صف ننگین سبد کالا همان کرامت انسانی است؟اگر پول نیست چرا برای یک جشن یک ساعته توسط خانم رییس جمهور
          پنج میلیارد هزینه میشه در حالیکه مردم را به زور مجبور میکنن یارانه نگیرند؟یارانه حق مردم و دولت باید
          حق مردم را بدهد…حرف زیاد ولی اینجا باید سکوت کرد…

  30. خانم مرادپور سلام
    بر کسی پوشیده نیست که معشوره یک خواسته ی بحق است برای مردم کوهدشت.
    اما چند سوأل هست که یک نخبه از دل این خاک همچون شما میتواند با زبانی منطقی
    جوابگوی آنها باشد شاید برای مردم معما حل شود…آیا کوتاهی شخص نماینده عامل این اتفاق تلخ بوده؟
    آیا اگر نماینده کوتاهی داشته عکس العمل مردم فحاشی است؟آیا تهدید وزیر نیرو به ایجاد نا امنی توسط نماینده راهکار مناسبی برای این کار میباشد؟آیا اصلا تجمع تأثیر مثبتی در روند این قضیه دارد؟و سوالاتی دیگر…شکی نیست که در تجمع مبارک و امیدوار کننده مردم کوهدشت عده ای که عمری است مردم را بدهکار خود میدانند و حتی خودشان نمیفهمند از دنیا چه میخواهند هدفی جدای از اکثریت مردم داشتند.
    عده ای که هنوز نمیخواهند بپذیرند که جناب ملکشاهی نماینده کوهدشت است و دوره اش رو به اتمام.
    عده ای که برای دردهایشان توقف معشوره نوش داروست،عده ای که تحمل لبخند مردم برایشان از تحمل
    درد خودشان سخت تر ست،مردم زیرک و فهیم کوهدشت نباید آب را گل آلود کنند مبادا احدی خیال
    گرفتن ماهی در سر بپروراند.بجای نماینده مردم باید نوک پیکان انتقاداتشان به سمت جناب روحانی باشد که بلند در سرزمین خوزستان فریاد زد هرگونه سدسازی بر روی آبهای جاری به سمت خوزستان ممنوع
    میباشد و این یعنی دیدگاه جناب روحاتی اینگونه است که چند استان از جمله لرستان فدای خوزستان،
    یعنی سرزمین فاتحان مرصاد حق آبادانی ندارد.آیا اگر منصفانه بخواهیم این قضیه را تحلیل کنیم گناه
    جناب روحانی از همه سنگین تر نیست؟؟؟مگر نماینده چکار میبایست بکند که نکرده؟مگر در صحن مجلس شجاعانه به وزیر هشدار نداد؟اکنون هم که امضای لازم برای استیضاح جمع آوری شده و به امید خدا
    این کار عملی خواهد شد.مردم نباید فریب دروغ فکنی های عده ای محدود را بخورند که احتمالا یا با
    آمدن طیف جناب ملکشاهی یا اضافه کارشان قطع شده؟یا مدیریت نگرفتن و شایداطرافیان کاندیدایی
    خاص هستند که یا در گذشته شکست خورده اند یا برای دور بعد نیت دارند.در هر صورت نمایان است
    طیف خاصی در تلاش اند که به مردم جهت بدهند و باعث بدبینی مردم به نماینده محترم شوند.
    مردم اگر دلسوز این دیار هستند باید بدانند قوی ترین سلاح اتحاد است.

    • باسلام بر برادرم جناب آقای محسن عبدی گرامی

      از حضورت بسیار ممنونم.اول اینکه من ویاد خاطرات خوبی که در زمان چند سال تدریسم در کوهنانی داشتم انداختید،زیرا مردمی خون گرم ومهمان نوازند وقتی موفقیت دانش آموزانم ودر آن دیار می بینم بسیار خرسند می شوم .
      اینکه دنبال این باشیم که در اصل کی مقصر است وکی دلسوز گوشه ای از کار است ،الان باید فراجناحی در مورد این قضیه فکر کرد ،بدور از جناح بازی وتوهین به شخصی خاص

      مردم باید با مسئولین دلسوز همگام وهمراه شوند زیرا:

      معشوره حق همه است وهر کس به اندازه ظرفیت وتوانش وبه اندازه مسئولیتش باید بداند که برای احقاق این حق مدیون است وکوتاهی کردن در مورد ان برابر است با آینده شهر وناامید کردن جوانانی که چشم امید به این پروزه عظیم دارند.

      بخاطر خدا چه آنکه پست ومقام دارد چه آنکه ندارد وچه آنکه در پشت خط گرفتن پست ومقام است ،منافع شخصی اش را برمنافع مردم ترجیح ندهد ونمک بر زخم این مرد زجر کشیده از دست سیاستهای ناصواب نپاشد.و

    • با سلام خدمت جناب عبدی و خانم مرادپور دوستداشتنی
      فکر کنم سن شما نرسه به زمان خانم مرادپور.بعدش شما مدرسه راهنمایی پسرانه بودید چرا از خانم
      مرادپور جایزه گرفتید؟ احتمالا آقای مرادپور بوده؟؟

      • سلام اون زمان مدیر مدرسه فاطمیه بودم .هردو گروه سرود شیفت شریعتی وفاطمیه رو تشویق کردم .شنیدن نام کوهنانی هم خوشحالم میکنه چه رسد به مردمش

  31. با سلام خدمت خواهر عزیزم واقعا خسته نباشی

  32. خانم جان نیازی نیست به همه کامنتها جواب دهی

  33. سلام
    خواهرم میشه یک مثال بیاوید مردم محترم کوهدشت کجا وکی روی یک مسئله خاص اتفاق نظر داشته اند

    • سلام بر شاهیوند ارجمند

      بخاطر حضورت ممنونم

      مردم ما هروقت لازم بوده برای دفاع از سرزمینشان دوش به دوش هم،متحد وهمصدا جنگیده اند وبه اتفاق هم دفاع کرده اند .

      روی سخن بنده هم همین است که اگر در تمام مسائل متحد باشیم می توانیم وگر نه اگر هر کس راه خودش رو بره وبراساس سلیقه وفکر خاص خودش ،که جایی برای فریاد زدن وگرفتن حق نمیماند

  34. ضمن تقدیر ویژه از بانو مرادپور این شیر زن خوش فکر خطه پاک و باستانی کوهدشت و اما آقای محسن خان عبدی عزیز برای گرفتن امتیاز از جناب نماینده که نباید این چنین بی انصافی کرد،گرچه در پاره ای از موارد حقیقت رو اشاره کردی! راستی چرا در هنگام سفر دکتر روحانی ریاست جمهوری محترم به خوزستان نماینده عزیز ما موضعگیری نداشتند چرا؟

  35. خانم مرادپور شما نسبت به مردم کوهنانی لطف دارین،اینجا همه از شما به نیکی یاد میکنند.
    زمان حضور شما در کوهنانی بنده دانش آموز مدرسه راهنمایی دکتر شریعتی بودم که البته
    به ما که گروه سرود بودیم یک قرآن جیبی با ارزش هدیه دادین و هنوز به یادگار نگه داشتیم .
    همیشه شما در کارهای فرهنگی پیش قدم بودین وهستین،خدا انشاا… بهتون عمر با عزت بده
    و به این مردم خدمت کنید.کاش یک وبلاگ شخصی داشتین تا جوانان بیشتر از نوشته هاتون
    استفاده کنن.سعادت برای شما وآبادانی را یرای این دیار آرزو میکنیم.

    • آقا محسن دقیق یادمه ،انشالله در پناه آن قرآن همیشه سربلند وسعادتمند باشید.

      قبلا وبلاگی نیمه فعال داشتم اما به دلیل مشغله کاری وفکری ونوشتن کتابم فعال نیست .انشالله سر فرصت حتما در برنامه ام خواهد بود

    • جناب مریم مرادی سلام.شما هم بهتر به کار دیگران ایراد نگیرید و نظرتون فقط برای خودتون مهمه.
      بنده هر جایی که احساس کنم لازم نظر خودم را بیان میکنم.بنده نیازی به جلب توجه ندارم.
      امیدوارم خودتون قانع کرده باشین که هدفتون ازین کامنت چه بوده.یک خط نوشتی و دو غلط املایی
      داری اگه بخوای یک صفحه بنویسی چندتا غلط املایی داری؟؟؟؟؟؟؟

    • با سلام و احترام خدمت برادر عبدی و دیگر دوستان.بنده کامل بحث و پی گیری کردم.خانم مریم مرادی
      قصد داشتن با آقای عبدی شوخی کنند که سوتفاهم پیش اومد…خانم مرادی هم چون آقای عبدی رو نمیشناسن زود قضاوت کردن وگرنه آقای عبدی نیاز به جلب توجه ندارند.آقای عبدی در زمان انتخابات ۸۸
      در قم با حضور بزرگان سیاست قم و چند هزار دانشجو در دانشگاه شیخ مفید قم سخنرانی کردند که
      خود گواه شخصیت ایشون میباشد.با یک صلوات این قضیه رو تمام کنید.

      • از اینکه آقامحسن امروز که اهل نظر است همان آقا محسن فعال وکوشا وان دانش آموز مودب وزرنگه که روزی بخاطر ادب وفعالیتش قرآن هدیه گرفت، بسیار خرسندم.کسانی که حرف برای گفتن دارند همیشه جسارت ابراز نظر دارند ،محسن جان از اینکه شاگردانم هر کدام الان یک استادند واهل نظرند بر خود میبالم واحساس غرور میکنم.موفق باشی

  36. باسلام بر همکار گرامی خانم مرادپور .
    شما خوب واقفید تا زمانی که حرف مردم و مسئولین شهر یکی نباشد راه به جایی نخواهیم برد پس دعا کنید تا مسئولین شهر مردم را درک کنند ودست از جناح بازی و قبیله گرایی بردارند .

    • سلام برهمکار محترم جناب گرایی ارجمند

      بانظر شما موافقم .انشالله که هرچی صلاح مردم و رضایت خدا در آن باشد مسئولین ما انجام دهند.

  37. سد معشوره سه سال از ریف بودجه ملی استفاده کرده و بعلت کمبود اعتبار تعطیل شده و هیچ نامه یا نوشته ای که دال بر تعطیلی و غیر کارشناسی بودن ان از طریق دولت و وزارت نیرو صادر نشده ودر صورتی که نامه ای وجوددارد بنده مشاهده نکرده

  38. بوی جوی مولیان آید همی
    تیر عطش بر استخوان آید همی
    فصل کوچ کارگران آید همی
    سوی شهر تهران آید همی
    .
    .
    .
    ۴سانتی متر آب زاینده رود کم شده بود میلیاردها تومان بودجه به آن اختصاص دادنداما ما چی:موی بلند ،روی سیاه …

    • سلام بر برادرارجمندم جناب بیژن گراوند

      بخاطر حضورت سپاسگزارم

      انشالله با همت مردم وتلاش مسئولین دلسوز ،ما هم حقمان را خواهیم گرفت.

  39. ضمن تشکر از سرکار خانم مرادپور بخاطر مطالب خوبی که فرموده بودند در تایید فرمایشات ایشان بایستی گفت از مجموع تحرکات اجتماعی که پیرامون موضوع “سد معشوره “بوجود آمد می توان چنین نتیجه گرفت که این تحرکات بر اساس “رهیافت های سیاسی” نشان از یک نوع پختگی ویلوغ فکری شهروندان کوهدشتی ،علی الخصوص نخبگان سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی دارد .اجماع بر سر مطالبات جمعی واصرار بر حقوق عمومی از شاخص ها وپارامترهای توسعه ی سیاسی است .لذا چنین حرکات مدنی مسالمت آمیز ی را بایستی نوید بخش حرکت بسوی تحقق جامعه ی مدنی دانست . جامعه مدنی که از آن بعنوان حوزه ا ی عمومی حد واسط بین شهر وندان و وحاکمیت رسمی یاد کرده اند ، از یک طرف خواسته ها ، انتطارات ومطالبات شهروندان را بصورت منطقی ومنسجم به حاکمیت منعکس می نماید و از طرف دیگر موانع , معذورات و انتظارات حاکمیت را به شهروندان منتقل خواهد کرد .بنابراین اگرچه در یک نگاه ابتدایی و ساده انگارانه وجود جامعه مدنی ممکن است به تضعیف ساختار رسمی قدرت انجامد اما در یک فراگرد منطقی یه تقویت و پویایی آن خواهد انجامید

    • سلام بر برادر بزرگوارم جناب آقای فیروز یاراحمدی

      بخاطر حضورت ممنونم

      بسیار زیبا نتیجه مطالبات مردم رو تحلیل فرمودی،از نوشته پرمحتوا وشیواتون استفاده کردم.قطعا همینطور است که فرمودید.

      [پاسخ]

      بیان دیدگاه !

  40. با سلام خدمت استاد ارجمند خانم مرادپور- از پنجره ی روزگار که به درخت عمر می نگرم خوش تر از یاد معلمان دلسوز ثمری در آن نیست. یادتان خوش، جانتان سبز و نفس هایتان گرم باد. ممنون از مطالب ارزنده شما

    • با سلام بر استاد بزرگوارم جناب آقای رستمی عزیز

      از لطفت بسیار ممنونم .زیباترین دوران خدمتم در تدریس،سالهایی بود که درخدمت مردم خوب ومهمان نواز کوهنانی بوده ام.

      همیشه سلامت وسربلند باشید.

  41. با تشکر از شما خانم مرادپور بخاطر مطلب جامع و شیوایتان
    اکنون مردم شهرستان کوهدشت به ان بلوغ فکری و روشنگری رسیده اند که بتوانند با هدف مشترک ولو از دو راه متفاوت سد معشوره که خواسته ی بحق و انکارناپذیر مردم شهرستان کوهدشت است را با تدبیر احیاء کنند
    معشوره مهم اتحاد مهمتر

  42. زیبا بود و متین .دست در دست هم دهیم به مهر /میهن خویش را کنیم آباد.

  43. سلام ودورود بر شما معلم دلسوز شهرمان :
    دورود خدا بر کسانیکه برای رضای خدا وخدمت به مخلوقات تلاش می کنند
    بله آب مایه حیات است وامنیت مایه سلامت و حیات ، درکنار امنیت زندگی شیرین است
    بانظرشما موافقم اول امنیت ووحدت وهمدلی سپس معشوره و….. متاسفانه شهرما توسط چند گروه مورد تهاجم قرار گرفته است
    ۱- سارقانی که با نام کوهدشت وکوهدشتی اموال وناموس مردم در شهرستانها و استانهای همجوار وحتی دور دست را به غارت می برند
    ۲- معتادین وفروشندگان مواد مخدر که نابود کننده جامعه اند
    ۳- کسانیکه با باند وباندبازی می آیند درسطح کلان مطرح میشوند وبه جای خدمت به کوهدشت ولرستان خادم دیگران میشوند _مثل معروف لکی(نون هور منو گالاون جافر)
    ۴- جناحبازانی که سالها درکنار گود نشسته اند واکنون مانند ورشکستگان برای جبران مافات دوباره به دست وپا افتاده اند و بلوا برپا می کنند
    ۵-انتخاب بعضی از مدیران بی کفایت و بی تجربه وبی تخصص که فقط میزها را اشغال کرده اند
    ۶-اجرائی نشدن طرح ها وپروژه های دولتهای قبلی و کنونی ؟!!!!
    ۷- به سرانجام نرسیدن وعده های داده شده ازسال ۱۳۵۸تاکنون مانند (سد سیمره – سدکشکان -پمپاژ آب با موتور جت -نابودی کمربند سبز شهر- بیکاری و دردبی درمکان اعتیاد – اوضاع نابسامان نظافت وشهرسازی وآسفالت خیابانها وکوچه ها .بیمارستان درحال تخریب – عملی نشدن جهاربانده خرم آباد به کوهدشت ودرست نشدن پلی به متراژحداکثر ۱۰۰متر درطول ۳۵سال (پل کشکان ) وکشته شدن صدها راننده ومسافرجوان …..
    ۸-عدم نظارت بر ارزاق عمومی ونانوایان و گرانی بی حد واندازه و پاسخگو نبودن مسئولین
    ۹- عدم مدیریت بر کارادارات وبرخوردنادرسب با ارباب رجوع دربعضی ادارات ….
    امیدوارم شمارا به عنوان اولین زن فرماندار کوهدشت انتخاب کنند

    • سلام بر غریب آشنا

      ازحضورت بسیار سپاسگزارم .از حسن نظر شما بسیار ممنونم

      امیدواریم مردم ما به آن نقطه اوج فکری که استقلال فکری بدور از خطها ی سیاسی غلط حاکم است برسند وکسانی رو انتخاب کنند که حداقل وجودشان مایه آرامش برای مردم باشد.

      از ماست که بر ماست.

  44. مرادپور عزیز ….رای که بهت دادم نوش جانت

  45. باسلام خدمت خانم مرادپور ومردم شریف کوهدشت
    مطالبه حق وحقوق یکی ازمهمترین وظایف هرشهروند می باشد از آن جائیکه مسئولین شهر شماو استان ما سرگرم مسائل روزمره وسیاسی کاریهای نجور می باشند انتظاری غیر ازاین نیست پس باید خود کمر همت ببندیم

    • سلام بر کوشکی بزرگوار از بروجرد

      بخاطر حضورت بسیار ممنونم .امیدوارم همه ما در هر پست و مقامی که هستیم به این مساله پی ببریم که گامی در راه رضای خدا وخدمت به خلق خدا برداریم که اگر چنین باشد دیگر جایی برای ناامید شدن جوانان نمی ماند.

  46. معلم عزیزم ، استاد مهربان و دوست داشتنی ،

    تو را به چه مانند کنم . دل دریاییت لبریز از آرامش است همچون کوه استوار از حوادث روزگار ایستاده ای و همچون ابر، باران پر شکوه معرفت بر چمن های دشت دانش آموختگی فرو می ریزی . خورشید نگاهت گرمابخش وجود ما وحرارت کلبه ی سرد یأس و ناامیدی و ارمغان شور و شعف است . غنچه ی تبسمی که از گلستان لبهای تو می روید، طراوت لحظه های ابهام و زیبا یی بخش خانه ی وجود ماست . کلام روح بخش و دلنشین تو موسیقی دلنوازی است که بر گوش جان می نشیند و اهنگ زندگی را به شور در می آورد. روانی به لطافت گلبرگهای ارغوان داری که از احساس و شور و شعف لبریز است . دستهای روشنت سپیدی خود را از گل بوسه های گچ گرفته و شمع وجودت از نیروی ایمان و انسانیت شعله ور است . سرخی شفق ، تابش آفتاب ، نغمه ی بلبلان ، صفای بستان ، آبی دریاها ، همه و همه را می توان در تو خلاصه نمود . معنای کلام امید بخش تو همچون نسیم صبحگاهان نشاط بخش روح خسته ماست . علم آموزی و صبر ایمان را از پیامبران به ارث برده ای و به حقیقت وارث زیبایی ها بر گستره ی گیتی هستی . قدوم سبز تو سبزینه ی کوچه باغ های زندگی و صفا بخش خاطر پر دغدغه ی ماست . طپش قلب تو آهنگ خوش هستی و جوشش نشاط در غزل شیوای زندگی است . تو روشنایی بخش تاریکی جان هستی و ظلمت اندیشه را نور می بخشی . ‹‹ و ما یستوی الاعمی والبصیر . و لا الظلمات ولا النور ›› وهرگز کافر تاریک جان کور اندیش با مومن اندیشمند خوش بینش یکسان نیست وهیچ ظلمت با نور یکسان نخواهد بود . چگونه
    سپاس گویم مهربانی ولطف تو را که سرشار از عشق ویقین است . چگونه سپاس گویم تأثیر علم آموزی تو را که چراغ روشن هدایت را بر کلبه ی محقر وجودم فروزان ساخته است . آری در مقابل این همه عظمت و شکوه تو مرا نه توان سپاس است ونه کلام وصف . تنها پروانه ی جانم بر گرد شمع وجودت ، عاشقانه چنین می سراید : معلم کیمیای جسم و جان است … مــعلم رهنمای گمرهان است…. شـده حک بر فراز قله ی عشق …. معلم وارث پیغــــمبران است. در مقابلت سجده میزنم تا بدانی پس از این چند وقت فراغت از تحصیل هنوز هم دوستت دارم. پیشاپیش روزت مبارک.

    از سایت میرملاس هم تشکر میکنم که پس چند وقت مرا به فضای کلاس درس خانم مرادپور بردند.

    • سلام بر الهام عزیزم

      بخاطر مطلب زیبایی که نوشتی بسیار ممنونم.

      بنده نیز با کسب اجازه از شما این متن زیبا رو به تمامی اساتیدم تقدیم میکنم .خداوند به بنده سعادت دهد تا موفقیت وسربلندی شما را در مقاطع بالاتر ببینم.انشالله

  47. باسلام خدمت همکارفرهیخته سرکارخانم مرادپور
    دقیقا یادمه که وقتی این مطلب زیبا وپرمغزشماروخوندم ۱۲بازدیدکننده داشت وشایداولین کسی بودم که ازشما بخاطرنوشتن این مطلب تشکرکردم اما امروزکه مجددا این مطلب رومرورکردم متوجه شدم کامنت بنده اصلا تاییدنشده . درهرصورت مطلب بسیارآموزنده ایست ودست مریزاد. ماناباشید

    • سلام بر برادر وهمکار عزیزم جناب آقای اسدالله ازادبخت

      بخاطر حضورت وبخاطر حسن نیت شما نسبت به بنده بسیار سپاسگزارم. بنده افتخار شاگردی استادانی چون شما را دارم .همیشه موفق وسربلند باشید.

  48. سرکارخانم مرادپور و دوستان دیگر!
    فضای مجازی برای کسانی که با هویت واقعی شناسنامه ایشان خود را معرفی می نما یند چیزی شبیهه برزخ است! برای ما که عادت کرده ایم همیشه در دنیای رودر رو با آدم ها، از در بهشت وارد شویم تا طرف از چکاچک به به و چه چه مان به شعف آید !اما همین که رو برگرداند و ما دوست عزیزش را به خدای مهربان سپرد آن وقت از طبقه ی هفتم جهنم سر در می آوریم و ساج جنابش را تا ۱۰۰۰درجه ی فارنوای!بار می گذاریم!!
    سوای کامنت هایی که از خصوصیات اخلاقی یا معلمی شما نوشته اند سایرکامنت های در خصوص موضوع ،در باغ پشتی بهشت نوشته شده اند! اما راستش طرزنگاهتان که خواسته اید هر دو طرف دعوا راضی به خانه بروند را خیلی مهربان و مادرانه دیدم!آدم نباید همیشه فکرعاقبت سیخ و کباب باشد.گاهی باید سوزاند و منقل سد معشوره همان جایی است که واجب است بوی سوختن مشام بی خاصیت خیلی هارا بیازارد.نفر های سیاسی همیشه پلی برای عبور باقی می گذارند اما حق باعث می شود تا حتی مسیر رودخانه را تغییر داد!از آنجا که شما را آدم مستقل وغیر وابسته و چشم و گوش نبسته ای از جریانات معمول سیاسی می دانم انتظار داشتم موضع گیری شفاف تری به نفع مردم داشته باشید .یقین دارم مردم برایتان این اندازه ارزش دارند که خاطر رنج دیده اشان را بر اخم یقه سفید های تپل ناز سیاسی ترجیح دهید!!
    در هر حال مانا باشید.

    • سلام بر استاد ارجمندم جناب آقای علیرضا آزادبخت

      معمولا نگاه مهربان مادرانه است که، همیشه در خانواده هایی که فرزند های سرکش بر فرزندهای آرام اشراف دارند ومیخواهند قضیه را به نفع خودشان خاتمه دهند،پایان دهنده همه آن ناملایمات است،

      استاد گرامی

      انهایی که بخاطر منافع شخصی خویش وپایدارماندن پست ومقامشان قصد پا گذاشتن بر روی حق مردم ما روداشتند ،با حرکت واتحاد ان روز ٬ خوب می دانند که مردم آگاهند وجایی برای تک روی آنها وجود ندارد.
      بله اتحاد مهم است زیرا اگر هرکس راه خویش برود وبخاطر افکار سیاسی انهاییکه در راس قرار دارند وان را مخالف افکار سیاسی خویش می بیند از احقاق حق چشم پوشی کنند پس چگونه باید احقاق حق کرد .در نهایت این مردم بودند که با هماهنگ شدن ویک صدایی خویش (از هر طیف سیاسی)مسئولین را با خود همراه کردند زیرا:

      معشوره ،آبی زلال است برای شستشوی غمها وغصه های مردمی که سالها از این حق بخاطر سیاستهای نادرست دور مانده اند،آبی زلال وسیلی خروشان برای بردن افکار افرادی که سالها ان را از مردم دور کرده اند

      ،می باشد.

      با جنجالی کردن این قضیه فقط آرامش از این مردم رنج کشیده ،گرفته خواهد شد ،زیرا همه ما معشوره را مرهمی بر ای درد های این مردم زحمتکش واین جوانان بیکار می خواهیم نه مایه سلب آرامش انها.وامیدواریم در سایه اتحاد وهمدلی بین مردم ومسئولین این حق گرفته شود.ودوایی بر این دردهای کهنه گذاشته شود.

  49. باسلام خدمت استاد ادب وروشنفکری اسلامی سرکارخانم مرادپور بااینکه به علت مشغله وعدم دسترسی به اینترنت دیر مطلب شمارامطالعه کردم اما ازتفکر باز وخلاق شما همچین اندیشه ای تراوش کردن جای تعجب ندارد احسنت برنکته سنجیت

  50. سلام به شما همکار خستگی ناپذیر.استفاده کردم

    اگه ممکنه اسم کتابتو بگوشاید فرصت شد خووندیمش

    • سلام بر جناب محمدی همکار گرامی

      منم به شما استاد گرامی خدا قوت میگم از حضورت سپاسگزارم.

      ((حوزه های معنایی عقل در قرآن کریم )) در مرحله صفحه آرایی است انشالله بزودی چاپ خواهد شد.

  51. با عرض سلام خدمت همکار فرهنگی خانم مرادپور
    متن زیبا و رسایی بود، امیدوارم سربلند و پیروز باشید

    • سلام بر برادر بزرگوارم جناب آقای کاظم یاری

      بخاطر حضورت وحسن نظرت بسیار ممنونم.سربلند باشید

  52. سلام خدمت استاد فرهیخته وارجمندم سرکار خانم مرادپور
    بدان که مطالبه حق وحقوق یکی ازمهمترین وظایف هرشهروند می باشد از آن جائیکه مسئولین شهر شماو استان ما سرگرم مسائل روزمره وسیاسی کاریهای ناجور می باشند انتظاری غیر ازاین نیست پس باید خود کمر همت ببندیم ودست دردست هم بنهیم ومهمترین مطابه خودمان نه فقط معشوره بلکه نداشتن مدیری لایق نماینده ای دلسوز از جنس مردم وازمیان مردم وبرای مطالبت مردم برگزینند چه گزینه ای مناسب تر از جوانی خوشنام واینده نگر وحق طلب وهمکاری ارزشمند مثل فریبا مرادپو برای نمایندگی برگزینیم انشااله با همت این مردم این خواسته محقق خواهد شد

    • سلام بر سنگ صبور عزیز

      بخاطر حضورت وحسن نظرت سپاسگزارم.

      داشتن مسئولیت بزرگ ،دل دریایی میخواهد وظرفیت زیاد ودور ماندن از تمایلات دنیوی وپا گذاشتن بر خواسته های شخصی ،زیرا کسی که در جایگاهی قرار دارد :اولا بایدمردم دار ونماینده تمام مردم باشد نه گروهی خاص ،دوما:بتواندبار امانت را به سلامت به مقصد برساند .خلا موجود در جامعه ما نبوداشخاص کارآمد نیست زیرا چه بسا بزرگانی امدند وتمام ظرفیت خود را در طبقی از اخلاص گذاشتندولی مردم عزیز ما نسبت به آنها احساس نیاز ننمودند وچه عزیزانی که تمام فاکتورها وخصائص لازم برای وکالت مردم را دارندولی درگوشه وکنار خاک میخورند ،پس درمجموع آنچه مهمترین خلا موجود وملموس درشهرمی باشد ،خلا فکری ونوع اندیشه ونگاه آحاد مردم به نوع نیازمندیها ومشکلاتمان است..

  53. سلام خدمت همکار فرهنگی سرکار خانم فریبا مرادپور
    متن زیبا وخواسته ای به حق می باشد اگه گرو های به اصطلاح سیاسی این دیار که همان طایفه گرایی می باشند بیایند در کوهدشت این بار جوانی را مثل خانم مرادپور را برای نمایندگی این شهر برگزینند تا ما هم به حق ودمان برسیم زبان گویا وورسا وگویای خود می تواند حق این مردم بی کس را از میان هزاران مطالبه روی هم مانده که یکی از انها معشوره می باشد بگیرد

  54. سلام خدمت دوستان
    یکی از مشکلات ماها اینه که اخر هر کارمان به دعوا و جنگجال کشیده میشه
    واقعا درست نیست ، همیشه صبورانه فکر کنیم وهمیشه
    بفکر تخریب دیگران نباشیم.

    • سلام
      اگر اینطور باشد جایی برای نگرانی نمی ماند ،همه ما باید مایه آرامش همدیگر باشیم نه مایه سلب آسایش هم.

  55. وحدت مهم ولی معشوره مهم تر.به چند دلیل. اگر پروژهای مهم مثل معشوره به سرانجام نرسند کوهدشتی وجود ندارد دراینده که نگران وحدت مردمان همیشه پا به کار در برهه های حساس ان باشیم.کوهدشت بابالاترین امار بیکاری در سطح کشور وبااین جوانان تحصیلکرده چگونه وباچه پشتوانه در ده سال وشاید پنج سال ایند میخواهد جوابگوی این خیل عظیم باشد مگر چاره ای جز کوچ داریم ….کوج به کجا خدا داند…..ولی اگر معشوره تحقق یابد باوجود زمین های حاصل خیز شهرستان هرحانوار کوهدشتی از مزایای ان بی بهره نخواهدشدوباماندن مردم در دیار کهن واباو اجدادی میشود وحدت رایک پارچه کرد.پسبیاییم چه باوحدت چه تک تک هرکوهدشتی با هرسلیقه برای جلوگیر از کوچ اجباری از کوهدشت برای به سرانجام رسیدن معشوره این شاهرگ حیاتی کوهدشت تلاش کنیم وبرایمان سرانجام کار مهم باشد نه سلایق سیاسی وگروه گرایی اینده فرزندانمان اهمیت داشته باشدنه حفظ مقامهای سیاسی به قیمت نابودی شهرستان.

  56. سلام .تشکر از تلاش همه اصحاب قلم ،اهالی رسانه ومردم ومسولینی که برای جاری شدن آب تنگ گاوشمار بردشت تشنه کوهدشت تلاش می کنند.بله وحدت وباهم بودن ویکی شدن می تواند بالاتر از این سد رابرایمان به ارمغان بیاورد.به شرطی که همدیگر راتخریب نکنیم واز هرتلاشی که از سوی نیروهای مردمی ومسولین شهرمان ونویسندگان وخبرنگاران در این راستا صورت میگیرد را خودنمایی وتک روی ننامیم واز انها استقبال وحمایت کنیم.موفق وپیروز باشید خانم مرادپور.

  57. الحمدالله مردم شهرستان کوهدشت ورومشگان اینقدر,وضعشانخوب است که احتیاج به معشوره ندارن عده ای وضع مالیشان اینقدرخوب میشه بانک خصوصی میزنن این اقا هم توفکر رفتن به اون بالاست اگر کاری هم بکنه برای رومشگانیها میکنه دیگه اینقدر خودتو اذیت نکن خانم مرادپور

  58. با سلام و عرض ادب واحترام خدمت خواهر بزرگوارم سرکار خانم مرادپور
    بیانات سرکار خانم زیبا با احساس و دلنشین علی الخصوص تلمیحات تاریخی که در جملات کوتاه اشاره فرمودید ولی سرکار خانم خواهر بزرگوار فکر نمیکنید کمی سطحی نگرانه و کم عمق به موضوعات پرداختید کاش بیانات سرکار خانم در کنار احساس کمی هم جنبه ی علمی و عملی ونزدیک به واقع داشت البته هدف نقد بود و از این جهت نقد کردم که شما خواهر عزیزم را مستعد حضور در مباحث سیاسی دیدم لذا حرفای بنده را نه طعن و کنایه بلکه نقدی برادرانه بپندارید چون شما اکنون شاید به مرحله ای رسیده اید که فقط حرف زدن صرف شما را کفایت نکند بلکه چه باید بگویی و چگونه و با چه عمق و چارچوبی….. باتشکر موید و منصور باشید….

    • باسلام خدمت برادر عزیزم سیفا

      از حضورت واز نقد دلسوزانه شما بزرگوارسپاسگزارم

      آرمان بلندی که بنده به آن اشاره نموده ام صرف مقتضیات این روزها وحال وهوایی است که از دید بعضی دلسوزان حتی به خیانت از سوی طیف مقابل تعبیر گردید نه ابعاد سیاسی در آن جای داشت ونه بصورت عمیق وریشه ای بدان پرداختم ،مسائلی دراین حد کلان شاید در ظرف بضاعت ناقص امثال بنده نمی گنجد احتمالا افرادی متخصص و دانشمند مدتی بس طولانی بایستی باایثار زمان وجان دردهای کهنه شهرمان را ورق وپردازش نمایند شاید به فرمایش حضرتعالی به راهکاری علمی وعملی زیبنده درمان که چه عرض کنم آنهارا تسکین دهند.ولی تمام راهها درنهایت زیر سایه وحدت هرچند نسبی متجلی می شود.

      • به امید روزی که این کلمه وحدت (این آرمان به عقیده بعضی دست نیافتنی ) بصورت یک نیاز ضروری در وجود همه ما ریشه دواند.

  59. با سلام و عرض ادب و احترام خدمت خانم مرادپور
    اگر این همبستگی بین مردم بوجود آید باعث بالارفتن فرهنگ مردم و در نتیجه رشد عمومی فرهنگ این شهر میشود و مردم یاد میگیرند که در مقابل مشکلات و مسائل بایستند و از حق و حقوق خودشان دفاع کنند. چون وجداناً تا بحال بیشتر مردم شهر ما بیخیال و بی توجه به مسائل و مشکلات بوجود آمده بوده اند و نتیجه گرفتند که دیگر سکوتو قوم گرایی و قبیله بازی فایده ایی ندارد. مردم کوهدشت هم جرئی از ایرانند چرا تمام امکانات و کارخانه ها باید در اصفهان و شیراز و تبریز و ارومیه و مشهد و…. باشد؟؟ آیا ما برادر ناتنی هستیم و فقط در زمان جنگ سلحشور و بدرد بخور هستیم َ؟؟ پس حق و حقوق ما کجاست؟ ما هم امکانت میخواهیم ما هم کارخانجات میخواهیم ما هم پتروشیمی میخواهیم ما هم کارخانه ماشین سازی میخواهیم ماهم بودجه های کلان میخواهیم ماهم راه آهن میخواهیم تا این شهر که همانند یک کوچه بن بست است تبدیل به یک خیابان پر تردد شود و از این تاریکی بیرون بیاییم .ما هم امنیت میخواهیم تا دیگر هیچوقت کسی بهخودش اجازه ندهد با بیشرمی و کارهای خلافکارانه باعث رفتن آبروی شهرمان شود ما هم آسایش میخواهیم . ما کوهدشت سربلند میخواهیم چون با تمام اینها دیگر جونان ما نیازی نمیبینند با دنبال کارهای خلاف بروند و دگر اعصاب همه آرام شده و ماهم مثل دیگر مردم ایران از زندگیمان لذت میبریم. وسلام

  60. سلام ،
    زمانی که از ویژگی های یک شهروند سالم صحبت می شود در واقع به دنبال نشانه های رشد و کمال ،بالندگی ،سلامت هستیم . هر فردی در جامعه زمانی که مایل باشد به ظرفیت های بالقوه خود برای سلامت برسد ، می بایست در پرورش ابعاد شخصیتی خود بکوشد ودر جهت شکوفا ساحتن استعدادها و توانمندی هایش تلاش نماید.در خصوص شخصیت سالم ، نظریه ها و دیدگاهای مختلفی مطرح شده است که گاه به ظاهر با یکدیگر متناقض به نظر می رسند ، واقعیت این است که انها با یکدیگر در تناقض نمی باشند بلکه هر کدام به توصیه هایی بر مبنای روش شناختی و شناخت شناسی خود ارا‏ئه داده اند ،یک شهروند سالم می تواند با دیگران چنان روابط دوستانه و صمیمانه ای بر قرار سازد که هم خود از این دوستی ها احساس رضایت کند و هم طرف های صحبت او از دوستی با وی لذت ببرند . انچه را هست قبول میکند و می داند که زندگی دلخواه خیالی بیش نیست و همیشه یک نوع نا تمامی و نقض در همه جا یافت می شود . با درود فراوان .

  61. سلام ،
    یک شهروند سالم می تواند با دیگران چنان روابط دوستانه و صمیمانه ای بر قرار سازد که هم خود از این دوستی ها احساس رضایت کند و هم طرف های صحبت او از دوستی با وی لذت ببرند ، انچه را هست قبول می کند و می داند که زندگی دلخواه خیالی بیش نیست و همیشه یک نوع نا تمامی و نقض در همه جا یافت می شود . مطلب بنده به شخص خواصی نیست . با درود فراوان .

  62. ببخشید متن قبلی به اشتباه حسرت ۳۲۱ثبت شده بود منتظر اظهارنظرشما بودم تا شاید در رهگذر اهم ومهم بودن معشوره یاوحدت به نتیجه منطقی وقابل لمث برای شهرمان ونتیجه دلخواه برای خانوادهای زیاد که از بیکاری فرزندانشان رنج میبرند وچشم انتظار به سامان شدن اوظاع دیارمان هستند بودم موفق باشید

    • سلام
      از حضورت سپاسگزارم
      با اتحاد وهمدلی هر کاری شدنیست وهر حقی گرفتنیست چه معشوره چه پروزه های غیر از معشوره

      [پاسخ]

  63. باسلام . عالی بود

  64. خانم مرادپور در ردیابی ردپای هوش و نبوغ خوبتان به تیزبینی و ریزبینی گنجای فعلی‌تان، به دغدغه‌هایی از این حیث می‌رسیم که ستودنی است. بیسیاری از این شماها آدم‌ها آنقدر خاکی‌اند که وقتی زیر باران گمنامی و بی نامی روزگار می روند، گلی می‌شوند اما از نگاه بد بدقد و قواره‌های زمانه خنده‌دار می‌شوند اما از نگاهی حق خواستنی است به هر چیزش می‌ارزد…

  65. کوهدشتی هستم و ساکن خرم آباد از نظرت ممنونم کاش کوهدشت مدیرانی مثل شما می داشت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.