تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

تکمیل جاده الیگودرز – داران نیازمند تامین هفت هزار میلیارد ریال است

  • کد خبر : 139652
  • 02 مهر 1402 - 21:29

  سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان گفت: برای تکمیل و بهره برداری جاده الیگودرز به داران در محدوده این استان، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. به گزارش میرملاس “گودرز باباعباس”  اظهار کرد: محدوده لرستان در محور الیگودرز به داران (واقع در استان اصفهان) ۲۷ کیلومتر می باشد که […]

 

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان گفت: برای تکمیل و بهره برداری جاده الیگودرز به داران در محدوده این استان، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش میرملاس “گودرز باباعباس”  اظهار کرد: محدوده لرستان در محور الیگودرز به داران (واقع در استان اصفهان) ۲۷ کیلومتر می باشد که هفت کیلومتر آن به بهره ‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این محور از سال ۱۳۸۳ افزود: پارسال۲۰ کیلومتر این مسیر در حد فاصل سه راهی شول آباد به دره ساری، به پیمانکار واگذار شد که حدود پنج و هفت دهم کیلومتر آن تاکنون تکمیل و آسفالت شده است و پنج و ۲ دهم کیلومتر دیگر نیز تا قبل از آغاز بارش ها آسفالت خواهد شد.

باباعباس تصریح کرد: کل خاکبرداری مسیر با حجم ۱۹۸هزار مترمکعب و ۷۸ درصد خاکریزی معادل ۱۵۰ هزار متر مکعب انجام شده همچنین پیشرفت فیزیکی پروژه تاکنون ۴۷ درصد است و اعتباری بالغ بر یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی با اشاره به مطالبات ۴۰۰ میلیارد ریالی پیمانکار این طرح ادامه داد: این مسیر ۵۴ دستگاه انواع آبرو، یک دستگاه پل رودخانه ای با دهانه ۲۰ متر و سه دستگاه زیرگذر، راه دسترسی محلی، یک دستگاه پل عبور زیرگذر عابر پیاده و پنج دور برگردان دارد.

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان گفت: برای بهره برداری این پروژه با احتساب مطالبات، تملک اراضی و منازل، تکمیل باقیمانده عملیات اجرایی و هزینه های نظارت مشاور، آزمایشگاه و سایر موارد حدود هفت هزار میلیارد ریال لازم است که در صورت تامین این مبلغ، پروژه تا پایان سال مالی ۱۴۰۳ به طور کامل قابل بهره برداری خواهد بود.

باباعباس افزود: عدم تامین اعتبار کافی و به موقع و وجود معارضین کشاورزی و مسکونی در طول مسیر از مهمترین مشکلات پیش روی این پروژه به شمار می رود.

طول کلی محور الیگودرز – داران ۷۸ کیلومتر است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=139652

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.