تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

هشت لرستانی به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست دادند

  • کد خبر : 138816
  • 11 مرداد 1402 - 0:47

  مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: طی سه ماه نخست سال جاری هشت نفر بر اثر غرق شدن در این استان جان خود را از دست دادند. به گزارش میرملاس محمدرضا فارسی نژاد روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این افراد شامل ۲ زن و ۶ مرد بودند که به دلیل عدم آشنایی […]

 

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: طی سه ماه نخست سال جاری هشت نفر بر اثر غرق شدن در این استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش میرملاس محمدرضا فارسی نژاد روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این افراد شامل ۲ زن و ۶ مرد بودند که به دلیل عدم آشنایی با فن شنا جان باختند.

به گفته وی، سال گذشته در مجموع ۹ نفر بر اثر غرق شدگی در استان لرستان جان خود را از دست دادند که آماد سه ماهه نخست امسال نشان دهنده رشد ۱۱ درصدی فوت شدگان این حوادث است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به اینکه همه ساله با آغاز فصل گرما، تمایل به شنا و حضور در رودخانه ها بیشتر می شود ، عنوان کرد: شنا در مکان‌های غیرایمن، خطرات مرگباری را به دنبال دارد و ضروری است خانواده ها در هنگام مسافرت و حضور در حاشیه رودخانه ها به این موضوع مهم توجه کنند.

وی ادامه داد: همچنین براساس اطلاعات موجود، در سه ماهه نخست امسال ۲ نفر نیز به دلیل صدمات ناشی از گازگرفتگی در استان لرستان جان خود را از دست دادند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۶ نفر بوده که بیش از ۶۶ درصد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: در سه ماه نخست امسال یک نفر نیز بر اثر برق گرفتگی در این استان جان باخته است.

فارسی‌نژاد یادآور شد: تعداد معاینات اجساد ناشی از سوختگی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش ۵۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین از کاهش ۵۴.۵ درصدی معاینات اجساد ناشی از سوختگی در ۳ ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات واحد آمار اداره کل در سه ماهه نخست امسال معاینه جسد ۵ نفر فوتی ناشی از سوختگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده است که از این تعداد ۳ نفر زن و ۲ نفر مرد هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان تصریح کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد معاینات اجساد ناشی از سوختگی ۱۱ نفر گزارش شده بود، کاهش ۵۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان افزود: در سه ماه نخست امسال سه هزار و ۸۲ مورد معاینات مراجعین ناشی از نزاع (جسمانی) در پزشکی قانونی استان انجام شده است.

وی با اعلام این خبر گفت : بر اساس گزارش واحد آمار در سه ماهه نخست امسال ۳ هزار و ۸۲ مورد معاینه به دلیل نزاع (جسمانی) در پزشکی قانونی استان لرستان انجام شده است.

فارسی نژاد افزود: از آمار فوق ۲هزار و ۲۰۲ نفر مرد و ۸۸۰ نفر زن بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین نزاع به پزشکی قانونی ۳ هزار و ۴۴۲ نفر بود، ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=138816

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.