تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

۳۰ وقف جدید در لرستان ثبت شد/ایجاد مرکز افق در امامزادگان

  • کد خبر : 105718
  • 06 مرداد 1398 - 8:39

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدجواد عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، بابیان اینکه امسال ۳۰ وقف جدید در استان شناسایی و به ثبت رسیده است اظهار داشت: بیشتر وقف‌های جدید استان احداث مسجد و حسینیه است و در حال حاضر دو هزار و ۶۰۰ […]

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدجواد عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، بابیان اینکه امسال ۳۰ وقف جدید در استان شناسایی و به ثبت رسیده است اظهار داشت: بیشتر وقف‌های جدید استان احداث مسجد و حسینیه است و در حال حاضر دو هزار و ۶۰۰ موقوفه و هفت هزار رقبه در سطح استان وجود دارد.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز افق در امامزادگان افزود: شش مرکز افق در امامزادگان شاخص راه‌اندازی شده و اجرایی شدن این مراکز برای کل امام زادگان استان در نظر است.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: مرکز فرهنگی- قرآنی بقاع متبرکه ازاین‌پس به مرکز فرهنگی، اجتماعی و قرآنی تبدیل می‌شود و برنامه‌های مربوط به مسائل و امور اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه در این مراکز اجرا می‌شود.

 

وی بیان کرد: دوره‌های مربوط به ازدواج، طلاق و حوزه مسائل اجتماعی را در دستور کارداریم و اگر امکاناتی وجود داشته باشد در محل موقوفات طرحی و در قالب مرکز افق آورده می‌شود تا افراد فقیر و نیازمند را شناسایی کنیم.

 

عباس‌زاده گفت: آموزش و شناسایی هیئت‌امنای بقاع متبرکه از شهریورماه آغاز می‌شود و به مدت سه سال برای آن‌ها حکم فعالیت درزمینهٔ کاهش آسیب‌های اجتماعی صادر می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=105718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.